2013-10-01, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja nu var det inte detta jag syftade på utan andra iakttagelser under kvällen om aktiviteter i kvarteret. Uppgifter som begravdes när andra krafter grep in och hemligade hennes förhör samtidigt som utredaren fick ta semester och sedan aldrig återkom till utredningen igen.

Kan du kanske utveckla det hela lite med lite källhänvisning? Uppgifter begravdes säger du? När då, av vem då och på vems order? Fick utredaren ta semester? Namn på utredaren? Tog utredaren frivillig eller ofrivillig semester? Vad hette dennes chef? Utredaren kom aldrig tillbaka till jobbet efter semestern skriver du? Sade han/hon upp sig själv? Fick sparken? Av vem? När då? Och varför? Självklara frågor men självklart lär ju inga svar komma idag från dig Bobo och knappast heller i morgon. Man har ju liksom hört det förr...
Citera
2013-10-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Och du är helt klart ett troll i berusat tillstånd som dessvärre har lyckats hitta in i den här tråden efter att högljutt ha klampat runt i cirklar bland andra trådar härinne och gapat och svurit över alla sakers tillstånd. Kan du inte sno några nycklar, hoppa in i den roliga hemvärnsbilen och gå på lokal istället? Bärs, bilar och brudar du vet? Det kan väl passa en XXXXX? När siffror presenteras i logisk följd kan det underlätta läsandet ja, men inte när man slinter på tangenterna i berusat tillstånd och istället skriver 1-2-1. Då vet man helt säkert att det "bara" är en fyllkaja som sitter och har tråkigt och vill "liva upp stämningen lite" på klassiskt manér. Nog för att gubbarna och gummorna kan behöva liva upp sig lite i den här tråden och inte ta allt så förbannat gravallvarligt alla gånger men handen på hjärtat: det ÄR faktiskt lite opassande i just denna tråd. Hejdå!

1. Nu överdriver du, eller är det som så att identifieringen av fantombilden i inlägg https://www.flashback.org/sp40177756 var för mycket för bruden?
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
En annan RAF medlem som passar bättre i matchning är:
Wolfgang Grundmann i korrekt vinkel för jämförelse med fantombilden (99,5% matchning, 0:47 och framåt i youtubefilmen http://www.youtube.com/watch?v=7kVQb8SehLQ )
Denne är fortfarande i livet och borde kunna höras av polisen. är i övrigt också inblandad i en massa revolverskjutande i Tyskland.

Så för fallet att fantombilden är korrekt så är det case closed i MOP.

2. Tyvärr måste jag påpeka att jag inte är en HV-man. Jag förstår att damens sinneslag är sådant att hon vill träffa mig på krogen i berusat tillstånd.

3. Jag tror att du trollat in dig själv i ett hörn, men kanske är upprörd eller liknande.

4. Vad kan vara mer upprörande än det kritiserade beteendet?, man kan ju undra.
Citera
2013-10-01, 21:55
Medlem
Krokofils avatar
Var det vanligt att en så hög chef som Näss satt med i förhör? Det gjorde han i förhöret med Östling i augusti 1986.
Citera
2013-10-01, 21:59
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ja, hon nämner enligt Sven Aner en röd bil hon ser när hon själv lämnar Skandia-Huset. Skulle vara mycket intressant att läsa samtliga vittnesmål med henne. Finns mer än ett frågetecken att räta ut.

Minns du vilken av hans böcker? Jag har de flesta av hans alster. Framgår det hur han har fått ut den informationen, vilka eventuella dokument han hänvisar till, osv?
Citera
2013-10-01, 22:13
Bannlyst
Citat:
1. Nu överdriver du, eller är det som så att identifieringen av fantombilden i inlägg https://www.flashback.org/sp40177756 var för mycket för bruden?

2. Tyvärr måste jag påpeka att jag inte är en HV-man. Jag förstår att damens sinneslag är sådant att hon vill träffa mig på krogen i berusat tillstånd.

