2013-09-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kunde den tredje leva då?

Dom kanske låg på olika platser - dom minsta nere närmast golvet
och någon (storasyster) högre upp.

Branden och rökgasen verkar ju ha börjat utvecklats underifrån.
Senast redigerad av Remark 2013-09-30 kl. 19:12.
Citera
2013-09-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Som jag förstådd, är *exet* L.D (och inte C.D), här med barnen?

Tror det är samma person, hon heter Ch******* men kallas L****. Om jag förstått det rätt?
Citera
2013-09-30, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: GW: Ovanligt med ett sådant barnamord
Citat:
Han är dock mycket försiktig med att rikta misstankarna mot någon person.

– Det händer ganska ofta att polisen har fel. Och att en far som då har förlorat två barn, att anta att han är oskyldig, det vore mig fjärran att lasta på honom ytterligare. Det lär väl visa sig så småningom, men det är en knepig situation, säger han.

Om mannen är skyldig så kan det bara bero på en sak.

– Det är att de har fått elavbrott i huvudet helt enkelt, säger Leif GW Persson.
Citera
2013-09-30, 19:20
Medlem
Herems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Nej. Det tror inte jag. Jag tror det varit en vanlig umgängeshelg och barnen sov gott, eftersom det var natt. Av någon anledning fick han ett psykbryt (kanske han pratat i telefon med exet, lipat, bönat och bett och blivit avvisad i vanlig ordning?) och gick ut och stängde dörren och låste. Sedan preparerade han stugan och tuttade på och sprang. För feg för att döda barnen med sina egna händer och se dem dö. Nu låg de bara och sov och han tände eld och stack för att slippa se/höra.

Flickan vaknade av röken och lyckades ta sig ut, kanske genom ett fönster. Småkillarna klarade inte att ta sig till ett fönster innan de dog av kvävning/värme.

Precis, vad jag menar är att i ett sådant litet utrymme hinner röken döda en innan flammorna.
Citera
2013-09-30, 19:20
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Men skärp dig! L är en förkortning på C. Det är samma person.
Det verkar som du bara måste slänga upp fler bilder på offren.

Och vad är problemet om det vore fallet? Som man brukar säga: läs familjeliv.se istället!
Faktumet är att jag undrar om mamman var omgift eftersom L*tt* D. är det enligt ratsit...
Citera
2013-09-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Detta stämmer väldigt väl med all fakta som framkommit och allt man kan hitta via snokande, så jag skulle tro att detta rykte ligger nära sanningen.

En sak som talar för det är ju att han inte har något riktigt, vettigt, boende. Han vill tillbaka hem! Annars hade han ju gått vidare och skaffat sig ett ordentligt boende och kanske då med älskarinnan. Men det verkar ju mer som att det gick upp ett ljus för honom när frun tog ut skilsmässa och att han då droppade älskarinnan, trots att det redan var försent. Hur som haver så verkar det ju inte som att han hade ett förhållande med älskarinnan/mamman till den nyfödde sonen.

Hur vet du att han inte har något vettigt boende? Vad jag förstår så var han bara i stugan de helger han hade de tre barnen. Han är skriven på samma adress som hans företag men det behöver ju inte betyda att han rent praktiskt bor där.

Någon har tidigare här antytt att mamman till barnen hotat med att han inte skulle få träffa barnen om.... Ja just detta om är viktigt och vi vet inte vad det var mamman krävde för att han skulle få träffa barnen. En teori kan ju vara att han faktiskt bor hos den nya tjejen och den nya bebisenen att exet sagt att hos den nya fick inte hennes barn vara och om han tog dit barnen skulle hon se till att han inte fick träffa dem mer. Kanske var det därför han hyrde stugan bara de helger då han hade barnen.

Kanske blev det för mycket för honom, kanske frågade barnen efter sitt nya syskon, frågade varför de inte fick träffa honom..... Ja det kan ha hänt mycket under kvällen i stugan som till sist fick honom att totalt ramla ner i en psykos och obegriplig förtvivlan.
Citera
2013-09-30, 19:24
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det undrar jag också.

Jag tror barnen levde när han fjutta på. En hann rädda sig och de andra 2 små deckade, förhoppningsvis, innan elden tog dem.

Sannolikt så dog barnen av brandröken.
Citera
2013-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hur vet du att han inte har något vettigt boende? Vad jag förstår så var han bara i stugan de helger han hade de tre barnen. Han är skriven på samma adress som hans företag men det behöver ju inte betyda att han rent praktiskt bor där.

Någon har tidigare här antytt att mamman till barnen hotat med att han inte skulle få träffa barnen om.... Ja just detta om är viktigt och vi vet inte vad det var mamman krävde för att han skulle få träffa barnen. En teori kan ju vara att han faktiskt bor hos den nya tjejen och den nya bebisenen att exet sagt att hos den nya fick inte hennes barn vara och om han tog dit barnen skulle hon se till att han inte fick träffa dem mer. Kanske var det därför han hyrde stugan bara de helger då han hade barnen.

Kanske blev det för mycket för honom, kanske frågade barnen efter sitt nya syskon, frågade varför de inte fick träffa honom..... Ja det kan ha hänt mycket under kvällen i stugan som till sist fick honom att totalt ramla ner i en psykos och obegriplig förtvivlan.

Du kan ha en poäng där. Han hyrde en stuga för att kunna umgås med sina tidigare barn, kanske bodde hos nya damen med deras gemensamma nya barn i övrigt.
Citera
2013-09-30, 19:32
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Och vad är problemet om det vore fallet? Som man brukar säga: läs familjeliv.se istället!
Faktumet är att jag undrar om mamman var omgift eftersom L*tt* D. är det enligt ratsit...

? Är du på riktigt?
Det har redan fastslagits att GM har en firma. Där är CD medägare. Sök i tråden eller Ratsit.
Då får du fram rätt CD som kallar sig LD på facebook

Om du är så kåt på att lägga upp bilder, lägg upp en på GM

Låt BO vara fredade. Svårt nog för en 6åring som blev inblandad i den här skiten.
Tack för läsförslag. Jag kan ge ett tips till dig då: läs tråden
Citera
2013-09-30, 19:41
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:

Bara för att få slut på dina fantasifulla spekulationer kan jag meddela att mamman har det efternamn hon föddes med.. Förstår du nu?
Citera
2013-09-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Enligt fastighetsägaren var inte dörren spärrad utan kunde lätt öppnas med nyckel. Förmodligen var det väl så det lite större barnet kom ut. Mina lås måste låsas/låsas upp med nyckel både från utsidan som från insidan. Ofta försäkringskrav.

Sorry, då kanske jag har förhastat mig. Det kanske inte var mord (eller mordbrand), utan en olycka helt enkelt. Det förklarar dock inte pappans resa till Öland.
Citera
2013-09-30, 19:46
Medlem
Minimois avatar
Hans adress i skilsmässodomen var Huggarvägen 45, Västerhaninge. Idag är en 40-årig kvinna skriven på den lägenheten. Önskan om skilsmässa var gemensam och efter betänketiden begärde de skilsmässa "tillsammans", skrev tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in