2013-10-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Väntade 5 minuter.

Okej, tack! Ytterliggare en fråga om du orkar med. Såg du folket som anslöt stå i någon slags kö, eller var det bara en blurrig bild av LS? Och kunde du pilla något med "Settings", "Players" eller "Details"?

Det blir olika varje gång för mig nämligen, och racet har aldrig startat.
Citera
2013-10-01, 21:35
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacoeater
Nej, du kan inte jämföra antalet karaktärer med antalet bilar du har...

En karaktär är den du "lvlar" upp med, gör uppdrag, får reputation, och tjänar mer cash.
Ska du ha flera karaktärer så spelar karaktärerna var för sig. Du kan ha 150 miljoner dollar på en gubbe i lvl 20, men då byter du karaktär och har då 0 dollar och lvl 1.

Ha fler bilar kan du ju ändå ha på samma karaktär.

Om du nu känner för att köra MC, så kan du gå till din garderob och byta till din färdiga MC outfit, med bandana om du nu så gärna vill ha det. Ska du va gangster idag, jamen då går du bara till din garderob och klickar på din färdiga Gangsteroutfit.

När jag berättade det för honom svarade du "men gör det då, och skit i hur alla andra spelar".
Det är samma sak, bara det att du troligtvis inte förstår liknelsen.

Visst kan man byta klädsel, men det är inte samma sak som att ha en karaktär som t ex är bättre på att köra och att ha en karaktär som är bättre på att skjuta.
Även utseendet spelar roll, ska man åka till frissan för att ändra frisyr och skäggväxt varje gång man vill vara biker?

Vissa vill, tro det eller ej, ha olika karaktärer beroende på vad de gör istället för att ha allting på en och samma.

Om du tycker det är onödigt, håll dig till en karaktär då, knappast så att det är ett tvång att skapa ytterligare en.
Citera
2013-10-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus31
Fan va alla gnäller... , det kommer igång, det hjälper inte att ni tjatar... , grattis till dem som kan spela, alla vi andra, bara vänta ska ni se, i kan snart lira...

Dugga imorgon (wanna be tenta), hade gärnat spelat lite GTAO för att varva ner. Ser mer ut som att jag spenderat onödig tid ikväll att komma in. Felmeddelandena är inte ens relevanta. "Failed to Host a GTA Online Session"? Menas det session som i spelande eller session som i ett spel. Ahh, skit tråkigt kväll. Jag trodde man skulle komma in en liten tid. Verkar som att Rockstar startar om servers hela tiden eller bara allmänt dåligt gjorda, har man väl kommit in på att skapa karaktär så borde man ha en reserverad plats på servern att man håller på att spela. Istället verkar det inte vara så utan man studsar runt till många olika servers, är en överbelastad så kraschar skiten.

Nä men det är inte dimensionerat för att klara många spelare. Precis som det sas innan så kommer antalet spelare ebba ut väldigt snabbt och onödigt att ha för mycket kraft. Trots allt aktieägare som har skyhöga förväntningar av Take-Two (som äger Rockstar) att tjäna feta pengar på GTA V.
Citera
2013-10-01, 21:39
Medlem
Onaniphones avatar
Förstår inte varför alla gnäller? Har ni aldrig spelat ett online spel första dagen det släppts? Alltid massa buggar och servercrash, låt dom jobba på problemet och umgås lite med familjen, så ska ni nog se att det funkar innan helgen! väl mött
Citera
2013-10-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniphone
Förstår inte varför alla gnäller? Har ni aldrig spelat ett online spel första dagen det släppts? Alltid massa buggar och servercrash, låt dom jobba på problemet och umgås lite med familjen, så ska ni nog se att det funkar innan helgen! väl mött

