2013-09-11, 20:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Det var la plåtslagarens grabb som gjorde det.."

Citat:
Ursprungligen postat av castafjodor
Vi får inte glömma att Reijos mamma vittnade om två erkännanden från GM vid två olika tillfällen...

Sen är ju brottet polisiärt uppklarat...
Med andra ord visste man med stooooor säkerhet att GM var skyldig men brist på bevis och GM´s låga ålder samt att GM faktiskt inte sa ett knyst under förhör så la man helt enkelt ner efter ca 1 år..

kniven fanns i GM´s hem, ihop med en rad andra knivar. Dessutom var GM´s kläder och skor tvättade grundligt...så ryktet gick att föräldrarna visste mycket väl vad som hade skett, men skyddade givetvis sin son så gott dom kunde....

jag säger som min äldre kollega på jobbet (hon minns hela händelsen mycket väl)

GM´s pappa var plåtslagare....

Nej just det. Detta får vi inte heller glömma. Inte bara en gång utan två ggr erkände han mordet på hennes son!

Just det. Mordet är polisiärt uppklarat.

Citera
2013-09-12, 15:26
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är jag också övertygad om.

En person som nekar behöver absolut inte vara skyldig. Ingen vill ju erkänna något som man inte har gjort. I detta fall var det dock något helt annat.

Vad som förvånar mig något än idag är att denne då 16-årige yngling orkade att stå emot alla förhör från erfarna utredare. Han satt ju frihetsberövad nästan en hel månad.

Jag läste i något reportage om fallet att Karl* Ingemar* var väldigt nära att erkänna mordet precis när han greps i första förhören. Men redan dagen efter hade han stålsatt sig och ju längre tiden gick desto mer ihärdigt nekade han för polisen. Detta enligt förhörsledaren vill jag minnas.

Men han har faktiskt erkänt mordet för Reijos mor två ggr, som sagt.
Citera
2013-09-13, 14:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Plåtslagarens grabb".

Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag läste i något reportage om fallet att Karl* Ingemar* var väldigt nära att erkänna mordet precis när han greps i första förhören. Men redan dagen efter hade han stålsatt sig och ju längre tiden gick desto mer ihärdigt nekade han för polisen. Detta enligt förhörsledaren vill jag minnas.

Men han har faktiskt erkänt mordet för Reijos mor två ggr, som sagt.

Just det! "Plåtslagarens grabb" har faktiskt erkänt mordet för Reijos mor. Inte bara en gång utan två gånger.
Citera
2013-09-29, 22:24
Medlem
Av en slump gick jag in här igen på denna tråden.

Efter att ha pratat med en del som tom kände Reijo, så vet jag med säkerhet att mordet skedde en bit från "mast 1". Har även varit där och tittat. Vägen som går in vid mast 1 går runt och ut vid mast 2 och kallas obehagligt nog för "dödens väg". Precis som jag skrev tidigare så är det gamla kortet med cykeln tagit ut mot Sven Eriksson väg. Det ljusa fält man ser ca 60 m framför cykeln är där masten står fast den är lite mer åt höger.
Citera
2013-10-01, 12:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
En bit från "mast 1".

Citat:
Ursprungligen postat av mappen
Av en slump gick jag in här igen på denna tråden.

Efter att ha pratat med en del som tom kände Reijo, så vet jag med säkerhet att mordet skedde en bit från "mast 1". Har även varit där och tittat. Vägen som går in vid mast 1 går runt och ut vid mast 2 och kallas obehagligt nog för "dödens väg". Precis som jag skrev tidigare så är det gamla kortet med cykeln tagit ut mot Sven Eriksson väg. Det ljusa fält man ser ca 60 m framför cykeln är där masten står fast den är lite mer åt höger.

Jättebra att nu har fått detta bekräftat att mordet sedde vid "mast 1". Verkligen obehagligt att den här vägen kallas för "Dödens väg".

Även detta är mycket intressant att nu veta att fotot med Reijos cykel är taget mot Sven Erikssons väg.
Citera
2013-10-01, 23:00
Medlem
Hej,

Har även mer uppgifter angående morddagen.
Enligt info så var det ett disko i kyrkans församlingshem, som vid den tiden var den byggnaden som ligger vid vattenkraftverket i Rydboholm. Tydligen populärt, för det var många ungdomar både från Viskafors och Rydboholm där.

