2012-11-04, 10:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Eller så är det bara ett uttryck. Eller vad menar du annars? Att vittnet Ljungqvist skulle vara "införstådd" med att Palme skulle mördas? Finns det ingen hejd på resonemangen i tråden...?
Du har antagligen rätt i sak, men varför skulle man inte få skriva fritt om vad man undrar? En del reflektioner visar sig kanske vara värdefulla, men knappast någon kan vara till skada. Du övertolkar och har taggarna utåt. Kanske tycker han att damen på LAC betedde sig underligt? Vilket hon gjorde!
Citera
2012-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, jag är ingen desinformatör. Min ambition är att redovisa alla pusselbitar jag har i förhoppningen att andra ska kunna använda dem och sedan förhoppningsvis tala om för oss andra hur de använder dem.

Men varje ledtråd som någon hittar kan vara utlagd av desinformatörer. Det vet man inte och det är heller ingen mening med att gissa. Det är själva framåtskridandet som visar vilka bitar som hör till vilket pussel.

Jag vet inte mycket om vapen, även om jag hade kpist i stället för flytväst när jag var värnpliktig i flottan, men jag förstår att de upphittade kulorna kan vara falska. Och jag förstår att vissa kan skjuta mycket pricksäkert med pistol från 30 meter. Vad som verkligen hände på MOP, förstår jag att jag inte vet.

Välkommen till ruta nr 1!

Nej tyvärr är det så att det är fastställt med säkra metoder att skotten avlossades från just de avstånd som anges och med denna typ av ammunition som matchar. Däremot är det så att sedan Sonny Björk utsågs att vara ensam uttolkare av de tekniska rapporterna har det smugit in sig märkliga felslut. Det gäller Sonnys påståenden att det enbart kunde vara S&W, att man inte kunde ladda om denna ammunition i 38:a hylsor och att det inte gick att konvertera 38r till att ta 357 ammunition vilket är synnerligen märkligt då hans kompis Östling hade ett sådant konverterat vapen. Där fick han ge sig ganska snabbt. Sonny hävdade vidare att man provskjutit kortpipiga vapen som jämförelse och då inte funnit tecken på sk uppsvampning som är ett känt begrepp runt om i världen. I själva verket hade man inte provskjutit något med kortare pipa än 4 tum. För att förklara de avvikelser som finns mellan kulorna lanserade Sonny själv en "hypotes" att värmen av det första skottet skulle utvidgat pipan och förklara avvikelsen. Vid kontroll med framstående oberoende expertis visar det sig att denna hypotes inte har med verkligehen att göra. Alltså finns där en avvikelse som är oförklarad. Man kan också notera att alla referenser till detta uttalande är raderade och numera omöjliga att hitta.

Det stoppar dock inte där. Sonny har vid föredragningar och uttalanden också feltolkat inför t ex granskningskommissionen de krutstänk som fanns på Gunnarssons ärm. De tyska experterna uttalar att det utan tvivel är spår från ett avfyrat vapen. Dock är spåren för små för att fastställa vilket vapen och det är omöjligt att säga när de kom dit. De bevisar inte heller att den som burit rocken själv avfyrat ett vapen. Rent teoretiskt är det möjligt att spåren kommit dit när han stått nära någon som avfyrat ett vapen.

Detta får Sonny till att det kan vara luftföroreningar. När det Gäller Gunnarsson anför man också att det inte finns några spår av vapenfett på hans rock i fickorna men rocken var när den slutligen togs in trots att den tidigt utpekats vid fotokonfrontation med ett vittne hade rengjorts och tvättats. Vidare saknades VG:s skjuthandshanske. En skinnhandske går inte att tvätta utan att den krymper den måste försvinna.

Vad vi ser är alltså att det finns ett tekniskt underlag där också utländska experter fått begränsade förfrågningar och uppdrag. Dock har de aldrig fått uppdrag att se på helheten utan har bara fått begränsade frågor.

Allt detta har sedan tolkats om av Sonny Björk på felaktiga sätt vilket har uteslutit en stor mängd vapen för undersökning och eftersök utan vetenskaplig grund.

