2013-09-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Både och antagligen, kan någon se hur vårdnadstvisten förflöt? Det verkar som om barnen efter gm:s otrohet användes som tillhyggen av modern.

Känner ett par där maken gjorde vänsterprasslet gravid, men aldrig att de skulle komma på tanken att blanda in barnen i en tvist. Är så trött på par som utsätter sina barn för livsfara, man ska inte tända sådana här krutdurkar.

Vad menar du? Vem anser du har tänt en krutdurk??
Citera
2013-09-30, 20:14
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Sorry, då kanske jag har förhastat mig. Det kanske inte var mord (eller mordbrand), utan en olycka helt enkelt. Det förklarar dock inte pappans resa till Öland.

Det förklarar inte var han var när det hände?
Lämnade han småbarn ensamma och åkte iväg på äventyr? Hur visste han att de brann inne? Om han inte var där?
Var han med när det brann? Sprang chockad ut oförmögen att försöka rädda barnen? Men kapabel att köra 45 mil utan att krocka?
OM han ville ta livet av sig är det väl lätt att gasa och köra in i bergvägg el dyl.
Lite löjligt att skära lite så det blöder bara.
Nej, jag tror det var ren och skär hämnd. Ungarna somnade drogade (önsketänkande från min sida) han anlade brand och åkte iväg.
Citera
2013-09-30, 20:16
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Det kanske inte har någon större betydelse (mer än att det tydligen bildlänkades till fel person för några sidor sedan), men enl. allabolag verkar hans tilltalsnamn vara J*nas, och inte L*rs.
Citera
2013-09-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det här med att använda barn i relationstvister är bara för dj-vligt. Den ena säger "jag ska se till att du aldrig får träffa dina barn mer", den andre tänker "då ska jag ha ihjäl dem". Varför skaffade paret barn överhuvudtaget?

Med reservation för att exfrun använt barnen som vapen mot pappan, det kan vara påhittat.

Barnet som överlevde... hemska minnen att bära på resten av livet, och om mamman är hatiskt lagd så... bådar inte gott. Ja, man kan hata en make som bedrar, men man ska aldrig dra in barnen... så många sådana här tvister i domstolarna där det är svårbedömt vad som är vad. Att försöka beröva någon kontakt med sina barn (på falska grunder) är inget nytt, många kvinnor gör så. Oförsvarbart det med.

Gm är antagligen en riktigt känslokall individ, psykopat. Det är inte direkt att han är ensam när han begår brottet, han har ett nyfött barn att tänka på, en 17-årig dotter, och flera småbarn, samt två kvinnor han borde ha ansträngt sig till det yttersta för.

Fick gm träffa det nyfödda barnet? Hur komplex var hans situation? Kan man misstänka att gm inte fick träffa det nya barnet och att ett beslut till moderns fördel var att vänta inom kort? Vore intressant att få hela bilden, oavsett, kan ingen någonsin skylla på yttre omständigheter när de tar kål på sina egna barn. Att han blev knäpp är dock uppenbart, men frågan är då om han inte varit det hela tiden...?

Kvinnor och män skall passa sig för vem de skaffar barn med helt enkelt. Jag tror visst att man kan genomskåda folk för vad de är om man är en god människokännare. Exempelvis tror jag inte att Christer Fuglesang någonsin skulle kunna göra en sådan här grej. Oavsett mental hälsa förtjänar aset att själv brinna i helvetet.
Citera
2013-09-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

Kanske blev det för mycket för honom, kanske frågade barnen efter sitt nya syskon, frågade varför de inte fick träffa honom..... Ja det kan ha hänt mycket under kvällen i stugan som till sist fick honom att totalt ramla ner i en psykos och obegriplig förtvivlan.

Känns inte speciellt troligt, det är bara ytterliggare en idiot till man som inte klarade av att frun gjorde slut!! Händer även svenska män!!

Tror inte man behöver leta efter andra orsaker eller skylla på andra än honom själv!
Citera
2013-09-30, 20:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Det kanske inte har någon större betydelse (mer än att det tydligen bildlänkades till fel person för några sidor sedan), men , och inte L*rs.
Samma sak enligt Eniro.
Citera
2013-09-30, 20:36
Medlem
Finns det verkligen inte någon bild på den MGM Jona* Westerlun*?
Citera
2013-09-30, 20:38
Medlem
Arresten har inte sekundbevakning. Ska vi gissa att det aldrig kommer att bli nån rättegång?
Citera
2013-09-30, 20:40
Medlem
ME077s avatar
Hans fb är borttagen men cashade:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WALwqhclA28J:https://www.facebook.com/jonas.westerlund.5+&cd=7&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Citera
2013-09-30, 20:43
Medlem
Herems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfryst
Arresten har inte sekundbevakning. Ska vi gissa att det aldrig kommer att bli nån rättegång?

Om han är en självmordsrisk så skärper de väl bevakningen? Eller menar du att någon skulle mörda honom?
Citera
2013-09-30, 20:49
Medlem
hoppas att dom kollar han noga så han inte tar livet av sig i häktet. Han kan gott få lida för det han gjort
Citera
2013-09-30, 20:53
Medlem
De första tre dygnen efter ett gripande tillhör han polisen och sitter då i arrestcell, där har man ej sekundbevakning. När beslut om häktning fattats förs han till häkte, där kommer han definitivt få sekundbevakning. Syftet är att förhindra självmord i detta fall. Ej att han ska bli mördad. Kriminalvården har även ansvar att skydda intagna mot andra intagna. Såna här fega kräk brukar vilja ta den lättare vägen ut, nämligen begå självmord. Risken som jag ser det är att det sker när han sitter i arresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in