Citat:
Ursprungligen postat av
ka kui
Nja... jag anser att News Corp Australia har hittat något väldigt roligt som visar på just hur löjligt Nordkorea är. Precis som när Charlie Chaplain förlöjligade Hitler i Den store diktatorn (om än på mindre skala)
Ja visst har de hittat nåt de tror är roligt — men det är ju en fiktiv nyhet på nåt som är den mörka sidan av isolerade stater typ Nordkorea. För mig är det klart att man måste ta västliga media med en stor nypa salt!
Citat:
Ursprungligen postat av
ka kui
( men du kanske gillar Hitler, och det är OK för det här är Flashback och alla har rätt till sin åsikt)
På tal om Hitler, du kanske gillar fiktion och blandar Hollywoodverkligheten med verklig historia? Jag såg jag nyss filmen Salon Kitty. Sällan har man skådat en parodi så emotionellt fullproppad med alla nazist-stereotyper och myter man kan tänka sig. En verklig lektion i propaganda, men inte en lektion i Nazityskland.
Citat:
Ursprungligen postat av
ka kui
Det finns ingenting som en tyrann tål mindre än att bli förlöjligad. Därför är humor ett bra instrument för att undergräva vidriga diktaturer såsom Nordkorea, Nazityskland, Sovjetunion, Iran, younameit..
Vem tål att bli förlöjligad då? Humor är snarast ett tecken på propagandaöverlägsenhet. Är man svag i propagandan måste man träda varsamt. Det behöver västmedia inte!