Jag pratar om vetenskap.
Citat:
Många likställer ju vetenskap med evolutionsläran och har då missat att evolutionsläran också är en livsåskådning som bygger på tro och inte bevisad vetenskap.
Jag likställer inte vetenskap med någon specifik "lära", eller vad jag misstänker att du menar, "teori", vetenskaplig teori. Icke att förväxlas med ordets vardagliga betydelse.
Och jo, evolutionsteorin är ett faktum. Vad du och jag tror och tycker om den saken ändrar inte någonting. Evolutionsteorin ÄR ett faktum. Look it up!
Citat:
Exakt vad du syftar på när du nämner ttsp har jag ingen aning om.
Att han plockar bland olika vetenskapliga teorier vilka HAN tycker är sanna. Gravitationsteorin verkar duga för honom. Jag har iaf inte hört honom tala om "Intelligent Falling", eller något liknande... än.
Jag vet inte riktigt vad han anser om kvantmekanik/kvantteori, men jag vet, och jag tror att han vet, att han använder sig av den varje dag när han använder sin telefon, dator, etc, etc...
Av någon anledning verkar han inte tycka att evolutionsteorin är giltig. Var han fått denna felaktiga information kan jag ju ganska lätt gissa mig till.
Jag är helt övertygad om att någon enbart kan misstro evolutionsteorin pga att man inte förstår den bra nog och/eller att man inte tagit del av den enorma mängd evidens som stöder teorin.
Har du några frågor kring evolution, så svarar jag mer än gärna så gott jag bara kan. Det är ett område jag av någon anledning alltid funnit fascinerande, och sätter mig gärna ner och gräver lite om jag inte har svaret på din fråga på en gång.
Men du... "evolutionsteorin är en livsåskådning"..... ...... ......
Är... du... seriös... när... du... skriver... detta... ???
Förstår du hur korkat detta låter för någon som förstår vad evolutionsteori är?! Något DU uppenbarligen inte gör.
Evolutionsteorin bygger INTE på tro.
Ge mig ett exempel på när man behöver förlita sig på tro inom evolutionsteorin.