• 1
  • 2
2013-10-01, 15:12
Medlem
Vad i hela helvete...

Citat:
Ungefär tio katter ska ha fångats in, blivit itvingade alkohol och därefter körts över med bil. Den som kör över djuren ska göra det mot betalning från de övriga i gänget.

Länk till artikel i ålandstidningen.

Ska ha skett i Saltvik, Sund och Finström. Verkar vara små samhällen, någon som vet mer? Lokala förmågor eller importerade sådana? hmm...
Citera
2013-10-01, 15:24
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zynius

Ska ha skett i Saltvik, Sund och Finström. Verkar vara små samhällen, någon som vet mer? Lokala förmågor eller importerade sådana? hmm...
Luktar importerat på långt håll. Några ålänningar här som sitter på info?
Citera
2013-10-01, 15:30
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Luktar importerat på långt håll. Några ålänningar här som sitter på info?

Ja precis, för det finns många ligor från utlandet som kommer hit, drogar våra katter och kör över dem. Eller? Snarare låter det som ett typiskt avtrubbat killgäng som har för mycket fritid och triggat varandra under för lång tid att leva ut värre och värre rackartyg. Kan vara svenskar, likväl nysvenskar eller invandrare.
Citera
2013-10-01, 15:33
Medlem
Torps avatar
Fyfan vilka bastarder. Hoppas det tas i med hårdhandskarna mot packet.
Citera
2013-10-01, 15:34
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ja precis, för det finns många ligor från utlandet som kommer hit, drogar våra katter och kör över dem. Eller? Snarare låter det som ett typiskt avtrubbat killgäng som har för mycket fritid och triggat varandra under för lång tid att leva ut värre och värre rackartyg. Kan vara svenskar, likväl nysvenskar eller invandrare.
Men det är allmänt känt att asiater och MENA-pack har en annan djursyn. Enligt islam är hundar smutsiga osv. Se bara på kattmördaren i Göteborg. Såklart importerad. Visst kan det vara ålänningar men jag säga att det troligtvis är invandrare.
Citera
2013-10-01, 15:37
Medlem
"Visst kan det vara ålänningar men jag säga att det troligtvis är invandrare."

Kan det vara etniska svennar som utvandrat/invandrat till Åland...?
Senast redigerad av LizzieF 2013-10-01 kl. 15:45.
Citera
2013-10-01, 19:01
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Men det är allmänt känt att asiater och MENA-pack har en annan djursyn. Enligt islam är hundar smutsiga osv. Se bara på kattmördaren i Göteborg. Såklart importerad. Visst kan det vara ålänningar men jag säga att det troligtvis är invandrare.

För det första var kattmördaren ändå inte MENA, än mindre the typical invandrare sett ur ditt perspektiv. Då han inte kom från mellanöstern, utan östligare delar av Asien om inte mitt minne inte sviker mig .Sen tar väl Finland knappt in invandrare ö.h.t.

Jag skulle säga att det högt troligtvis är ett grabbgäng. Ursprung är i min värld irrelevant, men for all I know skulle det lika gärna kunna vara 10 svenska moppekillar som hängt för mycket i Mondo, gore och bizarre.

Edit: Såg att du skrivit asiater nu. My bad. Nyvaken. Hur som tycker jag dina argument är svaga. Men jag kan ha fel och låter mig då stå rättad.
Citera
2013-10-02, 09:08
Medlem
alhems avatar
Det bor ett zigenargäng i dom krokarna, de har även varit insyltade i kopparstölder och liknande. Naturligtvis har dom ojat sig över att polisen hälsar på stup i kvarten...
Citera
2013-10-02, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alhem
Det bor ett zigenargäng i dom krokarna, de har även varit insyltade i kopparstölder och liknande. Naturligtvis har dom ojat sig över att polisen hälsar på stup i kvarten...

Finns det zigenare på Åland, det var något nytt.
Hur många då?
Citera
2013-10-02, 11:19
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizzieF
"Visst kan det vara ålänningar men jag säga att det troligtvis är invandrare."

Kan det vara etniska svennar som utvandrat/invandrat till Åland...?

Åland är ett svenskt landskap bebott av etniska svenskar som flyttat dit från Sverige genom årtusendena. Där finns också inflyttade finnar, finlandsvenskar samt nyare tiders inflyttare från förutom ovan nämnda länder Baltikum och resten av Europa. Flyktinginvandringen är ytterst begränsad, men ögruppen har drabbats av samma tillströmning av tiggande romer som Sverige och Finland.
På Åland har själva stenarna ögon och ser mitt i natten så identiteten kryper nog fram snart.
Min gissning är en svårt störd individ i klass med kattmördaren i Göteborg. En yngre man med svåra psykiska problem som yttrar sig i våldsamma attacker mot försvarslösa djur.
Familjen anar vad som pågår men tiger pga skamkänslor. Kanske har delar av familjen också en diagnos som gör dem hatiska mot omvärlden.
Citera
2013-10-03, 00:14
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Min gissning är en svårt störd individ i klass med kattmördaren i Göteborg.

Fast nu verkar det handla om ett gäng. Då är etniska nordbor så gott som uteslutna som möjliga gärningsmän. Sannolikheten för att fler än två nordiska psykfall skall finna varandra och utföra sådana här för gemene nordbo avskyvärda handlingar är extremt låg. Jämför med gruppvåldtäkter, eller gängstölden från trafikolycksoffret häromdagen, eller andra exempel på aktiviteter som uppstår när grottfolk skall göra saker tillsammans.

Gruppdjurplågeri i underhållningssyfte + hantering av alkohol = Zigenare snarare än MENA.
Citera
2013-10-03, 11:26
Medlem
Citat:
Du har fel när du skyller på islam i detta fall. Enligt Islam är katter inte smutsiga. Muhammed sägs ha haft flera katter och älskat dem högt. Bl.a. finns en historia där hans favoritkatt sov med honom på hans mantel, då klippte han av manteln för att inte väcka katten när han skulle resa sig. Så hundar och grisar är smutsiga, enligt Islam. Men inte katter, för de tvättar ju sig hela tiden och undviker att rulla sig, eller äta bajs. Många hundar äter kattbajs, jag har sett det själv. Och hundar äter gärna spyor. Och annat äckligt. Grisar gör väl något liknande. Men katter gör inget sådant, och de undviker vatten och regn och spyor etc.

Så du har fel när du tror att det är ett gäng fanatiska muslimer som dricker alkohol och kör över katter - det finns ingen koppling alls. För det första, fanatiska muslimer rör inte alkohol, t.ex. var det en fanatisk muslim i kassan som vägrade ta i porrtidningar när kunder köpte det, och han vägrade slå in dem i kassaapparaten. För det andra, så är inte katter orena djur enligt islam. Fel på två punkter.

(Jag är själv kattägare och ganska påläst om katter och deras historia.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in