Man har t ex enbart tagit in S&W. Man har inte kontrollerat kortpipiga varianter eller 38r som kunde konverteras. Eftersom Palmevapnet efter 25 år fortfarande är en gåta är det troligt att det fanns bland dem som felaktigt uteslutits från undersökningar och att det inte finns kvar längre om det inte som GW antyder har behållits av sentimentala skäl.

När det gäller Sonny finns också en ytterligare historik av tvivelaktiga tolkningar i olika syften. Två dagar innan ÖB bekräftade att afganistanskotten var sk friendly fire (dvs att det döda skjutits av sina egna av misstag) uteslöt Sonny detta i en intervju. Hans slutsatser att samtliga åtalade i Malexanderfallet sjutit dödande skott mot poliserna är också omstritt. Sannolikt är det som den som sköt erkänt att det var han som sköt de dödande skotten som innebar en ren avrättning men Sonnys uppdrag var att alla skulle fällas för morden.

Signalerna att Sonny är slarvig med sina slutsatser går alltså långt tillbaka och kan inte ha undvikit att noteras men ändå har han dels gjort karriär dels suttit som en gatekeeper i Palmeutredningen i alla år.

Slutsatsen är alltså utom alla tvivel att skotten avlossades med en revolver på nära håll med de kulor som upphittades men att man inte kan utesluta vare sig kortpipiga vapen, olika kloner eller modifierade 38r.

Även ur andra synpunkter kan man utesluta det du spekulerar kring. Det är alldeles för komplext och osäkert samt fyller inget vettigt syfte att försöka sig på något sådant.

Man får gå till grundmaterialet i den tekniska rapporten och bortse från Sonnys i flera fall märkliga tolkningar för att kunna komma vidare. Detta på samma sätt som man måste lägga vikt vid de ursprungliga vittnesmålen med de kända felkällor som finns utan att dra stora växlar på enskilda detaljer i enskilda vittnesmål och sedan pussla med dem. Man kan helt enkelt inte dra fler slutsatser än att det fanns en person som steg upp bakom paret och sköt samt att mycket tyder på att det första skottet strök LP och det andra Dödade OP.

Flera vittnen har sett fragment av händelseförloppet och det är fullt mänskligt och omedvetet att lägga till logik och menin i dessa fragment. Troligen är det så om man lägger ihop iakttagelserna att fler än LP blandat ihop personerna vid mordplatsen som hon blandade ihop ett vittne och GM tidigt. Intrycket att ett möte ägde rum är minnesfragment som kan förklaras av sammanblandning med samma vittne som var nära paren men promenerade långsammare.

Problemet är att detta är ett mycket gammalt spaningsmord och därför kan man inte nå enda fram med enbart teknisk och vittnesanalys. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med information att utvinna. Därför måste man närma sig från andra håll och sedan jämföra det med helheten vid mordplatsen.

Det går inte att utesluta att det som uppfattats som den flyende GM är två eller tre olika personer som rör sig i samma riktning då det finns tydliga avvikelser i signalementen. Det passade som så mycket annat dock inte dem som jagade Pettersson som en hund. Eftersom dessa inte gett sig tillkänna måste de ju vara inblandade och därmed mordet en konspiration.

Den centrala frågan där är dels hur de kom undan dels hur detta mörklagts och motiven till det. Därvid finns många pusselbitar men jag vill nog drista mig till att säga att bilden börjar att klarna mycket tydligt och i stor detalj även om vissa bitar fortfarande fattas.

Du måste förstå att dessa saker inte är tagna ur luften utan att det finns källor mycket nära dem som genomförde detta som inte går att publicera och många andra med kunskaper att förstå att det som jag anför har viss trovärdighet.

Jallai , GW och t ex Borgnäs samt Agrell och några till har också var för sig kommit till liknande slutsatser kring motiv och aktörer.

Jag förstår också att vissa genom sina politiska glasögon vill se demoniska illasinnade storkonspirationer men poängen med min hypotes är just att det fanns olika aktörer med olika beveklesegrunder att agera i efterspelet och dölja detta.

