Resultat: .
0%
röster
2013-10-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bundesliga
...lönlösa as!

Vad har dom presterat, en gång i Europa?
Inte ens då vann dom, de jävlarna. Neverkusen!

Två väntade segrar idag. Hur går det för Bayern imorgon? Tror på 3-1 till City!

City ser starka ut hemma, men Bayern är ett starkt bortalag. Kryss är rimligt! Om man tar hänsyn till att Bayern gick på sparlåga i matchen mot VfL borde inte heller en vinst vara osannolik imorgon.

Jag hoppas dock att Gündogan är tillbaka till Arsenalmatchen då Sahin ännu inte är redo att hävda sig mot de allra starkaste mittfälten enligt min åsikt.
Senast redigerad av fortississimo 2013-10-01 kl. 23:03.
Citera
2013-10-01, 23:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
City ser starka ut hemma, men Bayern är ett starkt bortalag. Kryss är rimligt! Om man tar hänsyn till att Bayern gick på sparlåga i matchen mot VfL borde inte heller en vinst vara osannolik imorgon.

Jag hoppas dock att Gündogan är tillbaka till Arsenalmatchen då Sahin ännu inte är redo att hävda sig mot de allra starkaste mittfälten enligt min åsikt.

Jo..City är bra..men Bayern har allt för att fixa minst ett kryss...Kryss känns rimligt, ja! Bayern är fruktansvärt svårslagna.
Citera
2013-10-01, 23:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Sköna vinster för tyskarna den här gången, mitt BvB fick en riktig revansch idag. Jag kände även på mig att Schalke skulle ta Basel också, med tanke på att Schalke är ett mycket bättre lag på pappret.

Klopp talade också om revansch innan matchen.

Marseille hade inte något att komma med under större delen av matchen och deras försvarsspel var dåligt. Det sistnämnda lag är typiskt franska lag.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-10-01 kl. 23:17.
Citera
2013-10-01, 23:23
Medlem
Undrar om Durm kan ta vänsterbacken från Schmelzer. Riktigt stabil idag (vid sidan av fadäsen där i början), kylig i bollinnehav, flera viktig brytningar o.s.v.; tror att han kan ge bättre skydd mot inlägg från den kanten än vad Schmelle kan.
Citera
2013-10-01, 23:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Undrar om Durm kan ta vänsterbacken från Schmelzer. Riktigt stabil idag (vid sidan av fadäsen där i början), kylig i bollinnehav, flera viktig brytningar o.s.v.; tror att han kan ge bättre skydd mot inlägg från den kanten än vad Schmelle kan.

Även en fin assist. Han såg definitivt bra ut. Stabil. Som sagt, förutom den grejen i 7:e minuten där vi kunde fått ett rött kort samt straff mot oss med en hårdare domare.

Men det är bra att Klopp ger honom mer speltid, gärna även när Schmelzer är tillbaka.
Citera
2013-10-02, 11:30
Medlem
motvalls avatar
Angående gårdagen så tog BVB en klar seger, var inte mycket att snacka om. Måste vara skönt efter missen i Neapel.

Schalke imponerade däremot inte, tycker Basel egentligen var mer värda segern. K-P Boateng som ensam forward fungerade inget vidare bra. Är annars märkligt hur stabila S04 ändå alltid är i CL-gruppspelet, brukar år efter år ta sig vidare till slutspelet.

Ikväll är det upp till bevis för Neverkusen, förlust och man är i princip borta från något slutspel. Vore trevligt om de vann, men jag har mina tvivel. Som några skrivit tidigare, hur pålitliga som helst i ligalunken, men så fort de ska spela mot europeiska lag så brukar allt låsa sig. Den totala motsatsen till Schalke.

Kvällens höjdpunkt är givetvis mötet i Manchester, tror Bayern tar minst en poäng men förväntar mig inte någon bländande fotboll. Brukar ju inte bli det för detta nya Pepska Bayern. Mycket spel på motståndarnas planhalva, men få riktiga målchanser, 0-1 eller 1-1 är mitt tips.

De här laget tror Kicker på;
Neuer - Rafinha, J. Boateng, Dante, Alaba - Lahm - Robben, Schweinsteiger, T. Kroos, Ribery - Mandzukic
Citera
2013-10-02, 13:58
Medlem
csts avatar
Det vankas weekendresa till Berlin 31/10-4/11 och försökte klämma in lite fotboll, dessvärre spelar Union borta den omgången men Hertha möter Schalke hemme. Hur gör man enklast för att få tag i biljetter? Är det någon annan fotboll på gång den helgen?

Om någon har tips på bra och centralt boende får ni gärna dela med er. Har tidigare huserat hos bekanta men föredrar nog hotell denna gång.
Citera
2013-10-02, 14:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Angående gårdagen så tog BVB en klar seger, var inte mycket att snacka om. Måste vara skönt efter missen i Neapel.

Schalke imponerade däremot inte, tycker Basel egentligen var mer värda segern. K-P Boateng som ensam forward fungerade inget vidare bra. Är annars märkligt hur stabila S04 ändå alltid är i CL-gruppspelet, brukar år efter år ta sig vidare till slutspelet.