3. Jag tror att du trollat in dig själv i ett hörn, men kanske är upprörd eller liknande.

4. Vad kan vara mer upprörande än det kritiserade beteendet?, man kan ju undra.
f

Så Palmes mördare är alltså en medlem av RAF och detta anser du med en sådan bestämdhet att du t.om vill "closa" MOP? Och den "uppgiften" skulle alltså ha varit alltför svår att komma fram till för samtliga PU-konstellationer sedan 1986? ? Nja, min tilltro till svenskt polisväsende kanske inte ligger riktigt på topp alla gånger men det finns ju gränser. Fantombilden visar ett långsmalt och nästintill helt intetsägande ansikte. Hur många människor på jorden har inte den ansiktsformen? Och bilden kan väl knappast inte heller avteckna mördaren, för mördaren var ju enligt vittnesmålen "kort i nacken" (huvet satt på axlarna) och bredaxlad. Hade man sett fantomenbildens supersmala huvudform uppe på en kort och bred kropp, skulle man nog snarare tro att det var en person som hade klivit ut från det tidiga seklets "freak shows".

Ditt självförtroende verkar för övrigt ligga på topp? Ja, tänk vad lite alkohol i kroppen kan göra underverk för en ynka man då han ser sig själv i spegeln.
Senast redigerad av tundra2000 2013-10-01 kl. 22:43.
Citera
2013-10-01, 22:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Minns du vilken av hans böcker? Jag har de flesta av hans alster. Framgår det hur han har fått ut den informationen, vilka eventuella dokument han hänvisar till, osv?

Cover-UP . Han fick en massa pärmar av PUs Åke Röst med olika förhör och uppslag. Verkar ha varit väldigt lite systematik i det som gavs ut. Snarare är en salig blandning som skapade förvirring-

Men guldkorn finns Rolf Dahlgrens berättelse, Skandias säkerhetschef Per Häggströms dialog med utredande polisen Erik Skoglund, han som får gå på semester.
Dessutom Matti-breven och GMPs rekonstruktion som visar upp över ett tjog förut inte kända vittnen från morddygnet. Finns även i andra boken Palmemordet, Ett kalejdoskop som utkom 2002.
Citera
2013-10-01, 22:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Var det vanligt att en så hög chef som Näss satt med i förhör? Det gjorde han i förhöret med Östling i augusti 1986.

Vet inte hur vanligt det var,men Östling är inte heller vilken polis som helst.
Citera
2013-10-01, 23:09
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Cover-UP . Han fick en massa pärmar av PUs Åke Röst med olika förhör och uppslag. Verkar ha varit väldigt lite systematik i det som gavs ut. Snarare är en salig blandning som skapade förvirring-

Men guldkorn finns Rolf Dahlgrens berättelse, Skandias säkerhetschef Per Häggströms dialog med utredande polisen Erik Skoglund, han som får gå på semester.
Dessutom Matti-breven och GMPs rekonstruktion som visar upp över ett tjog förut inte kända vittnen från morddygnet. Finns även i andra boken Palmemordet, Ett kalejdoskop som utkom 2002.

Jag kunde ge mig fan på att det är just Cover-Up jag inte har. Nåväl, lägger en beställning! Men menar du att den sistnämnda boken omfattar allt som "Cover-Up" tar upp?

Jag uppfattar Röst som någon som var extremt noggrann med att sekretesspröva om PU-material kan lämnas ut, så det förvånar mig att Anér lyckades få ut allt det där som du beskriver.
Citera
2013-10-01, 23:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jag kunde ge mig fan på att det är just Cover-Up jag inte har. Nåväl, lägger en beställning! Men menar du att den sistnämnda boken omfattar allt som "Cover-Up" tar upp?

Jag uppfattar Röst som någon som var extremt noggrann med att sekretesspröva om PU-material kan lämnas ut, så det förvånar mig att Anér lyckades få ut allt det där som du beskriver.

Aner beskriver själv hur överraskad han blev av Åke Rösts generositet.

