2013-10-03, 14:18
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Motivbilden
När Aftonbladet når 40-åringens advokat går han med på att berätta om motivbilden.
– Det här var ett led i ett utvidgat självmord där han planerade att ta sitt och barnens liv. När det inte kunde realiseras vid stugan så valde han en annan plats. Hans självmordsförsök avbröts när han greps av polisen, säger mannens advokat Sargon De Basso.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17589716.ab

Undrar om uppgifterna om att hans självmordsförsök avbröts av polisen verkligen stämmer. Vad som tidigare rapporteras var han ju påväg tillbaka till sin bil på morgonen? Och att blodet påträffades i bilen??

Tror att det är bullshit. Hade han velat avsluta sitt liv så hade han gott om tid. Hoppas att han torskar stenhårt och får ett långt fängelsestraff.

Ibland så önskar jag faktiskt att vi hade dödsstraff här i Sverige så att bottenskrap som den här lallaren hade fått vad han förtjänat, men förhoppningsvis så misslyckas personalen med övervakningen inne på kåken så att han får en hel del dabb av medfångar.

Smuts.
Citera
2013-10-03, 14:23
Medlem
TbbWs avatar
Han har erkänt, han är inlåst men jag känner jag är fortfarande förbannad!

Bandage på handlederna
Han har alltså "bara" rispat. Finns ju andra sätt om han vore seriös. Rop på hjälp? Pff, ungarna dina ropade nog! Det sket du i.
Jag ser bilden framför mig. Sitter och lipar för det är synd om honom! Trots alla SMS så är det ingen som kommer till honom. Han är så viktig för honom. Men bränna barn går bra!!

Hans erkännande
Har han "bara" erkänt det faktiska? Men det var inte mitt fel? Är det -Se vad du fick mig till att göra?

P7 gör man väl lika ofta som man gör fysisk läkarundersökning.

Handen på hjärtat - Ingen normal mördar väl? Självförsvar är annan avdelning.

Vårda? Frågar ni mig just nu så tycker jag väl att han kan få stå i rökrummet och bli fimpad på. Ut ska han inte. Förutom om rökruta gäller på kåken. Då kan han stå där 24/7.

Nu ska jag lägga ifrån mig tangentbordet ett tag.
Citera
2013-10-03, 14:28
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Tror att det är bullshit. Hade han velat avsluta sitt liv så hade han gott om tid. Hoppas att han torskar stenhårt och får ett långt fängelsestraff.

Ibland så önskar jag faktiskt att vi hade dödsstraff här i Sverige så att bottenskrap som den här lallaren hade fått vad han förtjänat, men förhoppningsvis så misslyckas personalen med övervakningen inne på kåken så att han får en hel del dabb av medfångar.

Smuts.

Utvidgat självmord? Blaha blaha
Då skulle han väl legat där med barnen i askan. Att fanskapet inte kan stå för vad han gjort!!
http://www.fastighetsfilm.se/images/phocagallery/energigardin/thumbs/phoca_thumb_l_mrklggningsgardin%20monterad%20och%2 0testad.jpg
Senast redigerad av TbbW 2013-10-03 kl. 14:31.
Citera
2013-10-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Utvidgat självmord? Blaha blaha
Då skulle han väl legat där med barnen i askan. Att fanskapet inte kan stå för vad han gjort!!
http://www.fastighetsfilm.se/images/phocagallery/energigardin/thumbs/phoca_thumb_l_mrklggningsgardin%20monterad%20och%2 0testad.jpg

Syns i Expressen att bild ovan stämmer. Och han har bandage på höger handled.
Citera
2013-10-03, 14:44
Medlem
Cinefilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepbreath
Enligt hans fb var han med i gruppen "Vi som gillar att grilla".

Man är nog inte en potentiell mordbrännare bara för att man gillar att grilla. Däremot skulle jag inte direkt bli förvånad om det kommer fram att GM var den typen som gick och brände papperskorgar och dyl. när han var yngre.
Citera
2013-10-03, 15:16
Medlem
Folketistugornas avatar
Det här är nog det vidrigaste jag läst.

Sedan undrar jag hur det kommer sig att mamman fick skydd ganska omgående, samt att de lika snabbt började leta efter pappan.

