Citat:
Att folk i tråden har så svårt att ge konkreta förslag istället för känslomässiga yttringar och att ifrågasätta personer som vågar gå emot gängse praxis utan egentliga argument ger mig seriösa psykopat "vibbar" .Detta stormande är anledningen till att jag inte låter min familj bestämma om jag ska donera mina organ och det är därför det är experter som bedömer personer som GM.
Det " ratched" tex inte verkar fatta är att jag svarade på ett påstående med ett exempel. Är tyvärr väldigt svårt för polis att göra nåt vid tex verbala hot. Detta ser vi gång på gång vid kvinnofridskränkning ,tror du jag gillar det eller tror du jag vågar se sanningen??
Vidare verkar många personer därute tro att det synonymt med att den som slår sig hårdast för bröstet och skriker efter värsta straffet bryr sig mest!?!?
Att ha olika åsikter om brott och straff är ju för f.. sunt!! Jag hade inte velat bli dömd i ett land som saknade den filosofiska friheten.
Det är trendig att säga att det "daltas" nuförtiden !! Om det är fallet måste lagen skärpas och enligt mig måste detta ske med en politisk förankring. Jag personligen är starkt övertygad om att för få döms till vård och detta kommer vi få se konsekvenser av om några år. Så alla som kräver dom hårdaste av tag vad är det som gäller?? 10 år,15 år, 20 år eller 100 år?? Jag personligen försöker vara realist och se vad som är troligt och vad som gynnar samhället mest.
Det " ratched" tex inte verkar fatta är att jag svarade på ett påstående med ett exempel. Är tyvärr väldigt svårt för polis att göra nåt vid tex verbala hot. Detta ser vi gång på gång vid kvinnofridskränkning ,tror du jag gillar det eller tror du jag vågar se sanningen??
Vidare verkar många personer därute tro att det synonymt med att den som slår sig hårdast för bröstet och skriker efter värsta straffet bryr sig mest!?!?
Att ha olika åsikter om brott och straff är ju för f.. sunt!! Jag hade inte velat bli dömd i ett land som saknade den filosofiska friheten.
Det är trendig att säga att det "daltas" nuförtiden !! Om det är fallet måste lagen skärpas och enligt mig måste detta ske med en politisk förankring. Jag personligen är starkt övertygad om att för få döms till vård och detta kommer vi få se konsekvenser av om några år. Så alla som kräver dom hårdaste av tag vad är det som gäller?? 10 år,15 år, 20 år eller 100 år?? Jag personligen försöker vara realist och se vad som är troligt och vad som gynnar samhället mest.
Lagen är utmärkt som den är. Finns klart reglerat vad som gäller för mord, dråp, vållande. Problemet är snarare de som är satta och har förtroendet att utöva lagen. Överåklagare Sven-Erik Alhem, numera samhällsdebattör, skriver i en artikel att det beror på var och av vilka hur straffet blir "de som dömer är också människor". Slutsatsen blir då att för samma typ av brott kan straffet bli helt olika. Många väljer dessutom att lägga straffet på den lägre straffskalan. Det är oacceptabelt. En grov brottsling ska inte kunna rida på vågen att ordförande och nämndemän är filosofer med en tycka synd om mentalitet. De är där för att döma efter lagboken.
I detta fall har jag svårt att tro att det blir några sympatier. När vi väl har fup kommer det nog framgå att GM inte är en gullgosse. Skulle bli mycket förvånad om han varit en ängel fram till nu. Man börjar inte med att hota att man ska ta barnen, det har säkert föregåtts av andra hotelser. Att han själv valde att lämna huset när han tuttat på framställer honom som tämligen rationell.