2013-10-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Personligen tycker jag inte att boendet i sig var något problem. Med tanke på bostadsbristen i Stockholm så är det inte så konstigt att folk tvingas till nödlösningar i samband med separationer. Och med tanke på att barnen bara bodde där varannan helg låter det inte alls så fruktansvärt. Hur många normala familjer åker inte iväg med sina barn till sina sommarstugor på helgerna liksom??

Var inte så hård mot plyschbrallan. Hen klarar inte av att pappan skulle vara ett jävla as, fast det är det han är.

Pappan verkade väldigt oberörd idag. Han har inte skurit sig i handlederna han rispade bara lite.
Citera
2013-10-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Ber om ursäkt om det redan nämnt i tråden:

Efter en titt på bilder som visar GMs bandage kring handlederna vågar jag gissa att han skurit/rispat tvärs över handleden. Om jag minns rätt är det betydligt mer effektivt att skära underarmens längdriktning. Stämmer det kan GMs intentioner att ta sig själv av daga vara uppriktiga, men som den misslyckade person han är lyckades han inte ens med det.

Nominering till Sverige mest hatade person 2013?

I längdriktningen, det har även jag snappat upp.
Citera
2013-10-03, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I längdriktningen, det har även jag snappat upp.
Vad har du snappat upp, att han skurit sig i längdriktningen eller att han borde ha gjort det?
Citera
2013-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har du snappat upp, att han skurit sig i längdriktningen eller att han borde ha gjort det?

Att om man väljer att skära sig i handlederna för att avsluta sitt liv är det effektivast att skära sig i blodådrornas längdriktning (och lägga sig i vattenfyllt badkar?).
Citera
2013-10-03, 22:27
Medlem
Cinnabars avatar
Som några upptäckt, gm hade troligen inte läst på riktigt, eller förstått, hur man ska ta livet av sig genom att skära sig i handlederna. Som jag sagt tidigare, så lätt är det inte, om man inte vet hur. Det en del hånfullt och narcissistiskt kallar för "rispa" kan mycket väl vara ett allvarligt självmordsförsök.
Citera
2013-10-03, 22:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Det är INTE svårt att ta livet av sig om någon väl har BESTÄMT sig för att göra det. Det är snarare så att det är mycket svårt att stoppa någon FRÅN att ta livet av sig när denne väl bestämt sig.

Vilken floskel. I det här fallet tror jag gm inte visste hur han skulle skära sig i handlederna. Det är lättare att hänga sig, men det alternativet hade han inte planerat för. Hela den här händelsen kan alltså mycket väl vara ett utvidgat självmordsförsök, och att gm skrev "hämnden är ljuv" kan ha avsett att även han själv skulle försvinna, med syftet att hon då skulle sakna både honom, och barnen. Hemskt oavsett.

Planerade han ett utvidgat självmord blir allt lite annorlunda, jämfört med om han bara avsett att ta livet av barnen. I så fall är det ganska troligt att han led av depression, ovanpå någon personlighetsstörning.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-03 kl. 22:30.
Citera
2013-10-03, 22:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Att om man väljer att skära sig i handlederna för att avsluta sitt liv är det effektivast att skära sig i blodådrornas längdriktning (och lägga sig i vattenfyllt badkar?).
Okej, han borde ha skurit sig i längdriktningen om han planerade att avsluta sitt liv. Men det visste han tydligen inte, eller så låtsades han bara.
Citera
2013-10-03, 22:30
Medlem
tempeZZts avatar
Om det nu var ett utökat självmord JW var ute efter är det märkligt att han inte satte bilen i valfri viadukt/bergvägg eller långtradarfront på vägen från Dalarö ner till Öland. Varför vänta tills man kommer till en karg sjöbod och när Polisen börjar flåsa i nacken?
Citera
2013-10-03, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vilken floskel. I det här fallet tror jag gm inte visste hur han skulle skära sig i handlederna. Det är lättare att hänga sig, men det alternativet hade han inte planerat för.
Han planerade brottet, men inte att ta livet av sig, menar du?
Citera
2013-10-03, 22:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han planerade brottet, men inte att ta livet av sig, menar du?

Nej, jag menar att han planlagt ett utvidgat självmord och valt plats för allt, men inte läst på hur man ska skära sig i handlederna. Med bilden på solnedgången faller bitarna på plats, och vad det handlar om får en dimension till med bilden på den lille pojken han en gång var...

Har killen saknat en pappa under sin uppväxt kommer pusslet att vara nästan färdiglagt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-03 kl. 22:34.
Citera
2013-10-03, 22:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag menar att han planlagt ett utvidgat självmord och valt plats för allt, men inte läst på hur man ska skära sig i handlederna.
Det är möjligt att han vid brottet planerade att begå självmord, men han gjorde aldrig ett allvarligt försök av det.
Citera
2013-10-03, 22:35
Medlem
Citat:
Vilken floskel. I det här fallet tror jag gm inte visste hur han skulle skära sig i handlederna. Det är lättare att hänga sig, men det alternativet hade han inte planerat för.

Men jösses, det finns tusen sätt att ta livet av sig på. Här ska jag ge dig ett par exempel för det aktuella fallet:

1. Han hade uppenbarligen bil. Då kan man accelerera upp bilen i maxfart - de flesta bilmodeller klarar idag av att nå hastigheter upp mot 200 km/h. Därefter tar man av sig säkerhetsbältet och kör rakt in i närmaste hinder. I princip garanterad död.

2. Han skulle ju kunna ha hällt en dunk bensin över sig själv och sedan tagit fram tändaren. Det är ju en metod han garanterat kände till - eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in