Citat:
Ursprungligen postat av
Indico
FIFA 14 är ett stort jävla misslyckande. Fan omöjligt att kontrollera spelarna, mina försvarare kan stå blixtstilla och titta på när motståndaren enkelt rullar in bollen. Tyckte att spelarna var svårkontrollerade i 13, detta är fan 10 gånger värre.
Japp, spela ett spel med många små vändningar ala Barcelona är hopplöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggeugglan
Skrev här för ett par dagar sedan om hur jag ogillade Fifa 14. Måste säga att jag har ändrat uppfattning nu. Det tar ovanligt lång tid att vänja sig vid men faktiskt fantastiskt roligt när man har lärt sig det. Man tjänar på att spela fotboll som det ska spelas, alltså inte bara ge Ronaldo bollen och sen hålla R2 och rusa.
Hade skitsvårt med bollkontroll och försvar i början men det sitter perfekt nu efter ca 30 matcher och då spelar jag ett 4 stjärnigt lag.
Vågat av EA att göra såhär då man får mycket skit nu men tror folk likt mig vänjer sig och förstår till slut att man måste ha en spelide o inte bara kuta som i 13.
Ja för nu är det bara att springa längs kanten och slå ett inlägg så blir det mål? De har gjort det mycket svårare att passa sig igenom försvaret och istället gjort det mycket mycket enklare att göra nickmål. Jag önskade att jag kunde hålla med dig. Jag har spelat ca 30 matcher och jag blir lika irriterad varje gång mina spelare vänder med bollen som om de har crouch:s teknik. Spelare med 90 i bollkontroll och dribblingar ska kunna vända på en halv sekund, inte ta 5 touches på bollen innan de har vänt sig...
Problemet ligger för de som jag som gillar att vända bort försvarare... Har jag förresten missat någon knapp man ska hålla ner för att ta emot bollen bättre? Fick precis ett baklängesmål för att min medelhårda passning studsade av min strikers fot rakt till motspelaren som kontrade in den...
Citat:
Ursprungligen postat av
Gabrio
Bara mitt fifa som laggar mycket på karriärläge när man rör sig i menyerna?
Nej det är en välkänd bugg och det är så för alla. EA har sagt att de ska försöka fixa problemet i nästa patch. Men ta inte deras ord för det
Citat:
Ursprungligen postat av
Cocaine-Cowboy
Fan vad negativa kommentarer man läser.
Är spelet värt att lägga 500kr på eller inte? 
Det beror helt på vad du har för ekonomi. Det kan jag inte svara på. Jag köper alltid FIFA för att testa på. Det + GTA är de enda spelen jag köper på playstation. Sedan gör det inte mig någonting om spelet ligger och skräpar ett år heller för den delen. Om de patchar spelet och gör vändningarna mindre sega, samt gör det möjligt att faktiskt markera på inlägg/hörnor, samt patchar Career mode så att menyerna inte tar 5 sekunder att ladda varje gång (det är inga avancerade menyer! Borde gå på direkten) så kommer jag fortsätta att spela.
Men spelet är mindre färdigt i år än vad det brukar vara, och de brukar aldrig vara färdiga med spelen. De har antagligen redan börjat på FIFA 15,det måste ju spottas ut om ett år igen.
Men det finns nog vissa förbättringar på spelet från FIFA 13, även om jag inte kommer på några just nu. Neymar finns i Barcelona, det är riktigt kul!