Citat:
Ursprungligen postat av
peckahuve
Kalla det vad du vill, en gud, flera gudar, en högre mening...varför ska man inte tro på det?
Varför ska man inte tro att man kan flyga om man hoppar från ett höghus?
Tron i sig är ju inget problem som jag ser det, åtminstone fram tills den dagen då man vill testa sin tro.
Och det är väl lite där det klämmer i mina skor. Tro på vad fan ni vill, men inse för fan att ni tror, och inse gärna också vad andra vet.
"Jag tror att min dotter har epilepsi för att hon är besatt av en demon, men eftersom jag inte VET och eftersom jag inte är en vidrig sadist, så är det bättre att jag inget gör än att försöka driva ut denna påstådda demon med kokande vatten och/eller piskrapp".
Något sådant kan jag acceptera... Någorlunda...