Resultat: .
0%
röster
2013-10-03, 17:16
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Zonalmarking har gjort en analys av gårdagens match mellan City och Bayern. Finns lite smått och gott att läsa för den intresserade;

http://www.zonalmarking.net/2013/10/02/manchester-city-1-3-bayern-munich-bayern-dominate-midfield-through-numbers-pressing/
Imponerande att Kroos satte 74 av 76 passningar.
Citera
2013-10-03, 17:47
Medlem
Det här mittfältet med Lahm, Kroos och Schweini ser extremt bra ut, nästan ostoppbart. Löw kanske borde fundera på att testa den triangeln i landslaget. Lahm ser extremt bra ut i den rollen, måste ge stor creed till Pep att han har en tendens att se saker som ingen annan kan se. Sen gick han ut och sa att Lahm är den klokaste spelaren han någonsin tränat, stort ändå.

Kroos och Robben ser ut att bli nyckelspelare i Peps lag. Det var inte många som trodde det på förhand.
Citera
2013-10-03, 18:03
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det här mittfältet med Lahm, Kroos och Schweini ser extremt bra ut, nästan ostoppbart. Löw kanske borde fundera på att testa den triangeln i landslaget. Lahm ser extremt bra ut i den rollen, måste ge stor creed till Pep att han har en tendens att se saker som ingen annan kan se. Sen gick han ut och sa att Lahm är den klokaste spelaren han någonsin tränat, stort ändå.

Kroos och Robben ser ut att bli nyckelspelare i Peps lag. Det var inte många som trodde det på förhand.
Fast det är väl aldrig någon som har tvivlat på Lahms kapacitet? Jag skrev i något inlägg för en eller två säsonger sedan att jag trodde Lahm skulle kunna göra sig bra på ett defensivt mittfält. En åsikt jag tvivlar jag var/är ensam om. Problemet återigen (det börjar bli tjatigt nu, jag vet) att man försvagar laget totalt sett eftersom att man tvingas spela Rafinha som är en sämre spelare på högerbacken än vad Lahms ersättare på det centrala mittfältet skulle vara. Den dagen man hittar en ytterligare en högerback av yppersta världsklass är jag helt och hållet för att spela Lahm centralt i banan men just nu så bänkar jag hellre Rafinha än exempelvis Javi Martinez om vi utgår från att hela truppen är frisk.
Citera
2013-10-03, 18:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Att Kroos skulle vara en viktig spelare oavsett vem som tränar laget förstod vi som följt dem länge, men Robben har faktist förvånat mig. Trodde att han skulle bli "nöjd" efter förra säsongen då han äntligen fick det erkännandet han har varit värd länge. Men gubben verkar ha hur mycket energi som helst och ser ut att vara lika sugen på att spela fotboll som någonsinn tidigare i karriären.

Den mittfältstriangel du beskriver var nog egentligen inte Peps ursprungliga tanke, snarare är det något som växt fram, dels beroende på skador (Schweini var ju borta ett tag också och då fanns bara Lahm som tänkbar sexa kvar), dels som ett motmedel gentemot Bundesliga-konkurrenternas snabba kontringar. Man hade helt enkelt problem de första matcherna som tvingade fram förändringar.

Ursprungligen var formationen 4-1-4-1 men nu liknar detta mer 4-1-2-2-1 eller kanske 4-1-2-3. Kroos och Schweinsteiger spelar längre bak just för att kunna säkra hemåt vid snabba omställningar.

Allt är dock inte solsken, det finns ett problem också. Spelartruppen är inte riktigt anpassad till detta spelsystem. Rafinhas brister har tagits upp tidigare, ett annat är att det känns svårt att se någon ersättare för Kroos och Bastian ifall dessa blir skadade/avstängda. Alaba möjligen men sedan är det tomt. Vad ska Martinez spela, när han blir skadefri? Thiago, vad blir hans roll nu när Lahm imponerat så mycket?

Hade Bayern fortsatt med 4-2-3-1 skulle det funnits minst en fullgod ersättare på varje position.
Citera
2013-10-03, 18:58
Medlem
Lekmands avatar
Freiburgs startelva ikväll!

Baumann
Günter, Ginter, Diagne, Sorg
Fernandes, Höfler
Coquelin, Albutat, Klaus
Hanke

Auf der Bank: Schwolow, Mehmedi, Freis, Kerk, Schraml, Höhn, Stanko.

Riktigt kul uppställning. Schuster kom just tillbaka från skada, så inte konstigt att han utgår. Vi har Höfler, Ablaut och Klaus som är unga och gör nästan säsongsdebut, och de två första är väldigt oerfarna vid nånsomhelst högre nivå. Höfler är någon som Freiburgarna själva tror mycket på, och han kommer fylla Schusters plats ganska bra. Kommer bli superkul att se Klaus spela också.

Tror att Günter kommer vara svagheten i defensiven och Coquelin kommer antagligen vara rätt instabil han med.

Kom just på att alla spelare framför backlinjen är nya för iår.

Spännande!
Citera
2013-10-03, 19:52
Medlem
Germanofils avatar
I morgon blir det en Hamburgresa och säsongens första besök på Millerntor för min del. St. Pauli och fredagsmatch borde vara en bra kombo för festlig stämning på och runt arenan (vilket det iofs mer eller mindre alltid är). Ett gäng Astra kommer jag att sänka, den saken är säker.

