2013-09-27, 16:02
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Även om jag tillhör den grupp som gärna kritiserar invandringen så är jag inte heller hjärtlös. Jag kan förstå om en journalist som länge följt en enskild familj kan bli känslomässigt engagerad, och om jag förstår det rätt så har familjen i det här fallet fött samtliga barn i Sverige och de har hunnit en bra bit in i "svenskheten". Att det dragit ut på tiden är med största sannolikhet familjens eget ansvar, men jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om barnen som ska dras med till Kosovo.

Lagar ska följas, men det hindrar ju inte att det ändå kan vara personliga tragedier.

Det är sant, men en journalist ska vara en journalist, inte en fyrabarnsmamma som reagerar och arbetar utifrån känslor.
Citera
2013-09-27, 16:08
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Det är sant, men en journalist ska vara en journalist, inte en fyrabarnsmamma som reagerar och arbetar utifrån känslor.
Fast i det här fallet var det ju en annan journalist som rapporterat om denne journalists känslor. Att hon själv sen skrivit något som närmast kan liknas vid ett blogginlägg är väl inte så mycket att yvas över.
Citera
2013-09-29, 00:24
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Att det dragit ut på tiden är med största sannolikhet familjens eget ansvar, men jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om barnen som ska dras med till Kosovo.

- Ja, det är synd om barnen. Dom är offer för föräldrarnas bedrövliga beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Malin G Pettersson
Hon vinkar åt mig när hon tvingas lämna Sverige, ett land som varit hennes hem i nio år. Ett land där hon, precis som jag, fött fyra barn.

- Tahire Morina och Bessim Hotis har alltså skaffat 4 barn i Sverige, utan att ha permanent uppehållstillstånd. Hur tänker dom när dom sätter barn till världen under sådana omständigheter?

Detta är ju en långt ifrån ovanlig situation. Hur stoppar vi oskicket med asylsökare som skaffar barn utan att ha uppehållstillstånd? Barnen blir bara en förevändning för uppehållstillstånd. Detta utnyttjande av barn är sjukt och hänsynslöst. Asylsökare bör avstå från att skaffa barn innan dom vet hur framtiden ser ut.

Mitt förslag är att omedelbart utvisa asylsökare som inleder en ny graviditet under vistelsen i Sverige. Då slipper barnen gå igenom den smärtsamma utvisningen. Barnens välbefinnande är viktigare än föräldrarnas. Med en omedelbar utvisning så kan barnen födas i, och växa upp i, sitt eget hemland. Barnen slipper känna ångest inför att utvisas till ett land som dom aldrig har besökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Malin G Pettersson
Där står jag.
Och skäms över att jag är svensk.

- Sverige bör inte känna någon skam.

Tahire Morina och Bessim Hotis bör känna djup över sitt ansvarslösa beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac

- Det är bra att svenska folket får läsa om dessa fall där snabb utvisning hade besparat barnen många plågor.
Citera
2013-09-29, 00:33
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17530354.ab

17 år, ser mer ut att vara 25.

"Han fick avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd. De tycker att hans redogörelse är detaljfattig och osannolik". Tycker migrationsverket att en berättelse är för osannolik så är den nog verkligen det.

Det är helt uppenbart en fullvuxen karl.
Man tycker det är konstigt att ingen reagerar på att en fullvuxen man går i skolan med deras döttrar.

Han har t.o.m. begynnande gubbhaka/dubbelhaka.
Ingen skulle fråga honom om leg på systemet.
Titta på bilden:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17530711/698/normal/8c675f543a3f4/23EBBA2-HAM.JPG
Citera
2013-09-30, 09:03
Medlem
spoilers avatar
"Tre mammor från Nigeria har sökt skydd i Sverige undan könsstympning som barnen riskerar i Nigeria.
En av dem har fått avslag och de andra två befarar samma öde."

http://gd.se/nyheter/gavle/1.6328162-asylsokande-rads-avvisning
Citera
2013-09-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Med block, penna och kamera rusade journalisten Malin G Pettersson mot polisstationen i Vara. Där såg hon hur familjen sattes i bilar. När hon mötte mamma Tahires blick genom bilrutan brast det för henne:
– Då tappade jag journalisten i mig och var plötsligt fyrbarnsmamma precis som hon. Jag kände hennes panik och började gråta."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5658597

Är det så här det ser ut på landsbygdens lokalredaktioner? Har precis ALLA människor med intellektuell kapacitet urbaniserats?

HON är journalist? JOURNALIST??? Människa som gått på akademin och avlagt examen!?

Läs hennes blogg och se på henne:

http://iloapp.varaslattensbuggare.se/blog/malin?Home

Jag får...fan inte fram orden...jag får bröstsmärtor.
Citera
2013-10-01, 09:53
Medlem
spoilers avatar
"17-årige @bdul K@rim K@sibante riskerar avvisas till Uganda där han riskerar dödsstraff på grund av att han är homosexuell.

Migrationsverket i Boden tror vare sig på hans homosexualitet eller på hans ålder.

Enligt såväl RFSL ,som flera andra organisationer som arbetar med hbt-frågor, är Uganda ett av världens hårdaste länder för homosexuella. Sexuella kontakter mellan män bestraffas med upp till livstids fängelse och det finns till och med förslag om införande av dödsstraff.

När @bdul K@rim K@sibante kom till Sverige i augusti 2012 uppgav han vid det första förhöret att han var född 1994 och inte 1996. Han säger att han blev lurad till det av en annan asylsökande som påstod att om man är myndig får man större frihet i Sverige.