Ikväll är det upp till bevis för Neverkusen, förlust och man är i princip borta från något slutspel. Vore trevligt om de vann, men jag har mina tvivel. Som några skrivit tidigare, hur pålitliga som helst i ligalunken, men så fort de ska spela mot europeiska lag så brukar allt låsa sig. Den totala motsatsen till Schalke.

Kvällens höjdpunkt är givetvis mötet i Manchester, tror Bayern tar minst en poäng men förväntar mig inte någon bländande fotboll. Brukar ju inte bli det för detta nya Pepska Bayern. Mycket spel på motståndarnas planhalva, men få riktiga målchanser, 0-1 eller 1-1 är mitt tips.

Neuer - Rafinha, J. Boateng, Dante, Alaba - Lahm - Robben, Schweinsteiger, T. Kroos, Ribery - Mandzukic

Förlåt om jag verkade lite dryg mot "xeezer" igår..Det var inte meningen. Men det blev som det blev i stridens hetta (egentligen min egna lilla interna "strid" då). Var inte meningen att såga eller förlöjliga dig från början. CL-kvällar innebär ofta en upprymdhet med lite för mycket öl ibland!

Men till saken..och Motvalls inlägg

Schalke verkar klara av detta igen. Det ser ut som tidigare år mycket riktigt. Egentligen rätt trögt på alla håll..men dom brukar traggla sig till slutspel i CL brukar och kan även gå vidare något snäpp där, samt ta en 3-4:e plats i BL efter många om och men under under en säsong.

Leverkusen går ofta råstarkt i BL, ofta inleder dom extremt bra med..för att tappa fart litegrann. Dom har ju aldrig vunnit den.

Deras Europainsatser har väl egentligen aldrig varit någon höjdare sen CL-finalen 2002..typ..Eller??

Men jag tror ändå att får dom en seger mot Sociedad (som jag inte alls är imponerad av, och har startat dålig i ligan, samt förlorat hemma mot Schaktar, och blev lite överskattade efter vinsten mot Lyon, som inte verkar speciellt starka för tillfället) så har dom ett riktigt bra läge faktiskt. Dom har redan avklarat den svårarste matchen på Old Trafford.

City-Bayern kan egentligen gå åt vilken håll som helst. Men jag tror inte heller det blir någon målfest. Båda två kommer ändå gå vidare lätt ur denna gruppen.
Senast redigerad av Steff83 2013-10-02 kl. 14:06.
Citera
2013-10-02, 14:12
Medlem
csts avatar
Citat:

Det mest intressanta med kvällens drabbning är att det är första gången den här säsongen som FCB möter ett riktigt bra lag i en match som faktiskt betyder något. Kommer bli väldigt intressant att se hur spelet ser ut.
Citera
2013-10-02, 14:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det vankas weekendresa till Berlin 31/10-4/11 och försökte klämma in lite fotboll, dessvärre spelar Union borta den omgången men Hertha möter Schalke hemme. Hur gör man enklast för att få tag i biljetter? Är det någon annan fotboll på gång den helgen?

Om någon har tips på bra och centralt boende får ni gärna dela med er. Har tidigare huserat hos bekanta men föredrar nog hotell denna gång.

Hertha säljer biljetter i sina klubbshopar, det finns flera som du kan hitta på deras hemsida. En ligger på torget vid K-damm nära Gedächtniskirche. Man kan också köpa direkt från hemsidan. Brukar vara ganska lätt att få tag på biljetter eftersom Olympiastadion rymmer 75 000 och sällan är fullsatt.

Hotell finns det så många av, brukar själv bo vid K-damm. Sonen brukar istället bo snorbilligt på ett vandrarhem i Kreutzberg (Schlesische Tor/Schesische Strasse), heter något i stil med Hostel X Berger.

Hoppas på en trevlig resa, gillar den stan.
Citera
2013-10-02, 14:39
Medlem
csts avatar
Citat:
Hertha säljer biljetter i sina klubbshopar, det finns flera som du kan hitta på deras hemsida. En ligger på torget vid K-damm nära Gedächtniskirche. Man kan också köpa direkt från hemsidan. Brukar vara ganska lätt att få tag på biljetter eftersom Olympiastadion rymmer 75 000 och sällan är fullsatt.

Hotell finns det så många av, brukar själv bo vid K-damm. Sonen brukar istället bo snorbilligt på ett vandrarhem i Kreutzberg (Schlesische Tor/Schesische Strasse), heter något i stil med Hostel X Berger.

Hoppas på en trevlig resa, gillar den stan.
Fint, bör man köpa biljett i förväg eller bör det finnas biljetter kvar om man köper på matchdagen?

Brukar bo på en tvärgata till K-damm så gärna där i krokarna. Det är mängden av hotell som ställer till det, nåväl, sätter sambon på att lösa det.

Gillar också Berlin, tänkte kombinera tre stora intressen, fotboll, konst och mat (samt en öl kanske).
Citera
2013-10-02, 16:09
Bannlyst
Bayern Munchen kommer ta skada av det hela om de fortsätter att kommentera kring Zlatan..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article17583668.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in