Citat:
Ursprungligen postat av
peckahuve
Jepp, detta svar funkar till sepiritz också, om man vill tro på en tekanna, varför ska man inte göra det?
Om du vill sitta hemma i din stillhet och tro på tekannan så är det givetvis upp till dig, men om du samtidigt hävdar att tekannan ställer krav på dig, den kräver att du skall; bygga stora bygnader där tekannan tillbes, kräver att du skall klä dig på ett visst sätt, kräver att du skall dricka enbart te till maten och undvika all annan ondskefull dryck som råkar serveras i koppar, kräver att du skall donera 10% av din lön till valfritt tehus, kräver att du skall gifta och fortplanta dig med andra människor som dyrkar kannan, kräver att du skall ut i världen och sprida tekannans vishet och förträfflighet, kannan lovar dig ett evigt liv fyllt med belöningar och fritt från tesump om du bara ber och anpassar dig tillräckligt hårt men om du inte sköter ditt dyrkande föreskriftsenligt så förpassas du till den eviga slasksumpen, ett horribelt ställe som nästintill samtliga tedyrkare fruktar och fasar för! Och så vidare....
Du frågar varför man inte skall tro? Jag frågar dig varför man SKALL tro på något som det inte finns en tillstymmelse till bevis för?