Resultat: .
0%
röster
2013-10-04, 02:23
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Men din dumma fåntratt, läser du vad du själv skriver?

Sedan så har du själv länkat följande match från säsongen 10/11 då Juve slutade 7:a.

Ska jag behöva behandla dig med samma pedagogik som man gör med mycket små barn för att du ska förstå hur korkad du är?

Försvinn nu.

Haha, pajaseri på hög nivå. Håll dig till att suga av Moggi istället.
2013-10-04, 02:24
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Om du nu i din lilla låda bara anser att Juve är det enda laget som kan kallas topplag (förutom när de slutar sjua) så nej, inte jättebra facit. Men om man plockar ut kraniet ur rektumet och kollar resultaten mot övriga lag som vissa andra (utom du då) kan kalla för "topplag" så ser det helt OK ut.

Håller med om att Roma spelat bra mot topplagen i Rom det senaste året, inte åren.
2013-10-04, 14:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nåja, en Europavinst för calcion åtminstone. Graze Viola.

Någon som såg Lazio? Efter 3-1 och en jobbig kvinnokommentator (förbannade jävla genus-TV) så gav jag upp men såg mot slutet att set stod 3-3 och man hade ett riktigt bra läge i sista sekunderna.

Så skönt för det hårt prövade Fiorentina. Även matchen var ett konstant lidande i snöblandat regn.

Vad som kunde slutat i total katastrof blev ändå en okej vecka med Fiorentinas seger samt Milans och Lazios upphämtningar. Nästa gång får alla Italienska lag spela hemma förutom Juve. Då kan de kanske spela utan att se rädda ut så fort motståndarna höjer tempot.
2013-10-04, 15:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Så skönt för det hårt prövade Fiorentina. Även matchen var ett konstant lidande i snöblandat regn.

Vad som kunde slutat i total katastrof blev ändå en okej vecka med Fiorentinas seger samt Milans och Lazios upphämtningar. Nästa gång får alla Italienska lag spela hemma förutom Juve. Då kan de kanske spela utan att se rädda ut så fort motståndarna höjer tempot.

Snöblandat regn i början av oktober i östra Ukraina?!
Så mycket för den globala uppvärmningen...
2013-10-04, 17:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Tevez om italiensk fotboll:

“I think this is the most difficult type of football that I have ever played in."

Ganska vackert. Synd bara att Serie A-lagen inte kan göra det "difficult" för diverse Europeiska motståndare och vinna matcherna som man borde. Torino hade stått på 2 segrar och 8-1 i målskillnad om man fått vara med.
2013-10-04, 22:26
Medlem
Stivalis avatar
Såg nyss Milos Krasic briljera i Bastia. Det är ju en speciell lirare med särpräglad karaktär. Jag gillar det. En stor profil. Han bröt in från sin högerkant & chippade in bollen över målvakten i regnet. Jag gillar särskilt hans spelstil i regn.

Francois Modesto spelar mittback i Bastia & räddade en boll på mållinjen. Han var ju i Cagliari under ganska många säsonger. Har blivit en veteran numera. Jag antar att han ofta sammanblandas med Francesco Modesto som spelade med Reggina & Parma. Mycket lika utseendemässigt & figurerade väl ofta som defensiva kantspelare bägge två. Skiljer bara fyra år i ålder, så eventuell sammanblandning är förståelig.

Francois Modesto är dock fransman, född i Bastia varifrån han värvades till Cagliari men är nu tillbaka i hemstaden. Bildar mittbackspar med Sebastien Squillaci. En spelare som nog inte blir sammanblandad med någon italiensk spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Snöblandat regn i början av oktober i östra Ukraina?!
Så mycket för den globala uppvärmningen...

Är det här ett statement eller bara skrockande? Vad det var för väder i Dnepropetrovsk kvällen den 5 oktober 2013 har naturligtvis föga att göra med större skiftningar av klimatet globalt över längre tid.
2013-10-04, 23:57
Bannlyst
Tycker Milan har svårt och vinna SA kommande 5-6 åren när de släppte sina bästa mittfältare senaste ett år. En uppförsbacke som tar tid att vinna en SA titel igen. Inter, Juve, Napoli och Viola är fyra bästa kommande 3-4 år.

Kanske alla fyra tar varsin titel kommande 4 säsonger med denna?

Roma tror jag inte på.
Senast redigerad av Steel-Garden 2013-10-05 kl. 00:35.
2013-10-05, 15:07
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Tycker Milan har svårt och vinna SA kommande 5-6 åren när de släppte sina bästa mittfältare senaste ett år. En uppförsbacke som tar tid att vinna en SA titel igen. Inter, Juve, Napoli och Viola är fyra bästa kommande 3-4 år.

Kanske alla fyra tar varsin titel kommande 4 säsonger med denna?

Roma tror jag inte på.

Tror inte heller på Milan, det finns nog ingen ledning som snackar lika mycket strunt Milans.
Det handlar handlar bara om att hålla skeppet flytande, att nå CL och få pengar. Är övertygad om att Berlu tar pengar ur Milans kassa för att betala av skadeståndet som tilldömdes hans konglomerat Fininvest. Nu är rollerna omvända, det är Milans tur att rädda Fininvest. FFP är en utmärkt ursäkt för just detta.

Nu när man sett lite matcher av ligan så tror jag mest på Napoli, Roma och Juventus hamnar i topp 3.
Fiore är bra, men tror inte deras trupp räcker till för både EL och Ligan - nu är Gomez, Rossi och Cuadrado alla borta också.. Gonzalo Rodriguez och Borja Valero håller hög klass dock..

Tycker Roma ser fantastiskt bra ut, t.o.m bänkvärmarna är mycket dugliga.

Blir spännande med Inter - Roma 18:45, får se hur det går mot mer organiserat lag som Inter.

Hoppas nu någon tar tag i det och startar en matchtråd!
2013-10-05, 15:22
Medlem
Försöksdjurs avatar
Hur tusan kan jag ha missat Serie B Simulcast / Diretta Gol! Helt perfekt en regnig lördag i väntan på kvällens matcher

EDIT: Spinnacer, 20:45? Svensk tid iaf.
2013-10-05, 15:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hur tusan kan jag ha missat Serie B Simulcast / Diretta Gol! Helt perfekt en regnig lördag i väntan på kvällens matcher
Haha, jovisst. Riktigt härligt gråväder överallt också, eller är det bara min stream? Min stream som för övrigt lämnar en hel del att önska och nu verkar ha klappat ihop.
2013-10-05, 22:38
Medlem
JayGatsbys avatar
Jösses amalia. Roma... 0-3 borta mot Inter.

Hatten av.
2013-10-05, 23:29
Medlem
Smirmats avatar
Ja vem hade kunnat tro att Roma skulle ha 7 raka segrar efter 7 matcher i ligan, och ha en målskillnad på 20-1. Helt otroligt starkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in