Har Berny nån slags förhandsgranskning på kommentarerna på sin blogg? Hennes inlägg ligger typ uppe i flera dar med noll kommentarer, sen helt plötsligt publiceras ett helt gäng kommentarer på en gång.
Jag antar att det är ganska uppenbart att hon förhandsgranskar, och hon är givetvis i sin fulla rätt till det och att dessutom själv välja vad hon vill publicera för kommentarer.
Men jag blir nyfiken på hur mycket som egentligen sållas bort. Hon måste ju rimligtvis få en hel del kritik. Är det mycket grov kritik är det dock begripligt att hon rensar.
Hon publicerar ju ibland kommentarer som är negativa/kritiska mot henne. Men jag får känslan av att hon bara "låter" nån sån enstaka lätt kritisk kommentar slippa igenom för ingen ska kunna påstå att hon censurerar...
Hon svarar dessutom praktiskt taget aldrig på en kritisk kommentar. Hon har frågestund ibland i och för sig...
Tycker att hon borde publicera alla kommentarer (undantag då om det är grova svordomar, mkt otrevligt språk etc), sånt behöver hon ju inte ha när det är hennes egen blogg. Men bloggen är ju trots allt öppen för allmänheten och kan hon publicera allt "gulligull vackra starka underbara Berny" borde hon också våga visa de som tycker motsatsen.
Hon kanske vill ge intryck av att det bara är här på flashback som de "elaka kritikerna som bara är avundsjuka på hennes styrka och självständighet" finns. På hennes blogg däremot finns endast de som verkligen uppskattar Berny för den hon är!
(För säkerhets skull, om nån försöker "outa" mig, har jag aldrig kommenterat i Bernys blogg...)