2013-10-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om han vetat hur han skulle göra hade han skurit på rätt håll, det håll man inte förväntar sig. Han hade haft en bättre kniv och anlagt mer tyngd. Han hade lyckats utan att komma av sig, utan att hinna bli rädd. Alla som planerar självmord brottas med olika känslor, det är inga robotar som utför det här. Det är levande människor.

Men det är robotar som mördar och eldar upp sina barn? Därför lyckades han iaf med det.
Citera
2013-10-03, 23:37
Medlem
Citat:
Jag tror det, eftersom han sagt det. Jag kan bara utgå från det som refereras. Har du andra källor? Jag tror också det är sant, med tanke på bilderna på facebook och att han sände ut avskedshälsningar.

"Hämden är ljuv" är den enda hälsning jag läst att han skickat. Låter inte som ett avsked direkt...
Citera
2013-10-03, 23:39
Medlem
Citat:
Inte säkert, han kan ha älskat dem och tyckt att det här var "bäst" för dem, men han skrev ju om hämnd så det kretsade väl kring saknad och längtan. Brottet ägde rum en söndag, dagen då han troligen skulle lämna tillbaka barnen.

Bäst för barnen att de dog och han fick leva?

Han fick ju ha sina barn och han träffade sina barn regelbundet. Vart vill du komma. Du är väldigt långt ut i vägrenen och kör nu.
Citera
2013-10-03, 23:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
"Hämden är ljuv" är den enda hälsning jag läst att han skickat. Låter inte som ett avsked direkt...

Han messade också till sin son att han skulle ta hand om systern och "tjejen".
Citera
2013-10-03, 23:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahanna
Vad då för trauma? MÅNGA människor går igenom hemska saker, ibland fruktansvärda utan att bli monster. Det finns inga ursäkter eller något att skylla på. Man dödar inte sina barn för att man mår dåligt. Psykoser hit och psykoser dit. Det är jävligt lätt för monster, kvinnor som män att skylla på "psykoser", så att folk ska tycka synd om dem också, att de faktiskt är offer för de omständigheter de själv medvetet har skapat och PLANERAT. Och istället för att möta ondskan gör "vi" det lätt för oss och skyller på faktorer "som låter bra", såsom på barndomen, den påhittade psykosen eller kanske den berömda klassikern "samhället".

Och anledningen till att denna äckliga myra har foto på sig själv som barn på FB är för att han älskar sig själv. En normal människa har kort på sina barn, men inte han. Detta är ett argt monster, en trög psykopat som inte var kapabel att hitta på en svårare hämnd.

Och nu sitter han säkert där i häktet och hånflinar bakom det troliga "gråtansiktet". Han känner ingen ånger, jag är övertygad om det.
Bra inlägg!
Det är bara till att inse att det finns, tyvärr, ONDA människor och det oavsett om nån fader
lämnat dem eller ej under de tidigaste uppväxtåren.

Och den här aktuelle figuren är OND och det finns ingenting att leta fram ur hans förflutna
som kan på något sätt mildra hans vedervärdiga illgärning.
Citera
2013-10-03, 23:42
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Bäst för barnen att de dog och han fick leva?

Han fick ju ha sina barn och han träffade sina barn regelbundet. Vart vill du komma. Du är väldigt långt ut i vägrenen och kör nu.

Varför väljer du att vantolka allt, du är mycket aggressiv.

Om du sansar dig, så kan du förstå att pappan av någon outgrundlig anledning ansåg att detta var bäst för barnen, att de dog med honom. Han ville straffa mamman med att försvinna själv, och tog med sig barnen i döden. Nu gick det inte som han tänkt, det hela är troligast ett misslyckat, utvidgat självmordsförsök. Läs på om utvidgade självmordsförsök.
Citera
Medlem
Rampljus-horans avatar
Man kanske inte ens ska kalla detta utökat självmord då han valde att inte dö med sina barn?

Den handlingen måste ju anses som mord? Endast. Vad han sedan gör (eller inte gör) hör ju liksom inte ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Inte säkert, han kan ha älskat dem och tyckt att det här var "bäst" för dem, men han skrev ju om hämnd så det kretsade väl kring saknad och längtan. Brottet ägde rum en söndag, dagen då han troligen skulle lämna tillbaka barnen.

What???

Det mest troliga är att han mördade sina barn för att hämnas exfrun.
Citera
2013-10-03, 23:43
Medlem
Citat:
Han messade också till sin son att han skulle ta hand om systern och "tjejen".

Nu övertolkar du allt. Han kan ha förstått att han skulle bli sittandes på hispan eller i fängelse i många år och ville att syskonen skulle ta hand om varandra när han inte fanns tillgänglig. Har den möjligheten förespeglat dig?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
What???

Det mest troliga är att han mördade sina barn för att hämnas exfrun.

Nej, det är inte säkert. Spar din frustration. Utvidgade självmord tror jag är vanligare än att föräldrar tar livet av sina barn för att hämnas.
Citera
Medlem
Citat:
Jo men att ta ut sin hämnd på sitt ex genom att mörda deras gemensamma barn. Tror inte han tänkte det är "bäst" för barnen utan då bäst för honom eftersom det är säkert det käraste hon har. Men han kan inte haft några känslor för sina barn utan bara verktyg för honom att tillföra sitt ex maximal skada.
Citera
2013-10-03, 23:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Nu övertolkar du allt. Han kan ha förstått att han skulle bli sittandes på hispan eller i fängelse i många år och ville att syskonen skulle ta hand om varandra när han inte fanns tillgänglig. Har den möjligheten förespeglat dig?

Nej, du har din åsikt jag min. Detta är enligt min uppfattning ett misslyckat, utvidgat självmord. Nu säger jag det för sista gången. Du är tjatig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in