Att Holmer med sin knattegrupp där kanske några personer också hörde till kretsen kring AG och Leongruppen skulle konspirera att mörda OP känns inte trovärdigt. Däremot kan de omedvetet ha banat väg för andra att gölra det. Holmer agerade för oorganiserat och snarast desperat till att börja med t ex. Den mest trovärdiga förklaringen är att dessa antingen skulle skydda Palme mot den spaning som kretsar inom näringslivet kan ha beställt av Barbro eller att de för att hålla dem på avstånd och själva skugga OP för att dels kunna mörklägga de eventuella skumma östkontakter han kunde ha dels skaffa sig inflytande och revanch genom detta så som man gjort i sjukhusspionaffären för att nämna ett av flera exempel.

Att Barbro jobbade för näringslivsintresen och kanske även höga militärer och intresserade sig för att avlyssna Sovjetiska "diplomater" på den nivå som skulle kunna tänkas ha oegentliga kontakter med OP om han odlades som inflytelseperson känns också trovärdigt. Inbrott och buggning stod helt klart på deras kompetenslista... Dvs sådant som t ex vare sig SSI eller Säpo vare sig kunde eller fick syssla med oficiellt hur som helst särskilt om det handlade om att hitta skit kring OP.

Inte heller är det numera svårt att se kopplingarna AG och Leon till dels ÖB och militären dels Palmefientliga kretsar i ett nätverk som utgjorde ett värdsomfattande svart CIA (WACL) som var inblandade i krigshandlingar och smuggling av både knark och vapen fullt motiverade och kompetenta att genomföra något sådant. Där också ihärdiga rykten cirkuelrade om ett sådant mord.

Leon kan ha haft insyn i både Holmers agerande genom rena personkontakter och läckor och kanske också om Barbros aktivitet men menade att det inte skulle ge någon förändring eller konkret resultat och att därför denne måste elimineras. Tänk vad OP skulle kunna göra inom FN när det gällde både Syd och mellanamerika, Afrika och mellan östern. Saker som gick stick i stäv med det som WACL ville. MOTIV, KOMPETENS och TILLFÄLLE är allt som krävs.
Citera
2012-11-04, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Håller med SavileRow. Vid normalt språkbruk skulle inte uttrycket - "mord på Sveavägen" - ha förekommit om inte den som förmedlar uppgiften faktiskt känner till att någon avlidit på brottsplatsen. Vid normalt språkbruk hade meddelandet från uppgiftslämnare utan ingående kännedom varit skottlossning på Sveavägen, eller liknande.

Menar du allvar? Ljungqvist hör två skott och ser en man falla handlöst ner i trottoaren och GM springa från platsen, givetvis drar han den spontana slutsatsen att han bevittnat ett överlagt attentat, ett mord och därav använder han också det uttrycket. Att försöka läsa in någonting annat är bara löjligt.
Citera
2012-11-04, 11:06
Medlem
Dubbelpost..
Senast redigerad av boboslacke 2012-11-04 kl. 11:09.
Citera
2012-11-04, 11:07
Medlem
Citat:

Det kanske är min okunnighet, men för mig är Barbrogruppen ledd av Barbro 1986 och det var Barbro som ringde upp OF en tid efter MOP därför att hon var ordentligt oroad. Att DF skulle leda Barbrogruppen hävdar Zorze, vilken har visat sig ha en del på fötterna, men är inte något som är bekräftat enligt mig. De andra gruppernas närvaro och samband med varandra är mer diffust och sekundärt. Jag tror att mördarkommandot opererade utan assistans, från det att makarna gick på Grandföreställningen, och att allt gick som planerat. De andra agerar i syfte att skapa möjligheter att sprida desinformation och förvirring.

Nej. Se på intervjun igen så märker du hur OF söker efter en lögn när han säger Barbro och till och med hittar på ett namn samtidigt som han sagt att han ringt.. En rimlig förståelse är att den so rapporterade oroligt var kopplad till honom på ett mer nära sätt än han vill tillstå.

Donald har haft sådana uppdrag vid flera tillfällen. Senas inför valupptakten till valet som SAP åter förlorade. Då handlade det om uppgifter att Anna L och därmed regeringen ignorerat rapporter om dumpning av farligt militärt avfall i Östersjön. Ingår i samma modus att skapa affärer som Harward.

