2013-10-01, 09:43
Medlem
Vet inte om ni hunnit läsa men i Aftonbladet står det att han spikat för fönstren på utsidan samt tagit bort stegen från loftsängen och låst dörren utifrån..
På en bild så såg man att det var en sån metall loftsäng i stugan.

Helt otroligt vilken fruktansvärd människa...jag blir alldeles matt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
+1
En sån sjuk jävel som gör nåt så fruktansvärt och egentligen fullkomligt otänkbart måste visat osunda tecken tidigare. Då är det lite svårt för mig att tänka mig att en "sund och normal" kvinna skaffar inte bara ett utan 3 barn med honom.
Ett patetiskt försök att dra BO i smutsen i vanlig FB-anda!!
För det första har du ingen aning om om GM visat osunda tecken tidigare, kanske inte alls!
Inget anmälningar finns som tyder på allvarliga tidigare incidenter!
Kanske han visat sig endast vara lite labil/svartsjuk, men hur många såna förhållanden tror du inte finns där den ena partnern är lite knepig, utan att för den skull behöva vara en barnamördare!! Steget är ganska långt om jag säger så!!
För det andra så verkar LD vara en sund, naturnära människa ursprungligen från Västernorrland och enligt min uppfattning helt normal!! Lider med henne samt hennes övriga barn!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hur kan en vanlig sund människa varit gift med kräket öht? Han kan väl inte blivit en galning över en natt? Nog kan det slå slint, men det här är ju utöver "slå slint"...det här tyder ju på en djupt störd människa.

Det är väl inte speciellt konstigt, vi känner väl alla tjejer som är ihop med killar som är kräk ? Inte fel på tjejerna för det, dom blev kära i den goda sidan av mannen men som visade sig ha andra sidor också.
Citera
2013-10-01, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Det är snäppet vansinnigare att ha ihjäl sina egna barn.
Ja, det är det, men det är inte tillräckligt stor skillnad på brotten att man endast på brottsbeskrivningen kan avgöra om påföljden ska vara vård eller fängelse, som MrsMagoo gör.
Citera
2013-10-01, 09:45
Medlem
Bilden såg jag tidigare från den utbrunna stugan.... och det jag tänkte då var att dottern kanske legat där uppe då hon klarat sej bättre..
Citera
2013-10-01, 09:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Natten mot söndag spikade mannen enligt uppgifter till Aftonbladet igen fönstren utifrån på den lilla *stugan som han hyrde på Dalarö utanför Stockholm.
I stugan sov hans barn, två pojkar i dagisåldern och *deras ett par år äldre syster.
Sedan ska han enligt flera uppgiftslämnare ha tagit bort stegen till barnens loftsäng, låst dörren och tänt eld på huset.
Skickade sms
Flickan lyckades trots det ta sig ut och larma grannar om vad som hänt.
Men pojkarna brann inne.
- Flickan stod utanför *huset och skrek förtvivlat, det var fruktansvärt att se, sa grannen Marie, 37, till *Aftonbladet i går.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17573600.ab

Jäkligt kallblodigt.
Citera
2013-10-01, 09:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men trots att han levt ett till synes nytt liv med en ny familj uppges han inte ha kunnat släppa exfrun. Bland annat ska han ha skickat hotfulla sms.

Enligt källor med insyn var skilsmässan från exfrun uppslitande. Flera *vittnen uppger att när uppbrottet var ett faktum agerade han våldsamt.
– De hade det knackigt mot slutet, säger* en källa *nära familjen.
En annan person säger att deras förhållande i flera år verkade bra - men att 40-åringen förändrades när skils*mässan närmade sig.

Citat:
Mannen beskrivs som ”strikt och noggrann” i sättet, av personer i om*givningen, som är svårt chockade.
– Han hade en samling med filmer i bokstavsordning som man knappt fick *låna. Han ville hellre vara hemma än att gå på krogen. Även om hans tjej ville det så fick hon inte. Han var aldrig våldsam, men han ville ha det på sitt sätt, annars fick det vara, säger en källa.
Av andra källor beskrivs han också som ”vilken *pappa som helst”.
– Men när han blev sur kunde han bli väldigt sur. Också över småsaker, säger en vän till familjen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17573552.ab

Obehaglig typ, men än har det inte framkommit något som tyder på att mamman borde ha förstått att det var farligt för barnen att vara hos pappan.
Citera
2013-10-01, 09:51
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ett patetiskt försök att dra BO i smutsen i vanlig FB-anda!!
För det första har du ingen aning om om GM visat osunda tecken tidigare, kanske inte alls!
Inget anmälningar finns som tyder på allvarliga tidigare incidenter!
Kanske han visat sig endast vara lite labil/svartsjuk, men hur många såna förhållanden tror du inte finns där den ena partnern är lite knepig, utan att för den skull behöva vara en barnamördare!! Steget är ganska långt om jag säger så!!
För det andra så verkar LD vara en sund, naturnära människa ursprungligen från Västernorrland och enligt min uppfattning helt normal!! Lider med henne samt hennes övriga barn!
Inget ont om mamman. Det jag inte tror på är att han inte skulle gett dåliga vibbar tidigare. Visst, en skilsmässa kan säkert få en och annan att tappa fotfästet men därifrån till att så utstuderat, så grymt mörda sina egna barn? Nej, det finns inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Vet inte om ni hunnit läsa men i Aftonbladet står det att han spikat för fönstren på utsidan samt tagit bort stegen från loftsängen och låst dörren utifrån..

Fast det där med stegen tror jag inte stämmer, kolla denna bild:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17564595/800/normal/ddae237593430/dalaro1.jpg

Där syns att stegen sitter på sängen. Dock ser det ut som om den hänger på gaveln, istället för vid hålet. Kanske flyttade han den för att försvåra?
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Framgår det hur det äldsta barnet kom ut?
Citera
2013-10-01, 09:53
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Det är väl inte speciellt konstigt, vi känner väl alla tjejer som är ihop med killar som är kräk ? Inte fel på tjejerna för det, dom blev kära i den goda sidan av mannen men som visade sig ha andra sidor också.
Som sagt, kräk finns det många av, helt riktigt. Men den här är nånting annat, mycket mycket värre. Som tur är är såna här väldigt ovanliga.
Citera
2013-10-01, 09:54
Medlem
Citat:
Bilden såg jag tidigare från den utbrunna stugan.... och det jag tänkte då var att dottern kanske legat där uppe då hon klarat sej bättre..
Nu spekulerar jag bara. Men om hon tog sig ut från ett låst och igenspikat litet trähus som någon tänt eld på. Dessutom utan större skador? Så skulle jag gissa att hon var vaken när pappan började verkställa sin plan, och att hon därför hann hitta en väg ut relativt snabbt. Hon trodde säkert att hon skulle hinna hämta hjälp för att få ut sina syskon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in