Motståndarna Paderborn har ju inte sett så starka ut den här säsongen så förhoppningsvis får vi se en seger för hemmalaget som i så fall minst skulle befästa fjärdeplatsen i tabellen.
Citera
2013-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Fast det är väl aldrig någon som har tvivlat på Lahms kapacitet? Jag skrev i något inlägg för en eller två säsonger sedan att jag trodde Lahm skulle kunna göra sig bra på ett defensivt mittfält. En åsikt jag tvivlar jag var/är ensam om. Problemet återigen (det börjar bli tjatigt nu, jag vet) att man försvagar laget totalt sett eftersom att man tvingas spela Rafinha som är en sämre spelare på högerbacken än vad Lahms ersättare på det centrala mittfältet skulle vara. Den dagen man hittar en ytterligare en högerback av yppersta världsklass är jag helt och hållet för att spela Lahm centralt i banan men just nu så bänkar jag hellre Rafinha än exempelvis Javi Martinez om vi utgår från att hela truppen är frisk.

Jo, folk var lite skeptiska till att han skulle spela i den rollen (även jag). Man skolar inte om världens bästa ytterback hur som helst. Men även om Rafinha egentligen inte håller världsklass så spelar det väl ingen roll? det är inte alltid de bästa spelarna som ska vara på planen för att laget skall prestera på topp. Bayern har spelat bäst fotboll under Pep med det mittfältet så jag är inte så säker på att han kommer ändra på det även när Javi Martinez är tillbaka. Anledningen till att jag är förvånad över det mittfältet, beror inte på Kroos kvaliteter som fotbollsspelare utan att Pep oftast (åtminstone i Barcelona) föredrog kvicka, tekniska och smidiga mittfältare. Kroos är en annan spelartyp.
Citera
2013-10-03, 20:27
Medlem
csts avatar
Citat:
Jo, folk var lite skeptiska till att han skulle spela i den rollen (även jag). Man skolar inte om världens bästa ytterback hur som helst. Men även om Rafinha egentligen inte håller världsklass så spelar det väl ingen roll? det är inte alltid de bästa spelarna som ska vara på planen för att laget skall prestera på topp. Bayern har spelat bäst fotboll under Pep med det mittfältet så jag är inte så säker på att han kommer ändra på det även när Javi Martinez är tillbaka. Anledningen till att jag är förvånad över det mittfältet, beror inte på Kroos kvaliteter som fotbollsspelare utan att Pep oftast (åtminstone i Barcelona) föredrog kvicka, tekniska och smidiga mittfältare. Kroos är en annan spelartyp.
Fast Rafinha håller ju knappt BL-klass (nåja, han håller väl i BL, men knappast en stabil spelare på CL-nivå). FCB förra säsongen var ett bättre lag än vad FCB är just nu.

Sen ställer jag mig frågande till hur mycket du har sett Kroos för han har väldigt kvicka fötter och är bra tekniskt med boll. Han är även väldigt följsam och smidig.
Citera
2013-10-03, 20:40
Medlem
Någon som kan tipsa om vilka pubar och så man ska hänga på om man åker till Dortmund? Ska dit med farsan i vår..
Citera
2013-10-03, 20:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franklampard
Någon som kan tipsa om vilka pubar och så man ska hänga på om man åker till Dortmund? Ska dit med farsan i vår..

Bo i någon annan stad är mitt förslag, urtrist ort. Exempelvis Düsseldorf är fyllt av olika bierstuben i sin Altstadt. Åk så till Westfalenstadion i god tid, på våren brukar det finnas en hel del uteserveringar nära arenan eller i stadens mitt som är fyllda av BVB-idioter.

Edit; Notera en sak, matchdatum är inte exakt för de ändras m a p olika cupmatcher och annat. Er match kan vara på fredag, lördag eller söndag. När och klockslag bestäms några veckor eller någon månad innan.
Senast redigerad av motvall 2013-10-03 kl. 20:53.
Citera
2013-10-03, 21:19
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bo i någon annan stad är mitt förslag, urtrist ort. Exempelvis Düsseldorf är fyllt av olika bierstuben i sin Altstadt. Åk så till Westfalenstadion i god tid, på våren brukar det finnas en hel del uteserveringar nära arenan eller i stadens mitt som är fyllda av BVB-idioter.

Edit; Notera en sak, matchdatum är inte exakt för de ändras m a p olika cupmatcher och annat. Er match kan vara på fredag, lördag eller söndag. När och klockslag bestäms några veckor eller någon månad innan.
Dortmund är bara fullt med folk, från det jag sett. Och inte alls lika fint som Baden-Würtemberg. Två pendeltåghållplatser från arenan ser det bara skit ut. Vet dock inget om pubar
Citera
2013-10-03, 23:55
Medlem
Resa till Bremen bokad i början av november. Därifrån tar jag mig till Hannover för att se på Niedersachsenderbyt mellan Hannover och Braunschweig på fredagen. Siktar på Wolfsburg-Dortmund på lördagen. Känns jävligt härligt! Sen blir Hamburg i december! Mycket, mycket fotboll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in