2013-10-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
"För tillfället" har väl varat ganska länge?
Det finns färre JV i Sverige nu än för 20 år sen.

Det framgår förresten inte vad du svarar på i det inlägget.

Jag trodde det framgick ganska klart om man läste tråden, men jag får väl be om ursäkt till dig också...

Ja och ser vi det världsvitt så har JV ökat med 3,7 miljoner på tjugo år.

För vår del spelar det ingen roll om det är färre JV nu än för tjugo år sedan i Sverige.
Men klart att vi skulle glädjas åt en ökning i Sverige men som jag sade så är det ett svårt religiöst klimat i Sverige.
Citera
2013-10-02, 00:25
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Visst har den industriella revolutionen gjort att levnadsstandarden har höjts.

Ja, det har den.

Citat:
Sedan är en annan fråga var den här världen är på väg.

Det är samma fråga som man har ställt sig sedan folk kunde tala. Varenda generation har tittat på den nästa och skakat på huvudet.

Citat:
Kan man expandera ekonomin hela tiden eller vad blir följden? (läs gärna Cervankes krönikor i SVD)
Lever mänskligheten över sina tillgångar?
Är rent vatten snart den viktigaste naturtillgången?
Kan det t om leda till krig? (enligt FN kan bara detta leda till enorma följder och konflikter)
Har vi en uppvärmning av vår planet?

Frågar du mig eller? Jag är nämligen ingen expert och avskyr att spekulera i sådant som går att ta reda på (tänker dock inte börja nu). Det enda jag kan säga att jag vet något om är den sista punkten, och ja, vår planet blir sakta varmare, och ja, vi människor står delvis för den uppvärmningen.
Vad är problemet? Eller, snarare... Var i detta ser du harmageddon?

Citat:
Så det finns globala problem som människan idag har mycket svårt att hantera och man räknar att flera av dessa är så allvarliga att det utgör ett hot mot människan.

"Hot mot människan", vad menar du exakt?
Även om många säkert får sätta livet till så kommer det med all sannolikhet finnas gott om människor kvar, om vi nu inte snackar stenskott ā la Theia.

Lite krig, svält och digerdöd hör till. Sådan är vår historia sedan dag ett. Blodig och hård.
Just the way I like it....
Citera
2013-10-02, 00:35
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Det har jag svårt att tro.. Var har du hört/läst det?

http://youtu.be/rsQMOSgJ710?t=43s
Citera
2013-10-02, 00:36
Medlem
Citat:
Du undvek det där med att FN är en världslig sammansvärjning mot Jehova Gud som Vakttornet skrev.
Är det okej att bli medlem i den sammansvärjningen?
Varför kan enskilda medlemmar uteslutas om de ansluter sig till en politisk organisation när det är tillåtet för ledningen?

Det var ju det jag svarade på!!
De är det genom att de försöker att åstadkomma något som bara Guds rike kan åstadkomma.

Ledningen?
Det var ju JV som organisation som var ansluten till Department of Public Information och inget annat.
Senare framkom det att för att vara med där så skulle man också stödja FN's värderingar och mål och när det framkom så lämnade JV Department of Public Information .

Vi kan tänka oss att Socialdemokraterna har en mejl lista där man kan få information om den politiska agendan i Sverige. Att ansluta sig till en sådan skulle inte innebära något problem för JV.
Om det senare visade sig att alla som var ansluten till den listan automatiskt också ansågs stödja socialdemokraterna som parti (eller vilket parti som helst) så skulle JV avsluta att vara med i denna mejl lista.
Citera
2013-10-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Det har jag svårt att tro.. Var har du hört/läst det?

David Splane från JV:s Styrande Krets har turnerat runt jorden med ett tal.
På Youtube finns ett klipp från talet i Malmö i juni.
Ca 1:30 in på klippet har du det.
"And then we find that young ones 13,14,15 years old are not even baptized."
http://www.youtube.com/watch?v=rsQMOSgJ710
Citera
2013-10-02, 00:40
Medlem
Citat:
Det var ju det jag svarade på!!
De är det genom att de försöker att åstadkomma något som bara Guds rike kan åstadkomma.

Ledningen?
Det var ju JV som organisation som var ansluten till Department of Public Information och inget annat.
Senare framkom det att för att vara med där så skulle man också stödja FN's värderingar och mål och när det framkom så lämnade JV Department of Public Information .

