Citat:
Ursprungligen postat av
FYRB
Ehh?
Vem har sagt att man bara blir psykopat en dag?
GM är psykopat. Han har bara genom sista dagarnas handlande uppvisat full spik på hur en psykopat är.
Du tycks inte veta att psykopati är en av de svåraste diagnoser att ställa INNAN något händer. Tror du en utredning i om någon är psykopat sker bara så där? Knappast! Tror du att en psykopat skulle erkänna sin psykopati och be om hjälp? I psykopatens ögon är psykopaten gud och alla andra hans marionetter i hans liv. Han behöver ingen hjälp, han står över alla andra i sin värld.
Att ta droger eller supa till och sen mörda sina barn utan annat skäl än att man är påverkad hade nog framkommit. Det finns ju trots allt mätning av substanser i kroppen via olika prover. Vet du om såna prover tagits?
du får tro vad du vill. Jag kan inte bry mig mindre. En c-uppsats senare kommer även du komma till insikt.
Du borde ha gått en kurs i läsförståelse innan du blev medlem på ett så stort forum som Flashback. Psykopati är ingen diagnos. Det är karaktäristiska drag som en person under en lång tid uppvisar genom beteendestörningar som t ex att följa de sociala normerna. Bara för att man knullar runt och får barn lite hejhejhallå, så betyder det inte att man är en psykopat. Promiskuös, visst, men knappast psykopat.
Vad jag vet så har inga testresultat framkommit i media ännu men att det kommer genomföras tester på honom kan jag nästan garantera. Ingen av oss som läser, skriver och svarar i tråden vet hur han mår. Han kanske nu har börjat komma till insikt med vad han har gjort och därmed börjat känna en större ångest än vad både du och jag någonsin kommer känna. Såvida du inte planerar att följa i GMs fotspår då dvs.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Ja, vi ska nog vara försiktiga med att ställa diagnoser utifrån den lilla info vi har.
Sen får vi betänka att män med "psykopatbeteende" kan upplevas som tilldragande trots att man ser tecknen. Kanske just därför?
Vad säjs om den (numera avlidne) sol-och-våraren som från Karsudden som satte in en kontaktannons med rubriken "175 cm tok , charmig, supersnygg slarver f n intagen för att bättra mej söker snygg, intelligent tjej 21-25 år med god ekonomi"
Han fick massor av svar!
Det slutade med en katastrof för den utvalda tjejen.
Det där ringer ingen klocka i mitt smått onyktra sinnestillstånd. Men det är som du säger att man borde vara lite fin i kanten med att ställa diagnoser hit och dit. Så fort något hemskt händer så flockas alla hobbypsykologer och börjar ställa ditten och datten. Men vad fan vet jag, han kanske är psykopat - spelar ju egentligen mindre roll för brottets gärning. Lika fucked up oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebellion79
Detta är flashback, här diskuterar man möjligheter, teorier och alternativ du vet, tills det oftast kommer fram i media eller på annat vis hur det verkligen ligger till.
Kan absolut vara så att han bara såg svart.
Kan absolut vara på många olika andra vis med.
Jo, jag vet det.