Citat:
Ursprungligen postat av
Krokofil
Jag kunde ge mig fan på att det är just Cover-Up jag inte har. Nåväl, lägger en beställning! Men menar du att den sistnämnda boken omfattar allt som "Cover-Up" tar upp?
Jag uppfattar Röst som någon som var extremt noggrann med att sekretesspröva om PU-material kan lämnas ut, så det förvånar mig att Anér lyckades få ut allt det där som du beskriver.
Aner beskriver själv hur överraskad han blev av
Åke Rösts generositet.
Nej, GMP och Skoglund/Häggström/Ensgtröm/Kohut/skandia är cover-up. dalhgren är kanske i båda. Matti breven i kalejdoskopet.
Sven Aners förtjänst är att han publicerar en massa MOP-dokument , ex GMPs rekonstruktion som han är ensam om. Intressant att se både vilka vittnen som är med och vilka som utelämnas, ex
Ulla Strömbäck-Larsson. Sedan måste jag göra hatten av för gubbens uthållighet och energi, han är 92fyllda,
Problemet, förutom hans ganska ofta halsstarrigt skruvade analyser, är att SA är en utomordentligt dålig stilist. Jävligt jobbigt att läsa hans alster där tråden i texten hämmas av åtskilliga knutar.
Men texterna ska läsas noga för där finns intressant info som ibland författaren själv missat att snappa upp.