Nej, GMP och Skoglund/Häggström/Ensgtröm/Kohut/skandia är cover-up. dalhgren är kanske i båda. Matti breven i kalejdoskopet.

Sven Aners förtjänst är att han publicerar en massa MOP-dokument , ex GMPs rekonstruktion som han är ensam om. Intressant att se både vilka vittnen som är med och vilka som utelämnas, ex Ulla Strömbäck-Larsson. Sedan måste jag göra hatten av för gubbens uthållighet och energi, han är 92fyllda,

Problemet, förutom hans ganska ofta halsstarrigt skruvade analyser, är att SA är en utomordentligt dålig stilist. Jävligt jobbigt att läsa hans alster där tråden i texten hämmas av åtskilliga knutar.
Men texterna ska läsas noga för där finns intressant info som ibland författaren själv missat att snappa upp.
Citera
2013-10-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
f

Så Palmes mördare är alltså en medlem av RAF och detta anser du med en sådan bestämdhet att du t.om vill "closa" MOP? Och den "uppgiften" skulle alltså ha varit alltför svår att komma fram till för samtliga PU-konstellationer sedan 1986? ? Nja, min tilltro till svenskt polisväsende kanske inte ligger riktigt på topp alla gånger men det finns ju gränser. Fantombilden visar ett långsmalt och nästintill helt intetsägande ansikte. Hur många människor på jorden har inte den ansiktsformen? Och bilden kan väl knappast inte heller avteckna mördaren, för mördaren var ju enligt vittnesmålen "kort i nacken" (huvet satt på axlarna) och bredaxlad. Hade man sett fantomenbildens supersmala huvudform uppe på en kort och bred kropp, skulle man nog snarare tro att det var en person som hade klivit ut från det tidiga seklets "freak shows".

Ditt självförtroende verkar för övrigt ligga på topp? Ja, tänk vad lite alkohol i kroppen kan göra underverk för en ynka man då han ser sig själv i spegeln.
m

1. MOP måste ju closas ändå förr eller senare sett till att både mordet och dråpet åtminstone enligt juridikens akademiska principer skulle vara preskriberat nu. Sedan finns det ju lite fler lagbrott utan samma preskriptionsbegränsningar men då måste de ju visa lite mer än skyldighet eller delaktighet så att säga. Då skulle förstås RAF kunna passa in i den juridiska bilden.

2. Fantombilden är ju nästan unik, åtminstone i Sverige. I övrigt verkar fantombilden passa till 99.5% och fångar väldigt många särdrag hos individen map. det mesta. För att inte säga att man skulle kunna misstänka att fantombilden var en avritning av ett foto. Foto troligtvis taget kring 1972-1976 http://www.raf.almanet.dk/Grundmann_Wolfgang.html I övrigt kanske det är en slump (troligtvis inte) att personen bär en liknande skjortkonstruktion som fantombilden på videon samt att han under några sekunder gör en typisk pistolerogest även om det förstås skulle kunna vara ett sätt att beskriva polisens skjutning av dennes kamrat Grams.

3. Den beskrivningen stämmer bättre in på den här personen http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Personenfahndungskarte_Grams_Wolfgang_Werner.jpg/800px-Personenfahndungskarte_Grams_Wolfgang_Werner.jpg han är dock död, ihjälskjuten i eldstrid med den Tyska polisen.

4. Det är lätt att vara kaxig på nätet fröken lilla, men oroa dig inte. Jag kan walk-the-walk.
Citera
2013-10-02, 07:06
Bannlyst
Citat:
m

1. MOP måste ju closas ändå förr eller senare sett till att både mordet och dråpet åtminstone enligt juridikens akademiska principer skulle vara preskriberat nu. Sedan finns det ju lite fler lagbrott utan samma preskriptionsbegränsningar men då måste de ju visa lite mer än skyldighet eller delaktighet så att säga. Då skulle förstås RAF kunna passa in i den juridiska bilden.

