2013-09-30, 15:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Jaha så du säger det..
Du gör det inte lite väl enkelt med dina intelligenta inlägg?

Tydligen står JV av debatten när argumentations-nivån blir för komplex och/eller flyttar sig utanför missions-manualens tryck-på-knappen-klara 'svar'.
Citera
2013-09-30, 15:55
Medlem
Citat:
Jaha så du säger det..
Du gör det inte lite väl enkelt med dina intelligenta inlägg?

Du svarade ju på mina punkter med ännu mera lögner...ta nu och läs i oberoende i media om Jv:s smutsiga hantering när det gäller FN, pedofiler, fastighetsaffärer (det räcker med Strängnäs som exempel) uteslutningar m.m.

Men det kommer du givetvis inte att göra eftersom du är hjärntvättad av sekten... sekter tål inte sanningen och det blir extra patetiskt när Jv säger sig ha sanningen!
Citera
2013-09-30, 15:56
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det får drickas, men med måtta.

Dock är min erfarenhet att de är som vanliga Svenssons med den saken. Och med Svenssons i det här fallet så menar jag på tok för mycket.
Det dricks mycket, men inte mer än vanligt.
Okej, det finns alltså ingen hardcore-mannual som förbjuder elelr moraliserar över människor vilka ser alkohol som ett livsmedel bland andra livsmedel.. det är väl bra, att man uppnått minimum av upplysning, dock kan jag förmoda att jehovas vittnen har en ansenlig del i svensk alkoholpolitik, men, jag är verkligen inte insatt då jag aldrig bemödat mig om att ta reda på i vilken utsträckning man lobbat för den strikta alkoholpolitiken, sett ur religiös moral-aspekt alltså.

Men det lät bra, som sagt : att man är s.a.s Mänskligt inställd.
Citera
2013-09-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du svarade ju på mina punkter med ännu mera lögner...ta nu och läs i oberoende i media om Jv:s smutsiga hantering när det gäller FN, pedofiler, fastighetsaffärer (det räcker med Strängnäs som exempel) uteslutningar m.m.

Men det kommer du givetvis inte att göra eftersom du är hjärntvättad av sekten... sekter tål inte sanningen och det blir extra patetiskt när Jv säger sig ha sanningen!

Jo jag har läst massor av det du hänvisar till, kanske inte allt men väldigt mycket.
Vi är inte rädda för det som skrivs om oss och emot oss.
Däremot så är mycket utav det du skriver vinklat utifrån skribentens syn men så är det med väldigt mycket av det som skrivs i tidningar etc. Det behövs information från båda parter för att det ska vara möjligt att göra en rättvis bedömning.
Citera
2013-09-30, 16:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jo jag har läst massor av det du hänvisar till, kanske inte allt men väldigt mycket.
Däremot så är mycket utav det du skriver vinklat utifrån skribentens syn men så är det med väldigt mycket av det som skrivs i tidningar etc. Det behövs information från båda parter för att det ska vara möjligt att göra en rättvis bedömning.

Men i en individ till individ dialog .... som t.ex. här .... med ett påpekande av en av JVs verklig svaga och impopularitets-skapande punkter: Demagogin, verkar det vara klent med viljan till "rättvis bedömning".
Citera
2013-09-30, 16:32
Medlem
Citat:

Jag skrev oberoende media, alltså vanliga tidningar osv...och uppenbarligen så tar du inte till dig av kritiken utan det är sektledarnas sanning du väljer att tro på...

Och visst har jag kollat Jv:s försvar t ex det gäller FN, argumenten är ihåliga och i många fall rent felaktiga! Inget som du reflekterar över?
Citera
2013-09-30, 17:26
Medlem
lessthan3s avatar
Samma svar som alla andra här. De är störande. De enda människorna som vill höra deras sagor är dem som redan tror på skiten.
Citera
2013-09-30, 17:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessthan3
De enda människorna som vill höra deras sagor är dem som redan tror på skiten.

Det finns undantag, och blant dessa undantag kanske även individer som kan uppleva något positivt i att vara/bli JV.
Citera
2013-09-30, 17:49
Medlem
lessthan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns undantag, och blant dessa undantag kanske även individer som kan uppleva något positivt i att vara/bli JV.
Bevisa gärna det. För det där tror jag inte en sekund på.
Citera
2013-09-30, 17:56
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vad menar du, att jehovas vittnen allihopa är genomgående dumma i huvudet?

De är ju människor som dels inte alltid varit jehovas och varje individ söker sig till en sekt av antagligen helt egna privata skäl, själva den sekteristiska bokstavstro som rörelsen omhuldar är väl konstig, däremot kan man inte egentligen säga att verje jehovas, är ett "dumhuvud" för isf behöver man dumförklara varenda individ som har mer eller mindre nära koppling till både islam och kristen ortodox livssyn, där i de lagren finns förvisso rätt många korksakallar, det kan inte förnekas att de välvilligt pantsätter sina intellek til förmån för riktningen/sekten/religiösa kutymen, så det är korrekt sett fel, att dra alla över en kam, jag har själv träffat trevliga jehovas, liksom jag mött udda märkliga jehovas, de är lite rädda av sig om jag ser det ur mer sociologisk synvinkel... varför, förstår jag inte, då jehovas vittnen inte fått över sig mer våld och arrogans än andra folk genom historien.

Men det sägs att JV är en sekt p.g.a trångsynt bibeltolkning och därmed ett oacceptabelt dömande av människor (vi/dem-komplexet).
Citera
2013-09-30, 18:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:

Jag har från och till träffat JV som verkar nöjde och balancerade. Tyvärr har jag ingen officiell statistik på det, så du får ta det som anekdotisk information.
Citera
2013-09-30, 18:07
Medlem
BlackJewels avatar
För att gå OT, men enbart som exempel, finns plymouth-rörelsen, som är minst lika udda och knepiga, där jag tror att det tyvärr slagit slint i det kollektiva så kallade medvetandet, en sekt klassas som sekt trots allt p.g.a vissa allmänmänskliga kriterium, och JV går antagligen under sekt, just p.g.a trångsynt icke-legio livssyn och därmed felaktigt myntade föreställningar, (det kan tangera både förtal och ärekränkning, medan det förstås hålls "hemligt" så gott det kan.) rakt emot deras egna ord, om att äga "sann bibeluppfattning, satt tro" och allt annat dravel som extremfundamentalister så gärna omhuldar sig med, det blir ASOCIALT till slut. Hemliga möten och sådant exkluderande trams. En medlem, bör ju isf vara medveten om att den accepterar asocial agenda, kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in