När han senare förstod att det var bättre att vara sanningsenlig fick han inte ändra den uppgiften, säger han. Därmed betraktas han som vuxen och inte som ensamkommande barn.

Migrationsverket i Boden tror inte heller på att han är homosexuell eftersom han inte uppgav det genast vid ankomsten."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/#./riskerar-dodsstraff?&_suid=138061378843907547260820061068
Citera
2013-10-01, 12:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
"17-årige @bdul K@rim K@sibante riskerar avvisas till Uganda där han riskerar dödsstraff på grund av att han är homosexuell.

Migrationsverket i Boden tror vare sig på hans homosexualitet eller på hans ålder.

Enligt såväl RFSL ,som flera andra organisationer som arbetar med hbt-frågor, är Uganda ett av världens hårdaste länder för homosexuella. Sexuella kontakter mellan män bestraffas med upp till livstids fängelse och det finns till och med förslag om införande av dödsstraff.

När @bdul K@rim K@sibante kom till Sverige i augusti 2012 uppgav han vid det första förhöret att han var född 1994 och inte 1996. Han säger att han blev lurad till det av en annan asylsökande som påstod att om man är myndig får man större frihet i Sverige.

När han senare förstod att det var bättre att vara sanningsenlig fick han inte ändra den uppgiften, säger han. Därmed betraktas han som vuxen och inte som ensamkommande barn.

Migrationsverket i Boden tror inte heller på att han är homosexuell eftersom han inte uppgav det genast vid ankomsten."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/#./riskerar-dodsstraff?&_suid=138061378843907547260820061068

Jadu, Uganda har 33,5 miljoner innevånare och rimligtvis bör någon miljon av dessa vara homosexuella. Om homosexuell från Uganda skall vara asylskäl så lär vi snart få hit miljoner bögnegrer. Det kommer nog gå bra för den lilla pederasten i Uganda så länge han inte lever ut sina bögerier som en Jonas Gardell.

Hem med bögmytomanen
Citera
2013-10-01, 14:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

En direktlänk till artikeln: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/riskerar-dodsstraff
Citera
2013-10-01, 19:11
Moderator
Fear2bes avatar
Det är inte så att jag är en hjärtlös rasist. Jag är inte helt främmande mot tanken på att öppna mitt hem för främmande människor på flykt ifrån krig - förutsatt att det handlade om människor som har liknande kultur och värderingar som jag själv har, dvs nordbor, folk som bor i området runt Östersjön. Att hjälpa folk på andra sidan planeten känns ju liksom inte speciellt nödvändigt - varför leta reda på folk långt bort i fjärran att hjälpa, det finns säkert folk här i vårt land som också behöver hjälp, annars så är ju EU ganska stort.
Citera
2013-10-01, 19:13
Medlem
arboratoruss avatar
Först krigade de för självständighet, nu kommer de hit:

Nya Wermlands-Tidningen: Manifestation för flyktingpojke
Nis kan inte prata och han kan inte äta på vanligt vis. Han får maten via en så kallad peg i magen och han får specialmat, som Besa säger inte ens finns i Kosovo. Där finns heller ingen möjlighet att få hjälp att byta peggen och hon är mycket orolig för vad en flytt till Kosovo skulle innebära för Nis. Hon fruktar för hans liv.

Enligt Migrationsverket, som gett familjen avslag på ansökan om uppehållstillstånd, ska Nis kunna få den vård han behöver även i Kosovo.

Polisen hälsade på familjen i början av veckan för att förbereda avvisningen, som är planerad att ske i nästa vecka.
Citera
2013-10-01, 19:34
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Först krigade de för självständighet, nu kommer de hit:

Nya Wermlands-Tidningen: Manifestation för flyktingpojke
Nis kan inte prata och han kan inte äta på vanligt vis. Han får maten via en så kallad peg i magen och han får specialmat, som Besa säger inte ens finns i Kosovo. Där finns heller ingen möjlighet att få hjälp att byta peggen och hon är mycket orolig för vad en flytt till Kosovo skulle innebära för Nis. Hon fruktar för hans liv.

Enligt Migrationsverket, som gett familjen avslag på ansökan om uppehållstillstånd, ska Nis kunna få den vård han behöver även i Kosovo.

Polisen hälsade på familjen i början av veckan för att förbereda avvisningen, som är planerad att ske i nästa vecka.

Namnet antyder att det rör sig om etniska albaner. Det vill säga The Master Race i den yrvakna och nästintill rasrena nytillkomna medlemmen i den europeiska blomrabatten av stater. Det är väl en hel del år sedan kriget tog slut dessutom, eller?

Så vad i helvete gör de här?

Egentligen borde en straffavgift påföras alla de hemländer på Balkan som fortfarande släpper iväg allsköns löske i hopp om att vi ska stå för deras vård-skola-omsorg för tid och evighet. En administrativ avgift som täcker kostnaderna för den helt meningslösa asylutredning man tvingas genomföra av formella skäl, deras uppehälle, deras överklagandeprocess, deras förvarstagande om de vidhåller att jävlas och deras hemresa med eller utan kriminalvårdens eskortörer! En faktura per asylsnyltare hade kanske fått Balkanstaterna att vakna till? Och betalar man inte fakturan, så blir det handelssanktioner, visumtvång och en massa annat skit.

Det enda språk balkanfolken förstår är tydlighet och sanktioner vid dåligt uppträdande. Så lever de själv och så begriper de att bemötas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in