2013-10-02, 04:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
Sideshow Bob. Varför? För att Simpsons är PK, och som vi alla vet så dör ju "the bad guy" alltid. Sen så fyller han ingen större funktion i serien.

Nu tänker du snarare på gammaldags moralregler i TV-sändning i USA, inte PK. PK vore att ta bort Apu för att han "utgör en stereotyp framställan av indiska invandrare".

Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Jaha man då är det enkelt, Apu självklart, eftersom att han ger en rasistisk och felaktig bild av indier.

Som sagt.

I förbigående bryr jag mig inte direkt. Serien verkar ha tappat stinget och i vilket fall är det Homer som utgör hela seriens nav. Homer, urmannen, mannen bland alla män, utgör verkligen en av de riktigt minnesvärda karaktärerna från 1900-talets fiktiva berättande.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tidigare som dött är Maud och katten Snowball I , II, III, IIII.

Serien har i och för sig aldrig riktigt varit densamma efter att Snowball II dog.
Citera
2013-10-02, 05:00
Medlem
Haajibs avatar
Grandpa Simpson
Citera
2013-10-02, 05:09
Medlem
Shuffless avatar
Gissar på Sideshow Bob.
Citera
2013-10-02, 05:19
Medlem
Sideshow Bob används ju knappt längre och är dessutom välkänd nog att göra lite intryck om han dör, så jag gissar att det blir han som stryker med. Edna och Apu är lite för användbara i serien för att slängas bort hur som helst och att rabbin skulle dö skulle nog inte göra intryck alls på bortåt 90% av tittarna som inte kommer ihåg vem det är.
Citera
2013-10-02, 05:24
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinaxe
om man utesluter familjen Simpson, Various Characters och karaktärer som bara var med i ett avsnitt har vi:
Sideshow Bob
Apu Nahasapeemapetilon
Edna Krabappel
Rabbi Hyman Krustofski

Då gissar jag också på Sideshow Bob.

Edna tror jag inte, eftersom en kvinnlig karaktär redan har dött, så nästa blir antagligen en manlig. Rabbin vet väl knappt någon vem det är. Apu lämnar fru och 8 (?) ungar efter sig? Njaah, det skulle bara skapa problem. Skulle resten av serien handla om att familjen S sitter barnvakt? Tror inte man dödar Indiern heller pga bidraget till den kulturella mångfalden. Sideshow Bob är ju bara jobbig och Bart ska väl få gå säker nån gång. Så SB kanske ryker redan till Halloween?

Pust, vart orolig att det skulle vara Moe. Han får bara inte dö!
Citera
2013-10-02, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tidigare som dött är Maud och katten Snowball I , II, III, IIII.

Fast det har ju aldrig funnits någon Snowball IIII, det har funnits en Snowball V som döptes om till Snowball II men den lever ju fortfarande tror jag.

Kände att det var viktig fakta att lägga till
Citera
2013-10-02, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Det känns väl som Sideshow Bob ja, övriga som kan stämma in är som påpekats för viktiga/oviktiga för att avlivas.
Citera
2013-10-02, 08:27
Medlem
Keihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Nope, det är..

Bra att du skrev efternamnet annars hade jag inte vetat vem du menade.
Citera
2013-10-02, 08:28
Medlem
Qlurigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackeli
Bara för att jag inte är ett jävla inavel som dig, sitter inte inne på flashback varje dag. Jävla flashmongo

Där fick du 60 % av alla användare mot dig på fb !
Citera
2013-10-02, 08:56
Medlem
Helt klart Marge.
Citera
2013-10-02, 08:58
Medlem
Fat Tony D'Amico, av hög kolesterol.
Citera
2013-10-02, 08:59
Medlem
Cinatits avatar