2013-10-02, 20:07
Medlem
arneankanns avatar
Heja EA. De har tagit bort att man kan gå ur matchen innan 5:e minuten pga. lagg. Förlorade nyss på det
Citera
2013-10-02, 21:02
Medlem
Arcani80s avatar
Alla ni som gnäller...spela fifa 07-12, där funkar erat äckelspel, nu är det vår tur, vi som gillar att spela fotboll
Citera
2013-10-02, 21:17
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcani80
Alla ni som gnäller...spela fifa 07-12, där funkar erat äckelspel, nu är det vår tur, vi som gillar att spela fotboll

Spela fotboll? Att möta boll och t.ex peta spring går inte. Tycker inte det är att spela fotboll om något sådant enkelt och viktigt inte fungerar. Sorry.
Citera
2013-10-02, 21:29
Medlem
Arcani80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Spela fotboll? Att möta boll och t.ex peta spring går inte. Tycker inte det är att spela fotboll om något sådant enkelt och viktigt inte fungerar. Sorry.

Det går utmärkt...dock inte varje gång i varje situation, att tänka på är balans & teknik, nu, mer än tidigare...
Jag lovar dig, om du gillar fotboll, try it again!
Citera
2013-10-02, 22:07
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Det går utmärkt...dock inte varje gång i varje situation, att tänka på är balans & teknik, nu, mer än tidigare...
Jag lovar dig, om du gillar fotboll, try it again!

Nej, det går inte utmärkt. Det går ALDRIG. Peta spring = höger spaken framåt går ej för mig. Jag står inne på träningsplanen med Ronaldo och det går inte. Möta boll borde vara att dra vänster spaken mot bollen går ej. Spelaren sitter fast i marken som han är en fluga på klister.

Sen att försvarare gör cykelspar resningar gång på gång, hur jävla mycket fotboll är det? Hur ofta ser du det? Tror inte jag sett John Terry göra en men när jag möt honom så gör han det ett flertal gånger, per match. Men visst, det är väl fotboll om du säger det.

Jag har runt 50-60 matcher och det blir inte bättre.

NINJAEDIT: Jag försöker se det positiva och göra det bästa ur vad som just nu är en värdelös situation för ett spel som jag betalt 600kr för. Men lyckas inte hitta det. Sorry. Det ända positiva med FIFA 14 är väl covern på spelet för mig.
Senast redigerad av svinlaak 2013-10-02 kl. 22:12.
Citera
2013-10-02, 22:27
Medlem
Arcani80s avatar
Citat:
Nej, det går inte utmärkt. Det går ALDRIG. Peta spring = höger spaken framåt går ej för mig. Jag står inne på träningsplanen med Ronaldo och det går inte. Möta boll borde vara att dra vänster spaken mot bollen går ej. Spelaren sitter fast i marken som han är en fluga på klister.

Sen att försvarare gör cykelspar resningar gång på gång, hur jävla mycket fotboll är det? Hur ofta ser du det? Tror inte jag sett John Terry göra en men när jag möt honom så gör han det ett flertal gånger, per match. Men visst, det är väl fotboll om du säger det.

NINJAEDIT: Jag försöker se det positiva och göra det bästa ur vad som just nu är en värdelös situation för ett spel som jag betalt 600kr för. Men lyckas inte hitta det. Sorry. Det ända positiva med FIFA 14 är väl covern på spelet för mig.

Rensningarna har att göra med din tajming, tryck senare på passknapp eller skottknapp...peta spring har dämpats av fifa med avsikt, det var inte realistiskt tidigare.
Citera
2013-10-02, 22:31
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Hur ofta släpps patcherna? Spelaruppdateringar släpps ju en gång i veckan. Lagget är otroligt irriterande.
Inte ofta. Men nästa patch som kommer har EA sagt att de skall åtgärda problemet. Jag provade själv att spela men kom aldrig till första matchen eftersom jag är otålig. Det kan ske inatt och det kan ske om en månad. Ingen vet ännu.

Citat:
Bara för att man är kritisk till ett nytt spel betyder inte att man inte gillar fotboll. Jag tycker precis som du att det är sjukt realistiskt att varannan nick blir mål. När jag kollar på fotbollsmatcher är majoriteten av målen nickmål! Jag vann 9/10 matcher i FIFA 13 och nu vinner jag 8/10 i FIFA 14. Jag har bra stats, men spelet i sig är inte roligt för det.

Va! tänker du, går det att ogilla spelet trots att man vinner majoriteten av matcherna?
Senast redigerad av lil rich 2013-10-02 kl. 22:37.
Citera
2013-10-02, 22:35
Medlem
Är det bara jag som tycker det blir oerhört lite skador i karrirläget? Jag har fått två skador på nästan en hel säsong och dom skedde när jag simulera träningsmatcherna på försäsongen. Då har jag ändå vridit upp "Injury frequence" till 90!
Citera
2013-10-02, 22:36
Medlem
Citat:

Det är ju bara dubbeltrycka framåt på högerspaken så slår du ju bollen framför dig?
Citera
2013-10-02, 22:50
Medlem
DeLaVegas avatar
Det är fortfarande en del saker som jag stör mig väldigt mycket på. Men spelet blir allt roligare och jag blir allt bättre utan att riktigt förstå varför. Jag har i alla fall börjat inse att jag inte kan spela lika hjärndött som på FIFA 13. Man måste vara kreativ och man måste utnyttja fler av de verktyg som spelet erbjuder.

På FIFA 13 kunde man alltid se tydliga "trianglar" på planen. Man kunde kortpassa sig fram från målvakten till motståndarnas straffområde på bara några sekunder när man spelade på ultimat mot datorn (ungefär som Bayern gjorde ikväll). Nu stör jag mig på att mina medspelare sällan gör sig spelbara, men spelet känns mycket mer realistiskt. Man måste veta vad man gör för att få det att fungera. Det blir nog väldigt kul i längden om man spelar mycket, men mina mindre fotbolls- och spelintresserade vänner kommer nog att tröttna på spelet väldigt snabbt.
Citera
2013-10-02, 22:51
Medlem
frantiks avatar
Hur är känslan vid karriär? Känna det att man vinner när man vinner stora matcher eller hela ligan?
Media, publik och allt sånt?
Är det samma trötta konfettifirande eller?
Citera
2013-10-02, 23:08
Medlem
Är jag den enda som inte märker någon skillnad mot fifa 13? Jag tycker det är superb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in