2013-10-03, 06:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ärthjärnor! Pinsamt att försöka lägga skulden på polisen, det finns massvis med klipp där man ser hur ni ger er på polisen, krogar och annat i omgivningen. Det är kategori D(D som i drägg) som hetsar upp stämningen. Ni drar även med er missledda snorungar.

Du måste förstå att allt som fångas på bild och publiceras inte speglar verkligheten i alla lägen.
Snuten kör fegstilen. De står och hånler samt gör allt för att provocera fram våld av supportrana för att sedan verka martyrer. De misshandlar en inuti piketen, och att bli verbalt misshandlad är att räkna med på matchdag.

De använder knepen som inte fångas på bild och därav inte publiceras dagen efter, som den vanlige svenssons sedan kollar på.

Sen har jag ingen aning vad kategori D är.
Citera
2013-10-03, 12:52
Medlem
Då tuben verkar vara över fyld med klipp på folk som attackerar snuten.
O jag inte hittar dom, så lägg upp lite länkar.
O inte där Aik kör mot snuten vid bron.
Citera
2013-10-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o.m.a
Då tuben verkar vara över fyld med klipp på folk som attackerar snuten.
O jag inte hittar dom, så lägg upp lite länkar.
O inte där Aik kör mot snuten vid bron.

Det finns inte alls så mkt. Inget som är värt att se. Det finns mer när polisen kör på och misshandlar vanliga supportrar.
Citera
2013-10-03, 18:54
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det finns inte alls så mkt. Inget som är värt att se. Det finns mer när polisen kör på och misshandlar vanliga supportrar.

Länk? Betvivlar inte att polisen har varit svin, det ligger i deras natur.

edit: Här ser ju inte aik:arna direkt oskyldiga ut http://www.youtube.com/watch?v=oohryJpVjcQ "BUUU, vafan dårå, han kastade ju bara en bengal på en snut! "
edit2:kul att det körs.
Senast redigerad av langaocb 2013-10-03 kl. 19:04.
Citera
2013-10-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Länk? Betvivlar inte att polisen har varit svin, det ligger i deras natur.

edit: Här ser ju inte aik:arna direkt oskyldiga ut http://www.youtube.com/watch?v=oohryJpVjcQ "BUUU, vafan dårå, han kastade ju bara en bengal på en snut! "
edit2:kul att det körs.

http://www.youtube.com/watch?v=SVkGJe9E8MA

Där ser man hur snälla och beskyddande dom är.
Citera
2013-10-03, 22:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=SVkGJe9E8MA

Där ser man hur snälla och beskyddande dom är.

Men shit vad defensiv du blev. Det var filmer från derbyt jag efterfrågade då det sas finnas en hel massa.
Citera
2013-10-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Skillnaden på dig och mig är att jag upplever samma sak som de vanliga supportrarna upplever, det gör inte du, du läser tidningen. Jag tror inte, jag VET att sanningshalten är fan så mycket högre i det påståendet (med bilder) än ett uttalande från någon presstalesman då jag ser det med egna ögon.

Jag har blivit spöad med batong och fått flertalet lårkakor, jag har fått sitta på blöt asfalt och fått filmkameror rätt i plytet, jag har fått åka polisbuss med piketen med mössan nerdragen samtidigt som deras armbågar gått lös, jag har blivit stoppad till och från fotbollsmatcher och fått höra att jag är påtänd när så inte är fallet. Vill du att jag ska fortsätta? Om du någonsin sett ögonen på en polis under t.ex. ett derby när denne drabbas av panik så vet du att allt ovan stämmer. Dom tänker inte på hur dom hanterar en kaotisk situation, anfall är bästa försvar, och där drabbas vanliga supportrar och barnfamiljer lika mycket som kategori C supportrar, för polisen är alla samma lika, dvs. huliganer.

Och det är fakta.

Nej, jag läser inte bara tidningar, jag har gått på fotboll i 30 år.

Jag har inte haft problem med polis eller ordningsvakter sedan jag var 14 och jagade AIK:are och gårdare. Då tyckte jag också att det var ballt att hetsa mot snuten, kasta sten och drägga. Ser du sambandet? Om jag är aggressiv blir de aggressiva, om jag är lugn är de lugna.
Problemet uppstår när hetsen blir för stor från en stor aggressiv massa, då kan, som du nämner, enskilda poliser drabbas av panik. Då tappar de omdömet, vilket kan leda till att oskyldiga råkar illa ut. Men, det är sällan det händer helt oskyldiga tror jag, det händer nyfikna som valt att befinna sig i närheten av hetsen. Om en huligan blir sänkt av ett batongslag är det något han räknat med, men om någon ur "svansen" bestämmer sig för att hjälpa den nedslagna ger han sig in i konflikten. Han bedömer att han är oskyldig för att han inte kastat sten på polisen eller liknande. Bägges beteende är ganska mänskligt om du frågar mig. Om man som t.ex. jag avlägsnat sig från platsen när man börjar se det barnsliga beteendet från dig och dina gelikar istället för att intresserat följa efter klara man sig utan polisproblem. Allt beror på hur man ser på saker och ting.
Det är fortfarande viktigt att inse att ni är katalysatorn till allt!

Däremot har jag, och flera bekanta, blivit indragna i era pajasfasoner på olika restauranger och på stan. Ni tar er själva rätten att bete er som snorungar utan att tänka på konsekvenser. Det är FAKTA.

