2013-09-30, 21:06
Medlem
Expressen erfar att mannen kort innan branden skickade ett sms till sin exfru, barnens mamma, med texten:

"Hämnden är ljuv".

http://www.expressen.se/nyheter/pappan-smsade-exfrun-fore-branden/
Citera
2013-09-30, 21:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Expressen erfar att mannen kort innan branden skickade ett sms till sin exfru, barnens mamma, med texten:

"Hämnden är ljuv".

Fyfan! Det är så vidrigt barbariskt så man saknar ord. Inget straff är tillräckligt för detta monster till "far".
Citera
2013-09-30, 21:18
Medlem
Citat:

"Hämnden är ljuv".

FY FAAAAN!!!!! Jag mår illa!!
Då stämmer det nog vad jag hört, att det var enbart hämnd mot mamman för att hon lämnat honom.
Stackars mamma och syskon! Ett sånt fruktansvärt svin.
Snälla finns det inget kort på honom?
Jag vill verkligen se honom uthängd!
Citera
2013-09-30, 21:19
Medlem
Herems avatar
Det är sannerligen häpnadsväckande. I vår tidsålder blir man lätt avtrubbad av all grymhet men detta är verkligen något annat. Fy jävla fan!!
Citera
2013-09-30, 21:21
Medlem
klimatiss avatar
Är mannen känd sedan tidigare inom psykiatrin? Och då menar jag som patient.
Citera
2013-09-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Är mannen känd sedan tidigare inom psykiatrin? Och då menar jag som patient.

Han kommer att bli. Klen tröst, men psykopater (om det är det?) är förutom att dom är frekventa i chefspositioner också väldigt skickliga på att manipulera sin omgivning och som jag förstått rätt svåra att ställa diagnos på (innan något har inträffat).
Citera
2013-09-30, 21:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfryst
De första tre dygnen efter ett gripande tillhör han polisen och sitter då i arrestcell, där har man ej sekundbevakning. När beslut om häktning fattats förs han till häkte, där kommer han definitivt få sekundbevakning. Syftet är att förhindra självmord i detta fall. Ej att han ska bli mördad. Kriminalvården har även ansvar att skydda intagna mot andra intagna. Såna här fega kräk brukar vilja ta den lättare vägen ut, nämligen begå självmord. Risken som jag ser det är att det sker när han sitter i arresten.

Det går utmärkt att ha konstant bevakning på honom även som anhållen.
Finns det inte tillräckligt med personal som sitter och kollar honom så kan man hyra från bevakningsföretag.
På vissa häkten har man också observationsceller med glasdörr (pansarglas) på anhållningsavdelningar där en person kan sitta utanför hela tiden.
Tyvärr får inte personalen tortera honom.
Det här är så fruktansvärt att jag knappt orkar läsa.
Senast redigerad av LaScala 2013-09-30 kl. 21:34.
Citera
2013-09-30, 21:32
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Citat:

"Hämnden är ljuv".

Fy jävla fan.. Den mannen kan ju inte vara frisk i huvudet/älskat sina barn.

Tur att energi inte kan förintas.
Citera
2013-09-30, 21:37
Medlem
Rampljus-horans avatar
Nästan glad att kräket misslyckades med att skära sig till döds på Öland. Hoppas att någon form av insikt uppenbarar sig och att hans framtid blir ett helvete.
Citera
2013-09-30, 21:41
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Nästan glad att kräket misslyckades med att skära sig till döds på Öland. Hoppas att någon form av insikt uppenbarar sig och att hans framtid blir ett helvete.

Det var bara skådespeleri!
Citera
2013-09-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Hold your horses!

Det finns ingen vårdnadstvist har du svårt att fatta?

Varför försöker du dra in mamman i att pappan (ska han få kallas så?) valt att mörda deras barn?

Tända krutdurkar? Är du på riktigt? Vad har mamman för anledning att hålla käften för annars får hon sina barn uppbrända. Bara pappan har mördat sina barn. Bara pappan har skuld i sina val.

Vad är det för fjantande om vilka du känner och hur dom gjort. Ska det vara en fingervisning hur den här mamman borde ha gjort för att inte få sina barn mördade?

Förslagsvis kanske vi ska lägga skulden på pappan. Varken barnen, mamman eller älskarinnan har något ansvar för den här fullständiga katastrofen.

Hold your horses and your tongue!

Cinnabar tar upp en viktig poäng, och hen brukar se saker vi andra inte ser omedelbart. Det är självklart att vi alla lägger skulden på pappan, ensam för att ha mördat barnen.

Men omgivningen har anledning att vara efterklok, för den galenskapen som drev honom till att tända eld på barnen kan inte vara en överraskning. Ofta tar man inte signaler på allvar, eller ser störningar.

Och gör man det så ser omgivningen på det som förtal av en man av en bitter f.d. fru. Man är tvungen att lämna ut barn till f.d. partners, även till dårfinkar för annars förlorar man vårdnaden. Det heter att barnen måste träffa båda föräldrarna och det gäller för en stackars mamma att samarbeta med sitt ex, hur tokig han än är. Annars heter det umgängessabotage.

Av information i tråden tillhör dessa personer kretsen kring det ökända mordbrännargänget, som förtalar och stalkar varandra in i döden. Efter länken till bloggen upprättelsewetter, som tjugohundratretton postade blev det ett samband till andra mordbrännare.

Vem som gör vad eller en gång i tiden hade rätt spelar ingen roll längre, de är kriminella galningar och man borde ha hållt sig själv och barnen långt borta ifrån dem. Nu trillar det in åtal och domar på fängelsestraff, för deras stalkande har spårat ut helt.
Senast redigerad av Vresrosen 2013-09-30 kl. 21:56. Anledning: stavfel
Citera
2013-09-30, 21:46
Medlem
Herr Reporters avatar
Googlade lite på GMs namn + Västerhaninge då det är där i krokarna han har bott, i hopp om att hitta bild.
Hittade istället en annons i Mitt i Haninge där hela familjen deklarerar kärlek över pojken som föddes 2008, med bild på nyfödingen.
Med vetskapen om hur det gick för gossen så vill man ju bara spy nu.
Synnerligen magstarkt fall och hoppas verkligen han inte lyckas ta sig av daga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in