Han gjorde också ett ganska misslyckat försök att inom ramen för sitt missnöjesparti stämma den socialkdemokratiska regeringen för mobilmasterna.

Är det en vanlig tok kanske man inte skulle reagera men detta är en person som ägnat hela sitt liv åt politisk underrättelsetjänst.

OF vill lätta på täcket men inte avslöja att han och "Barbro" varit delaktiga i en smutsig politisk kampanj för intressen honom närstående.

Gissar att det kan ha ingått i överenskommelsen med Jallai att han skall odla fantasifiguren Barbro i sina böcker för att få publicera viss information.
Citera
2012-11-04, 12:16
Medlem
ieshos avatar
Beträffande de upphittade kulorna.
Det långa efterspelet med misstag och desinformation om de upphittade kulorna säger ingenting om ifall någon av dem dödade OP. Det är fastställt med säkra metoder att krutstänk från nära håll fastnade på deras kläder. OPs skottskada säger bara att skottet inte var påsittande, dvs han dödades inte med en pistol tryck mot hans rygg. Från vilket avstånd den dödande kulan avlossades kan inte avgöras av skadan. Beroende på vinklarna kan kulor avlossade mot paret ha hamnat ganska långt bort eller möjligen städats bort av medkonspiratörer. Men du går på Holmérs linje, vilket jag undrar lite över.

Jag har inga politiska glasögon. Partipolitik är ointressant: olika partier försöker vinna röster genom att säga och göra saker som de tror gagnar dem! Däremot blev du ganska upprörd när jag skrev om uppgifterna om Ingrid Eiken, som hade blivit moderat statssekreterare efter att ha varit Mårten Palmes flickvän vid tiden för mordet.

Det vore helt främmande för mig att försöka förfalska eller övertolka indicier för att misstänkliggöra någon för dennes politiska åsikter. Jag för fram uppgifter om IK därför att det är synnerligen relevant. Hon hade möjlighet att påverka skeendena och allt tyder på att hon gjorde det också, medvetet eller omedvetet. Berättelsen om den tavla hon köpte i present till MP efter mordet är uppseendeväckande. Att hon sedan gifte sig med Odd Eiken VD för Timbro, med allt som hör till av deras kampanjer mot OP och steganografiska koder utanför porten, är också intressant för de som inte har politiska skygglappar.

I övrigt har jag helt enkelt inte så mycket informationer om sovjetiska diplomater och olika grupperingar. Min arbetshypotes är att det fanns ett intimt samband mellan förföljelserna mot OP och mordet på honom. Ryska diplomater och svenska patrioter är inte aktuella i min privata utredning.
Citera
2012-11-04, 12:35
Medlem
Citat:
BehindRayban och sulfint är ett utmärkt exempel på skillnaden mellan artificiell intelligens och mänsklig intelligens. Jag är imponerad av BehindRayban, men tycker att denne agerar i fel tråd. Finns det ingen tråd för Turingtestet?

Det här verkar nästan som ett påstående inlagt i syftet att konfundera läsaren.

Men för att återgå till tipsen om Röda armé fraktionen (RAF).

Så hade den tagit på sig mordet på Olof Palme.
RAF hade genomfört ett närmast identiskt attentat mot Gerold von Braunmühl samma år http://de.wikipedia.org/wiki/Gerold_von_Braunm%C3%BChl dock lyckades inte de Tyska åklagarna fälla några RAF medlemmar för dådet trots att de tagit på sig dådet. Dådet ska enligt Tyska tidningar ha utförts med en S&W revolver, oklart .357 eller ej.

Den mest sannolika utföraren av mordet i vad som är känt på nätet om RAF är Wolfgang Grams , som också var huvudmisstänkt för mordet på http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=sv&langpair=en|sv&rurl=tran slate.google.se&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Detlev_Karsten_Rohwedder&usg=ALkJrhiSeq6zeM_ai4h3F iv1rW3TmVdjow ett förfarande liknande både MOP och mordet på Gerold von Braunmühl

Tyvärr finns inga bilder på Wolfgang Grams rakt framifrån på nätet, men på nätet finns en semiprofil bild av Wolfgang Grams som till 90% stämmer överens med fantombilden.
Fantombilden: https://www.google.se/search?q=Olof+Palme+fantombild&hl=sv&prmd=imvnso&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=cbiVUPO2GcaD4ASOyID4CQ &ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1104&bih=566
Wolfgang Grams i sned profil (90% matchning) : http://www.nadir.org/nadir/archiv/Repression/bad_kleinen/bild/07portrait.gif Wolfgang grams är dock svår att förhöra eftersom han avled efter någon form av high chaparal duel med Tyska polisen på nittiotalet.

