2013-10-01, 20:12
Medlem
Ja absolut ska man nämna de negativa sakerna med. My bad. Menade bara att det vore lite roligare att läsa lite konstruktiv kritik på det negativa istället för bara massa "skitspel" "det är så riggat", "pisspel" osv. Men det kanske bara är jag. Antar att de flesta som är positiva till spelet sitter och spelar å inte sitter här och skriver
Citera
2013-10-01, 20:30
Medlem
Sjukt mycket gnäll i den här tråden, visst, jag var inte positiv i början heller, men ge spelet chansen. Försök spela lite riktig fotboll istället för att bara löpa med 90+ paceare som alla har gjort i de tidigare spelen. Försöker man spela sig igenom motståndarna, med en idé om hur man ska ta sig igenom, blir det mycket roligare. Det är svårt att bara löpa igenom eftersom spelarna har sämre teknik (dock mer realistisk) och varje man på planen kan inte dra 3-4 gubbar innan de lägger iväg en perfekt 90-meterspassning. Precis som på riktigt alltså, och det är alltid lika kul att möta de spelarna som fortfarande försöker sig på samma spel som i tidigare upplagor
Citera
2013-10-02, 01:42
Medlem
En sak som är jättekonstig:

När jag spelade karriärläge första gången med Everton gick det värva spelare som hade 6 månader kvar på kontraktet i januari. När man trycker upp spelaren stod det te.x:

Ask bla bla bla for a scoutrapport
Add to shortlist
6 months expiring, offer contract
Buy "bla bla bla"
Loan "bla bla bla"

Då kunde jag trycka på 6 months-grejen. Nu har jag startat en ny karriär och när jag går in på spelare som har 6 månader eller mindre så kommer inte det där upp längre att man kan signa dom gratis till nästa säsong. Oerhört märkligt. Jag har provat på alla möjliga spelare. Nu precis fick jag mail i min inbox att en spelare i mitt lag hade signat för West Bromwich gratis till nästa säsong därimot.

Någon som märkt av samma? Lösning? Bugg?
Citera
2013-10-02, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Fan vad negativa kommentarer man läser.

Är spelet värt att lägga 500kr på eller inte?

Nej det är det inte. Fifa 14 har på tok för mycket brister. Det sämsts Fifat på bra länge. Lägg pengarna på Pes 14 som sägs vara bättre..
Citera
2013-10-02, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henke54
Ja absolut ska man nämna de negativa sakerna med. My bad. Menade bara att det vore lite roligare att läsa lite konstruktiv kritik på det negativa istället för bara massa "skitspel" "det är så riggat", "pisspel" osv. Men det kanske bara är jag. Antar att de flesta som är positiva till spelet sitter och spelar å inte sitter här och skriver

En tumregel. När ett spel får kritik från flera håll så ligger det något i det. Jag har själv listat en rad punkter till varför Fifa 14 är misslyckat..
Citera
2013-10-02, 12:18
Medlem
eribabsis avatar
Kräver FIFA någon specifik mängd utrymme på disken?
Citera
2013-10-02, 12:58
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Kräver FIFA någon specifik mängd utrymme på disken?

512 mb tror jag.
Citera
2013-10-02, 13:28
Medlem
Tips på hur man drar i motståndaren eller vinner dueller?

LT verkar bara resultera i att spelaren tvärstannar och försöker täcka boll vilket resulterar i att motståndaren kan springa runt. X gör att spelaren stannar och gör ett utfall med högerfoten vilket leder till att motståndaren redan är flera meter ifrån innan han börjar springa igen.
Citera
2013-10-02, 15:36
Medlem
Arcani80s avatar
Bästa FIFA någonsin, har spelat alla sedan 98, detta är klart svårast & mest realistiska...som någon skrev, det krävs verkligen en ide om hur man ska spela, inte bara att kötta på...underbart fifa, tack!
Citera
2013-10-02, 15:54
Medlem
Är det någon som har samma problem som jag? Att det typ fryser mitt i match och efter en match?
Citera
2013-10-02, 15:56
Medlem
Aritzos avatar
Är jag den enda som inte köpt Fifa 14?
Jag är en som köpt spelet vid varje releasedag sen fifa 10.
Jag spelat fifa 13 som aldrig förr förut, med kompisar, online, Pro online osv.

Men efter spelat fifa 14 hos en kompis första dagen valde jag att inte köpa det.
Citera
2013-10-02, 16:32
Medlem
Någon som vill möta mig på fifa 14 PS3 lägg till Fumbaw eller pm på flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här