Det är väl snarare så att det blir ännu mer pinsamt för spelbranschen när varje nytt spelsläpp som kommer inte funkar. Så jäkla standard att man borde fixa det. Det är 2013 nu, inte 2005 eller något sånt. Spelbranschen och tekniken har utvecklat sjukt mycket men kan ändå inte klara klassiska problem. Kan lova dig att servern är inte specialbyggd på något sätt, utan krävs i princip att starta ett program så är det up and running. Med andra ord lätt att bygga ut.
Citera
2013-10-01, 21:49
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defactoretard
Det är väl snarare så att det blir ännu mer pinsamt för spelbranschen när varje nytt spelsläpp som kommer inte funkar. Så jäkla standard att man borde fixa det. Det är 2013 nu, inte 2005 eller något sånt. Spelbranschen och tekniken har utvecklat sjukt mycket men kan ändå inte klara klassiska problem. Kan lova dig att servern är inte specialbyggd på något sätt, utan krävs i princip att starta ett program så är det up and running. Med andra ord lätt att bygga ut.
Och vad skall man göra med överblivna servrar när de inte behövs längre för att det inte är lika många spelare längre efter en tid?
Det är inte bara att köpa och köpa, det kostar pengar att både köpa in, samt att underhålla servrar.
Citera
2013-10-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Och vad skall man göra med överblivna servrar när de inte behövs längre för att det inte är lika många spelare längre efter en tid?
Det är inte bara att köpa och köpa, det kostar pengar att både köpa in, samt att underhålla servrar.

Det är där det fina kommer med bra byggda system: lätt att starta upp. Då kan man hyra utrymmen hos andra. Kostar mer i längden än att ha egna servrar men peaken på aktiviteten ligger väl under några dagar och framåt.
Citera
2013-10-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver

Normala människor förväntar sig att ett spel som tagit 5 år och kostat mer än något annat spel i historien ska fungera när det släppts, och inte vara halvfärdigt och trasigt.
Citera
2013-10-01, 21:59
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Normala människor förväntar sig att ett spel som tagit 5 år och kostat mer än något annat spel i historien ska fungera när det släppts, och inte vara halvfärdigt och trasigt.
Pengarna det har talats om innefattar även marknadsföring.

Med ditt inlägg visar du bara att du vet noll om vad saker och ting kostar, servrar utav bästa klass kostar mer än vad du tjänar om året att köpa in och hålla igång.

Och ni som snackar om att hyra servrar kan ju bara gå och lägga er, man kan inte bara hyra för hyrandets skull.
Bara för att ett spel sålt i X miljoner exemplar visar det ingenting på hur många utav dessa som kommer att logga in och försöka att logga in under många timmar under första dagen.
Även fast man har tillräckligt med serverkapacitet så kan det ändå dyka upp små problem som ej fanns när man var i beta då det var i mycket mindre skala och endast under privata events som man själva ordnade.

Nu är det MILJONER personer som försöker logga in om och om och om igen, det gör det ännu svårare för servrarna att arbeta för att reda ut röran.
Betänk även att detta är första gången Rockstar gör online i denna skalan, det kan ej jämföras med RDR:s onlinedel eller GTA IV:s.
Senast redigerad av Graver 2013-10-01 kl. 22:06.
Citera
2013-10-01, 22:05
Medlem
Kahlsons avatar
Problemet lär inte ligga i att dom inte har servrar för att hantera allt folk, utan att dom inte har servrar för att hantera när 20 miljoner människor vill in samtidigt, alltså login-servrar typ. Detta avtar ju på några dagar bara i andra fall.

20 miljoner tog jag ur luften föresten, ingen aning om hur många som vill in idag.
Citera
2013-10-01, 22:12
Medlem
cepss avatar
Har fått min första inblick i online läget nu. Efter många försök så tog jag mig igenom tutorialen. Hittade en flashbackare, wiszah som provade kläder. Sen följde jag hen till en mack som hen rånade medans jag sköt en annan spelare som hade samma tanke. När wiszah hade fått pengarna av kassören hade den andra snubben respawnat och precis när vi hoppade in i bilen så fick jag mitt fejs bortblåst av den andra snubbens hagelbrakare.

Det var jävligt fett.

Det verkar som att det är grymt mycket mer ingående online än singleplayer.
Citera
2013-10-01, 22:19
Medlem
Blev jävligt besviken på en sak, väl inne i online fanns INGA flygplan på flygplatsen.. Bara "dummies"...WTF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in