En annan RAF medlem som passar bättre i matchning är:
Wolfgang Grundmann i korrekt vinkel för jämförelse med fantombilden (99,5% matchning, 0:47 och framåt i youtubefilmen http://www.youtube.com/watch?v=7kVQb8SehLQ )
Denne är fortfarande i livet och borde kunna höras av polisen. är i övrigt också inblandad i en massa revolverskjutande i Tyskland.

Så för fallet att fantombilden är korrekt så är det case closed i MOP.

Citera
2012-11-04, 13:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej. Se på intervjun igen så märker du hur OF söker efter en lögn när han säger Barbro och till och med hittar på ett namn samtidigt som han sagt att han ringt.. En rimlig förståelse är att den so rapporterade oroligt var kopplad till honom på ett mer nära sätt än han vill tillstå.

Donald har haft sådana uppdrag vid flera tillfällen. Senas inför valupptakten till valet som SAP åter förlorade. Då handlade det om uppgifter att Anna L och därmed regeringen ignorerat rapporter om dumpning av farligt militärt avfall i Östersjön. Ingår i samma modus att skapa affärer som Harward.

Han gjorde också ett ganska misslyckat försök att inom ramen för sitt missnöjesparti stämma den socialkdemokratiska regeringen för mobilmasterna.

Är det en vanlig tok kanske man inte skulle reagera men detta är en person som ägnat hela sitt liv åt politisk underrättelsetjänst.

OF vill lätta på täcket men inte avslöja att han och "Barbro" varit delaktiga i en smutsig politisk kampanj för intressen honom närstående.

Gissar att det kan ha ingått i överenskommelsen med Jallai att han skall odla fantasifiguren Barbro i sina böcker för att få publicera viss information.
Nej du har fel! OF sa inte att ”han har ringt”. Dels sa han:

OF: För att ledaren för Barbrogruppen hade tagit kontakt med mig och talat om att Säkerhetspolisen var misstänkta för att jaga folk och det kan mycket väl ha varit mina människor eller jag själv som har gjort det här, dom här spaningarna på folk, och dom kan ha varit där i närheten.

Och dels:

OF: Just det. Och det var jag som myntade begreppet Barbrogruppen för hon hette Barbro, hon som…
AJ: Hon som ledde det där?
OF: Förnamnet. Efternamnet var nånting på ’s’, Sjölin, Sjögren får jag säga då.

Under intervjun sa han också:

OF: I den här gruppen så var det så att Barbro han var mer en rekryteringsbas och i huvudsak hade de politisk spaning på extremister till både höger och vänster.

Men OF kanske tänkte på gruppen som ”han” ungefär som man talar om fartyg som ”hon”..?

Barbro var heller ingen fantasifigur, men vi vet inte exakt vad hon och hennes grupp gjorde. Vad man kan utläsa av intervjun är att OF i slutet av 70-talet hade kontakt med personen Barbro som då ledde Barbrogruppen, alltså bara sju åtta år innan mordet. Och då var hon inte särskilt gammal.
Senast redigerad av iesho 2012-11-04 kl. 14:09.
Citera
2012-11-04, 14:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Vet man om Östling hade problem med blindtarmen? En del låter operera bort den för säkerhets skull, tex innan de ger sig av på långa vandringar i ödemarken. Vilket inte alls är obefogat!

Vad som kommit fram drabbades Östling av brusten blindtarm och skrev ut sig själv då han inte stöd ut med att ligga på allmän sal. Om han är inblandad är han det sannolikt i en samband\vapenanskaffnings funktion. Den obalanserade Östling var från sin pikettid välkänd av klientelet som rörde sig i city och därmed mycket olämplig för operativa uppgifter.