2. Fantombilden är ju nästan unik, åtminstone i Sverige. I övrigt verkar fantombilden passa till 99.5% och fångar väldigt många särdrag hos individen map. det mesta. För att inte säga att man skulle kunna misstänka att fantombilden var en avritning av ett foto. Foto troligtvis taget kring 1972-1976 http://www.raf.almanet.dk/Grundmann_Wolfgang.html I övrigt kanske det är en slump (troligtvis inte) att personen bär en liknande skjortkonstruktion som fantombilden på videon samt att han under några sekunder gör en typisk pistolerogest även om det förstås skulle kunna vara ett sätt att beskriva polisens skjutning av dennes kamrat Grams.

3. Den beskrivningen stämmer bättre in på den här personen http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Personenfahndungskarte_Grams_Wolfgang_Werner.jpg/800px-Personenfahndungskarte_Grams_Wolfgang_Werner.jpg han är dock död, ihjälskjuten i eldstrid med den Tyska polisen.

4. Det är lätt att vara kaxig på nätet fröken lilla, men oroa dig inte. Jag kan walk-the-walk.

Jag är helt säker på att du kan "walk-the-walk", men härinne i forumet sysslar vi med "talk-the-talk" om det faktumet har gått dig förbi. Och varför ska du (och Boboslacke) få ha monopol på att debattera kaxigt? Att gömma sig bakom ett par solglasögon är väl nästan det fegaste man kan göra.

Men du, har du någon fräsch och pigg teori om varför en RAF-medlem isåfall skulle ha "missats" av Holmér, Ölvebro, Näss och övriga hundratals utredare som har jobbat med MOP i över 30 år? Jag menar, RAF:s organisation var ju knappast okända för mordutredarna och borde ha varit något av det första de utredde kan man väl tro? Visst finns det viss likhet med "Grundmann", men jag hävdar fortfarande att jag tycker fantombilden föreställer en så alldaglig person att denne liknar väldigt många andra "långskalliga" människor som rasbiologen Herman Lundborg skulle ha uttryckt det. Jag tycker t.o.m fantombilden nästan ser ut som en avtecknat fotografi hämtad från ett gammalt unket rasbiologiskt register. Och vad fantombildens skjortkrage anbelangar, så är det väl ganska osannolikt att tecknerskan kunde se och lägga en liten skjortsnibb (!) på minnet förutom hela ansiktet? Det låter konstigt. Tycker inte också du det??

http://www.theapricity.com/snpa/lundman-races.htm
Senast redigerad av tundra2000 2013-10-02 kl. 07:40.
Citera
2013-10-02, 08:15
Bannlyst
Citat:
Att Jallai hittade DC3:an som ingen letat efter men som Ryssarna gärna gav allt och alla positionen för (även Sverige) är förstås inget underligt, trots allt är Jallai en dykare.

Vad gäller övrigt så är det bara trams och bokförsäljningsmetoder.

I övrigt så borde ni nog koncentrera er på spåren i era egna kommunistiska kretsar.

Det här var ju för övrigt ett annat gammal kul inlägg från dig BehindRayban och egentligen borde vi kanske inte vara såna ovänner som vi så snabbt blev, eftersom vi tycks dela vissa åsikter trots allt. Men misskrediteringar av folk och fä genom att benämna dem "fyllon" reagerar jag spontant emot. Det är snarare en instinktiv reaktion än ett inlärt beteende. Däremot har jag lite svårt att tänka mig att Boboslacke, Frånstedt och Jallai skulle tillhöra några "kommunistiska kretsar." Det tror jag är en mycket stark förenkling av hela saken. Tror du t.ex Frånstedt hade fått jobb på Securitas om han hade varit kommunist? Den här trion är nog ute i annat ärende, förutom inkomstbringande bokförsäljning, men vad har jag absolut ingen aning om. Jag är ju gubevars bara en felklippt, bulldoppande humanist och inte någon som är barnsligt förtjust i nya bandvagnsmodeller. Därav min totala okunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in