Citat:
Nej, från narcissistens hämnd, exempelvis förtal, polisanmälningar, hån, nedsättande omdömen, negligering, utfrysning och allmän mobbing är steget långt till mord. Det krävs något mer tror även jag. Kanske en depression, utbrändhet och tillfällig förvirring. En tro att livet faktiskt är slut, en utmattning, personen orkar bara inte mer.
Tittar man på bilderna på hans facebook är det inte bilden av en hämndlysten man ser, utan snarare någon som har retarderat och tittar långt, långt bakåt. Han visar en bild på sig själv som barn, i samma ålder som sönerna. Bakom barndomsporträttet syns en solnedgång, precis innan det blir mörkt. Ett trauma i hans barndom kan lura i vassen.
Har han själv blivit sviken som barn? Försvann hans far ur bilden?
Jag tror att i förhållande 2 blev otroheten en krishandling, sedan spårade allt ur. Ja, han verkar inte ha varit en bra man med sitt stora kontrollbehov, men även det kan ha sin förklaring i barndomen. Jag tror att den här mannen varit med om svåra saker, och tagit med sig skiten in i sin egen familj.
Detta gör honom dock inte till oskyldig eller mindre straffvärd, som alltid måste tilläggas för att lugna svartvitt-fanatikerna.
Tittar man på bilderna på hans facebook är det inte bilden av en hämndlysten man ser, utan snarare någon som har retarderat och tittar långt, långt bakåt. Han visar en bild på sig själv som barn, i samma ålder som sönerna. Bakom barndomsporträttet syns en solnedgång, precis innan det blir mörkt. Ett trauma i hans barndom kan lura i vassen.
Har han själv blivit sviken som barn? Försvann hans far ur bilden?
Jag tror att i förhållande 2 blev otroheten en krishandling, sedan spårade allt ur. Ja, han verkar inte ha varit en bra man med sitt stora kontrollbehov, men även det kan ha sin förklaring i barndomen. Jag tror att den här mannen varit med om svåra saker, och tagit med sig skiten in i sin egen familj.
Detta gör honom dock inte till oskyldig eller mindre straffvärd, som alltid måste tilläggas för att lugna svartvitt-fanatikerna.
Jada jada jada.
Självklart är det så att det finns förklaringar till alla onda människor och onda handlingar. Alla förövare har en gång själv varit offer.
Men oavsett hur trasig han än må vara så ÄR HAN ANVARIG FÖR SINA HANDLINGAR!
för sina egna onda sadistiska syften. Precis som om barnens liv inte var värda någonting