Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Angående gårdagen så tog BVB en klar seger, var inte mycket att snacka om. Måste vara skönt efter missen i Neapel.
Schalke imponerade däremot inte, tycker Basel egentligen var mer värda segern. K-P Boateng som ensam forward fungerade inget vidare bra. Är annars märkligt hur stabila S04 ändå alltid är i CL-gruppspelet, brukar år efter år ta sig vidare till slutspelet.
Ikväll är det upp till bevis för Neverkusen, förlust och man är i princip borta från något slutspel. Vore trevligt om de vann, men jag har mina tvivel. Som några skrivit tidigare, hur pålitliga som helst i ligalunken, men så fort de ska spela mot europeiska lag så brukar allt låsa sig. Den totala motsatsen till Schalke.
Kvällens höjdpunkt är givetvis mötet i Manchester, tror Bayern tar minst en poäng men förväntar mig inte någon bländande fotboll. Brukar ju inte bli det för detta nya Pepska Bayern. Mycket spel på motståndarnas planhalva, men få riktiga målchanser, 0-1 eller 1-1 är mitt tips.
De här laget tror Kicker på;
Neuer - Rafinha, J. Boateng, Dante, Alaba - Lahm - Robben, Schweinsteiger, T. Kroos, Ribery - Mandzukic
Förlåt om jag verkade lite dryg mot "xeezer" igår..Det var inte meningen. Men det blev som det blev i stridens hetta (egentligen min egna lilla interna "strid" då). Var inte meningen att såga eller förlöjliga dig från början. CL-kvällar innebär ofta en upprymdhet med lite för mycket öl ibland!
Men till saken..och Motvalls inlägg
Schalke verkar klara av detta igen. Det ser ut som tidigare år mycket riktigt. Egentligen rätt trögt på alla håll..men dom brukar traggla sig till slutspel i CL brukar och kan även gå vidare något snäpp där, samt ta en 3-4:e plats i BL efter många om och men under under en säsong.
Leverkusen går ofta råstarkt i BL, ofta inleder dom extremt bra med..för att tappa fart litegrann. Dom har ju aldrig vunnit den.
Deras Europainsatser har väl egentligen aldrig varit någon höjdare sen CL-finalen 2002..typ..Eller??
Men jag tror ändå att får dom en seger mot Sociedad (som jag inte alls är imponerad av, och har startat dålig i ligan, samt förlorat hemma mot Schaktar, och blev lite överskattade efter vinsten mot Lyon, som inte verkar speciellt starka för tillfället) så har dom ett riktigt bra läge faktiskt. Dom har redan avklarat den svårarste matchen på Old Trafford.
City-Bayern kan egentligen gå åt vilken håll som helst. Men jag tror inte heller det blir någon målfest. Båda två kommer ändå gå vidare lätt ur denna gruppen.