Kan det vara så fruktansvärt hemsk att barnen varit vakna när pappan spikade igen och sedan tände på? Om barnen, eller i alla fall den äldsta som lyckades ta sig ut, låg och sov kan jag tycka att det är bortom allt sund förnuft att ett barn anklagar sin pappa för branden och mord på sina yngre syskon. Om barnet bara kunnat tala om att pappan var där med dem tidigare på kvällen kanske inte de skulle ha gett mamman polisskydd?

Någon får gärna upplysa mig om var jag tänker fel, jag vill väldigt gärna göra det med tanke på att min teori är fruktansvärd ur barnet synpunkt - allt är nog hemsk som det är.
Citera
2013-10-03, 15:27
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketistugorna

Sedan undrar jag hur det kommer sig att mamman fick skydd ganska omgående, samt att de lika snabbt började leta efter pappan.

Någon får gärna upplysa mig om var jag tänker fel, jag vill väldigt gärna göra det med tanke på att min teori är fruktansvärd ur barnet synpunkt - allt är nog hemsk som det är.

Vad flickan har uppfattat (eller inte) är svårt att veta men vad som framgått tidigare är att han i samband med branden har skickat hotfulla sms till sitt ex. Bland annat har han skrivit att "hämnden är ljuv". Jag antar att det är dessa sms som gjorde att hon och dottern fick beskydd omgående.
Citera
2013-10-03, 15:40
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Vad flickan har uppfattat (eller inte) är svårt att veta men vad som framgått tidigare är att han i samband med branden har skickat hotfulla sms till sitt ex. Bland annat har han skrivit att "hämnden är ljuv". Jag antar att det är dessa sms som gjorde att hon och dottern fick beskydd omgående.
Hur pass omgående det var vet vi ju inte. Däremot var skyddet uppenbart befogat eftersom hans försvarare i SR-intervju säger att GM planerade ett utvidgat självmord där "hela familjen skulle stryka med" (advokatens ord). Efter att iscensatt mordbranden borde logiken vara att han sökte mamman. Om hon inte fanns i sin bostad så var kanske "flykten" till Öland i avsikt att hitta henne om GM hade anledning att tro att hon fanns där.
Citera
2013-10-03, 15:46
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketistugorna

Kan det vara så fruktansvärt hemsk att barnen varit vakna när pappan spikade igen och sedan tände på? Om barnen, eller i alla fall den äldsta som lyckades ta sig ut, låg och sov kan jag tycka att det är bortom allt sund förnuft att ett barn anklagar sin pappa för branden och mord på sina yngre syskon. Om barnet bara kunnat tala om att pappan var där med dem tidigare på kvällen kanske inte de skulle ha gett mamman polisskydd?

Han hade SMS:at mamman (Hämden är ljuv) under kvällen innan branden. Och även till andra Bl.a äldste tonåringen att han skulle ta han om sin syster.
Mamman fick väl flera SMS kan jag tänka, räckte väl att se branden och SMS:en för beskydd
Citera
2013-10-03, 16:03
Medlem
Den här historien är fan i mig det vidrigaste jag hört. Jag köper inte heller hans story om utvidgat självmord. Har man väl bestämt sig för att ta livet av sig så är det faktiskt inte särskilt svårt.

Känns snarare som att han behövde de där timmarna i bilen ner till Öland för att tänka ut någon plan som skulle kunna ge honom lite sympatier. Därefter har han väl rispat sig lite i armarna...

I det här fallet vore en mer medeltida straffskala än dagens vara på sin plats...
Citera
2013-10-03, 16:03
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Otrohet?

Läs tråden! Ska folk sitta och upprepa sig så blir den ju dubbelt så lång. Men jag är en jävligt go person fast jag är upprörd på aset

https://www.flashback.org/sp45503795
det verkar vara någon som kände dem.
Citera
2013-10-03, 16:08
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Tre minderåriga barn befann sig i huset när det började brinna. Två pojkar, tre och fem år gamla, och en sjuårig flicka. Bara flickan lyckades fly och klarade sig fysiskt oskadd.

När häktningsförhandlingarna inleddes i Södertörns tingsrätt klockan 13 erkände mannen allt som åklagaren lägger honom till last: två mord, ett mordförsök samt grov mordbrand. Tingsrätten häktade honom som misstänkt på alla punkterna.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mordmisstankte-pappan-erkanner-allt_8575854.svd

Verkligen en hemsk historia. Tur att det hela klarades upp så snabbt iallafall. Hoppas GM får ruttna resten av livet i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in