Vad jag förstått så var Reijo på detta diskot. Glömde tyvärr att fråga om GM var där också.
Men det kan ju vara en del av förklaringen hur Reijo hamnade vid "mast 1". Iom att den närmsta vägen hem därifrån för Reijo är Sven Eriksson vägen.
Citera
2013-10-03, 17:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Disco i församlingshemmet i Rydboholm.

Citat:
Ursprungligen postat av mappen
Hej,

Har även mer uppgifter angående morddagen.
Enligt info så var det ett disko i kyrkans församlingshem, som vid den tiden var den byggnaden som ligger vid vattenkraftverket i Rydboholm. Tydligen populärt, för det var många ungdomar både från Viskafors och Rydboholm där.

Vad jag förstått så var Reijo på detta diskot. Glömde tyvärr att fråga om GM var där också.
Men det kan ju vara en del av förklaringen hur Reijo hamnade vid "mast 1". Iom att den närmsta vägen hem därifrån för Reijo är Sven Eriksson vägen.

Mycket intressant information det du skriver. Tror inte att det här ang. diskot har framkommit förut. Var säkert populärt att besöka för traktens ungdomar. Ej heller att Reijo skulle ha besökt diskot.

Det kan ju ha varit där som han och GM träffades? Fråga gärna om någon vet ifall GM också var där?

Alltså den närmaste vägen hem för Reijo var att cykla Sven Erikssons väg. Den blivande GM kan ju ha gjort följe med honom när Reijo skulle cykla hem?
Citera
2013-10-03, 20:50
Medlem
Det jag tycker är märkligt att inga rapporter om Cathrin* L*fords aktiviteter i dag når oss?? Många har lagt ner enormt jobb på att spåra brottsplats, aktiviteter etc.. men vad gör skräckexemplaret i dag??
Citera
2013-10-03, 21:41
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Det jag tycker är märkligt att inga rapporter om Cathrin* L*fords aktiviteter i dag når oss?? Många har lagt ner enormt jobb på att spåra brottsplats, aktiviteter etc.. men vad gör skräckexemplaret i dag??
Rent allmänt skulle jag tippa på sjukpensionär. För lite mer än ett decennium och tillbaka var det relativt enkelt att bli sjukpensionär...om man dessutom hade CLs bakgrund var det nog busenkelt.
Citera
2013-10-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Rent allmänt skulle jag tippa på sjukpensionär. För lite mer än ett decennium och tillbaka var det relativt enkelt att bli sjukpensionär...om man dessutom hade CLs bakgrund var det nog busenkelt.
Tidigare tycks det ha fört ett halvoffentligt liv med radioprogram etc, men nu verkar det som rullgardinen dragits ner, för gott??
Citera
2013-10-04, 12:13
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Tidigare tycks det ha fört ett halvoffentligt liv med radioprogram etc, men nu verkar det som rullgardinen dragits ner, för gott??
Jag tror nog att CL varit sjukpensionär långt innan CL började engagera sig i föreningar för personer med psykiska åkommor. Den där föreningen består nog till större delen av sjukpensionärer. Engagemanget är alltså ett ideellt engagemang.

Att CL tar timeout är inte så konstigt. Jag tror inte det har att göra med att de andra i dessa ideella föreningar bryr sig om vad som skrivs här utan snarare att CL kan må dåligt över att detta dras upp.

För övrigt är jag tveksam till sådana här trådar där någon ska jagas för ett brott begånget för länge sedan. Det finns alltid en ursäkt för att bedriva drev, antingen har den dömde inte fått tillräckligt med straff, eller gärningen var så hemsk att den förordar ett drev eller så har personen inte dömts osv. Jag är övertygad om att CL var skyldig till dådet, jag kan känna en viss tveksamhet över att bedriva ett drev.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-10-04 kl. 12:27.
Citera
2013-10-04, 12:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sjukpensionär.

Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten

Det tror jag också. H*n har säkert varit detta under många år. Med en sådan bakgrund som h*n har så var det nog inte svårt att få en permanent förtidspension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in