Du vet noll om sanningshalten i en anonym gårdares inlägg på en djurgårdsajt. Inlägget är med största sannolikhet från en förtappad själ som dig själv. Inte ens du, som är tuffast av de tuffaste, har väl helt oskyldig råkat ut för samtliga saker ni gnäller om på en och samma match. Helt OSKYLDIG dessutom?

Min Facebook dräller av inlägg med filmklipp på drägg som kastar sten och annat på polisbussar och poliser. Hur kan jag lägga upp dem här? På youtube finns det ett flertal också, men ni kanske inte ser på dem som jag gör, exempelvis det klippet som Firman stolt kallar upplopp. Hur skulle du agera om du var en av poliserna i det scenariot? Jag skulle nog inte varit lika lugn som dem när någon försöker köra en vägstolpe genom framrutan t.e.x.
Citera
2013-10-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men shit vad defensiv du blev. Det var filmer från derbyt jag efterfrågade då det sas finnas en hel massa.

Men vad fan är det med dig nurå? Jag är knappast defensiv, och jag kan inte se någonstans att du efterfrågade videos från just derbyt. Om det finns massa så kan du väll söka själv ist för att fråga om polis videos i den här tråden.
Citera
2013-10-03, 23:44
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Men vad fan är det med dig nurå? Jag är knappast defensiv, och jag kan inte se någonstans att du efterfrågade videos från just derbyt. Om det finns massa så kan du väll söka själv ist för att fråga om polis videos i den här tråden.

Ok, massuppfittade dig och trodde du menade från derbyt här. Sorry.

Citat:
Det finns inte alls så mkt. Inget som är värt att se. Det finns mer när polisen kör på och misshandlar vanliga supportrar
Citera
2013-10-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nej, jag läser inte bara tidningar, jag har gått på fotboll i 30 år.

Jag har inte haft problem med polis eller ordningsvakter sedan jag var 14 och jagade AIK:are och gårdare. Då tyckte jag också att det var ballt att hetsa mot snuten, kasta sten och drägga. Ser du sambandet? Om jag är aggressiv blir de aggressiva, om jag är lugn är de lugna.
Problemet uppstår när hetsen blir för stor från en stor aggressiv massa, då kan, som du nämner, enskilda poliser drabbas av panik. Då tappar de omdömet, vilket kan leda till att oskyldiga råkar illa ut. Men, det är sällan det händer helt oskyldiga tror jag, det händer nyfikna som valt att befinna sig i närheten av hetsen. Om en huligan blir sänkt av ett batongslag är det något han räknat med, men om någon ur "svansen" bestämmer sig för att hjälpa den nedslagna ger han sig in i konflikten. Han bedömer att han är oskyldig för att han inte kastat sten på polisen eller liknande. Bägges beteende är ganska mänskligt om du frågar mig. Om man som t.ex. jag avlägsnat sig från platsen när man börjar se det barnsliga beteendet från dig och dina gelikar istället för att intresserat följa efter klara man sig utan polisproblem. Allt beror på hur man ser på saker och ting.
Det är fortfarande viktigt att inse att ni är katalysatorn till allt!

Däremot har jag, och flera bekanta, blivit indragna i era pajasfasoner på olika restauranger och på stan. Ni tar er själva rätten att bete er som snorungar utan att tänka på konsekvenser. Det är FAKTA.

Du vet noll om sanningshalten i en anonym gårdares inlägg på en djurgårdsajt. Inlägget är med största sannolikhet från en förtappad själ som dig själv. Inte ens du, som är tuffast av de tuffaste, har väl helt oskyldig råkat ut för samtliga saker ni gnäller om på en och samma match. Helt OSKYLDIG dessutom?

Min Facebook dräller av inlägg med filmklipp på drägg som kastar sten och annat på polisbussar och poliser. Hur kan jag lägga upp dem här? På youtube finns det ett flertal också, men ni kanske inte ser på dem som jag gör, exempelvis det klippet som Firman stolt kallar upplopp. Hur skulle du agera om du var en av poliserna i det scenariot? Jag skulle nog inte varit lika lugn som dem när någon försöker köra en vägstolpe genom framrutan t.e.x.

Håller med dig i mycket av det du skriver.
Men att man hjälper någon upp från backen per automatik gör en delaktig i upplopp och därmed lovligt byte för våldskåta batongsvingare är ju bara trams.
Sen skulle det vara trevligt om du berättade lite mer om incidenten där du bröt armen på en kille i DFG som drog kniv mot dig på din arbetsplats. Mitt intresse i den historien ligger naturligtvis i att ingen i ligan dök upp med gipsad arm i anslutning till din historia.( och jo, grabbarna dyker upp oavsett gips eller ej)
Citera
2013-10-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Pistolero
Håller med dig i mycket av det du skriver.
Men att man hjälper någon upp från backen per automatik gör en delaktig i upplopp och därmed lovligt byte för våldskåta batongsvingare är ju bara trams.
Sen skulle det vara trevligt om du berättade lite mer om incidenten där du bröt armen på en kille i DFG som drog kniv mot dig på din arbetsplats. Mitt intresse i den historien ligger naturligtvis i att ingen i ligan dök upp med gipsad arm i anslutning till din historia.( och jo, grabbarna dyker upp oavsett gips eller ej)

Det gjorde ni inte i söndags skämt åsido! Lär bli stök på söndag. Eller man kan ju alltid hoppas..
Citera
2013-10-04, 13:56
Medlem
gorgons avatar
Bryter armen på en arbetskollega som hotar med kniv, mycket skall man läsa!
det mest anmärkningsvärda och sorgliga med derbyt var de individer som använder sina mobiler för att filma/fota en medvetslös medmänniska. Tydligen går vissa på match i Jason mask!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in