Likheten mellan fantombilden och Donald är ganska stor. Skulle vara intressant att se orginalteckningen Thörneman gjorde och som hon själv ansåg vara mer precis än den maskingjorda fantombilden.
Citera
2012-11-04, 14:58
Medlem
Citat:
Vet man om Östling hade problem med blindtarmen? En del låter operera bort den för säkerhets skull, tex innan de ger sig av på långa vandringar i ödemarken. Vilket inte alls är obefogat!

Det var verkligen av nöden att Östling genomgick denna operation. Det handlade i detta
fall nämligen om det livshotande tillståndet brusten blindtarm.
Citera
2012-11-04, 15:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad som kommit fram drabbades Östling av brusten blindtarm och skrev ut sig själv då han inte stöd ut med att ligga på allmän sal. Om han är inblandad är han det sannolikt i en samband\vapenanskaffnings funktion. Den obalanserade Östling var från sin pikettid välkänd av klientelet som rörde sig i city och därmed mycket olämplig för operativa uppgifter.

Likheten mellan fantombilden och Donald är ganska stor. Skulle vara intressant att se orginalteckningen Thörneman gjorde och som hon själv ansåg vara mer precis än den maskingjorda fantombilden.
Är detta originalteckningen?

Citera
2012-11-04, 16:06
Medlem
Citat:
Beträffande de upphittade kulorna.
Det långa efterspelet med misstag och desinformation om de upphittade kulorna säger ingenting om ifall någon av dem dödade OP. Det är fastställt med säkra metoder att krutstänk från nära håll fastnade på deras kläder. OPs skottskada säger bara att skottet inte var påsittande, dvs han dödades inte med en pistol tryck mot hans rygg. Från vilket avstånd den dödande kulan avlossades kan inte avgöras av skadan. Beroende på vinklarna kan kulor avlossade mot paret ha hamnat ganska långt bort eller möjligen städats bort av medkonspiratörer. Men du går på Holmérs linje, vilket jag undrar lite över.

Nu är du där igen och uttalar dig om saker som du själv erkänt att du inte kan och som du blivit överbevisad om gång på gång i tråden att du fantiserar.. Ändå drar du egna amatörmässiga och helt felaktiga slutsatser kring detta igen. Skottet mot OP var näst intill påsittande. Bedömningen av avståndet görs inte som du påstår utifrån skadorna utan det är utifrån krutstänkens utbredning på plagget. Därvid finns en osäkerhetsmarginal som är relaterad till eventuellt varierande piplängder. Denna analys är gjord efter konstens alla regler och lämnar inget att önska. Däremot är skador på plagg och kropp utgångspunkt för vinklar som skotten avlossats från och även där anges osäkerhetsmarkinlalerna klart. Inget av skotten kan ha avlossats någon annan stans ifrån. Det är rena grundlösa fantasier som i sådant fall förutsätter att alla de som varit med att göra desa analyser skulle ingå i en konspiration av knäppskallar som förläst sig på dåliga scifi-romaner. Skottet mot LP är avlossat från strax över höfthöjd och snett uppåtriktat medan skottet mot OP är avlossat i axelhöjd rakt på mycket svagt nedåtriktat.

DU är och förblir vettlös i dina slutsatser kring sådant du inte har en aning om hela tiden och det är nog ingen större mening att älta det.

De allra flesta inser nog det. Du har fel. Saker kan faktiskt vara det som de verkar allt är inte symboler och omfattande sinistra komplexa sammansvärjningar bortom rim och reson.

Däremot är det klarlagt att Sonny (kopplad till personer inom militär underättelsetjäns och sådana som själva varit misstänkta knutna till Leongruppen) i efterskott gjort tolkningar av resultaten som på flera punkter är felaktiga där han borde ha kunskap att det är felaktigt. Det är mycket anmärkningsvärt och visar att han är otillförlitlig lång bortom det acceptabla.

En enda person har alltså systematiskt och mot bättre vetande misstolkat de resultat som en professionell analys gett vilket är avgörande för att utredningen halkade fel Nan har dessutom gjort det även i andra fall på ett uppseendeväckande sätt..

DET min herre är ett verkligt spår att följa.

Alla har alltså inte konspirerat och förfalskat utan endast en person med koppling till misstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in