Vi kan tänka oss att Socialdemokraterna har en mejl lista där man kan få information om den politiska agendan i Sverige. Att ansluta sig till en sådan skulle inte innebära något problem för JV.
Om det senare visade sig att alla som var ansluten till den listan automatiskt också ansågs stödja socialdemokraterna som parti (eller vilket parti som helst) så skulle JV avsluta att vara med i denna mejl lista.

Och dokument från FN visar att kravet har funnits hela tiden och inget har ändrats så som JV ljög om.
Citera
2013-10-02, 00:41
Medlem
Citat:
Och dokument från FN visar att kravet har funnits hela tiden och inget har ändrats så som JV ljög om.

Var ljög JV om det?
Har du någon officiell redogörelse där JV säger det?
Den får du gärna posta här.
Senast redigerad av Ekasnah 2013-10-02 kl. 00:43.
Citera
2013-10-02, 00:59
Medlem
Citat:
David Splane från JV:s Styrande Krets har turnerat runt jorden med ett tal.
På Youtube finns ett klipp från talet i Malmö i juni.
Ca 1:30 in på klippet har du det.
"And then we find that young ones 13,14,15 years old are not even baptized."
http://www.youtube.com/watch?v=rsQMOSgJ710

Det handlade om familjer som studerat med sina barn i flera år,och då "borde dom gjort framsteg",dvs bli döpt. Men håller med om att det är tidigt. Skulle jag vara ett vittne och mitt barn studerade,skulle jag inte pressa han till att bli döpt i sån ung ålder. Men jag skulle inte bli besviken om han valde att bli döpt,tvärtom

Jag vet en man som gått på möten i 30år med sin döpta fru,och han är fortfarande inte döpt. Så, såå mkt press är det inte på alla..
Citera
2013-10-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ökningen kommer från människor över hela jorden från alla språk och folkslag.
Det sker genom att personen gör ett aktivt val och efter att ha studerat bibeln med JV vanligtvis under minst ett år samt förändrat sitt levnadssätt i harmoni med bibeln.
Små barn till JV räknas t ex inte in statistiken över medlemmar.

Nej Jv ökar lite i U-länder där man inte har så god tillgång till internet! I västvärlden så är det mest infödda Jv och deras barn...i Sverige har Jv minskat så din löjliga skönmålning känns krystad.

Visste du att t ex islam får fler anhängare per år än Jv under hela sin historia? Verkar som koranguden slår bibelguden vad det gäller att skaffa nya trälar!
Citera
2013-10-02, 08:56
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nej Jv ökar lite i U-länder där man inte har så god tillgång till internet! I västvärlden så är det mest infödda Jv och deras barn...i Sverige har Jv minskat så din löjliga skönmålning känns krystad.

Visste du att t ex islam får fler anhängare per år än Jv under hela sin historia? Verkar som koranguden slår bibelguden vad det gäller att skaffa nya trälar!

Jo, men dom startade ju 1300 år före...
Citera
2013-10-02, 09:00
Medlem
Citat:
När det kommer till dömande så är det enligt vår uppfattning att han som skapat hela universum som står för det.
Vi kan inte veta hur han kommer att döma, det står i bibeln att han kan se varje människas hjärteinställning och kommer att döma den här världen utifrån det. Detta gäller JV och alla andra som bor på jorden enligt vår förståelse av bibeln.

Haha...ja den inställningen ska du nog försöka delge dina dömande medsekterister här på forumet! Och nog har du också det här dömandet inom dig...det är ju därför som ett Jv med glädje ser fram emot Harmageddon och 7 miljarder människors utrotande....snacka om utrensning! Hitler och Stalin framstår ju som mysfarbröder jämfört med din gud.

Angående er förståelse av bibeln så är den ju felaktig på hur många punkter som helst typ 1914, 607 bara som exempel...när kommer det "nya ljuset" i dessa frågor?

Läste att man gjort generationen så flytande numera att man skaffat årtionden av mer tid att sprida rappakaljan ni predikar.
Citera
2013-10-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo, men dom startade ju 1300 år före...

Tja nu var det ju inte jag som påstod att Jv:s lära skulle vara välsignad av bibelguden!

Med nuvarande ökningstakt på några promille kommer Jv att komma ifatt islam år?...hmm...aldrig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in