Citat:
Ursprungligen postat av
Kaiser Chief
Att det dragit ut på tiden är med största sannolikhet familjens eget ansvar, men jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om barnen som ska dras med till Kosovo.
- Ja, det är synd om barnen. Dom är offer för föräldrarnas bedrövliga beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av Malin G Pettersson
Hon vinkar åt mig när hon tvingas lämna Sverige, ett land som varit hennes hem i nio år. Ett land där hon, precis som jag, fött fyra barn.
- Tahire Morina och Bessim Hotis har alltså skaffat 4 barn i Sverige, utan att ha permanent uppehållstillstånd. Hur tänker dom när dom sätter barn till världen under sådana omständigheter?
Detta är ju en långt ifrån ovanlig situation. Hur stoppar vi oskicket med asylsökare som skaffar barn utan att ha uppehållstillstånd? Barnen blir bara en förevändning för uppehållstillstånd. Detta utnyttjande av barn är sjukt och hänsynslöst. Asylsökare bör avstå från att skaffa barn innan dom vet hur framtiden ser ut.
Mitt förslag är att omedelbart utvisa asylsökare som inleder en ny graviditet under vistelsen i Sverige. Då slipper barnen gå igenom den smärtsamma utvisningen. Barnens välbefinnande är viktigare än föräldrarnas. Med en omedelbar utvisning så kan barnen födas i, och växa upp i, sitt eget hemland. Barnen slipper känna ångest inför att utvisas till ett land som dom aldrig har besökt.
Citat:
Ursprungligen postat av Malin G Pettersson
Där står jag.
Och skäms över att jag är svensk.
- Sverige bör inte känna någon skam.
Tahire Morina och Bessim Hotis bör känna djup över sitt ansvarslösa beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThisIsTheZodiac
Det är sant, men en journalist ska vara en journalist, inte en fyrabarnsmamma som reagerar och arbetar utifrån känslor.
- Det är bra att svenska folket får läsa om dessa fall där snabb utvisning hade besparat barnen många plågor.