Citat:
Ursprungligen postat av
lessthan3
Bevisa gärna det. För det där tror jag inte en sekund på.
Vad menar du, att jehovas vittnen allihopa är genomgående dumma i huvudet?
De är ju människor som dels inte alltid varit jehovas och varje individ söker sig till en sekt av antagligen helt egna privata skäl, själva den sekteristiska bokstavstro som rörelsen omhuldar är väl konstig, däremot kan man inte egentligen säga att verje jehovas, är ett "dumhuvud" för isf behöver man dumförklara varenda individ som har mer eller mindre nära koppling till både islam och kristen ortodox livssyn, där i de lagren finns förvisso rätt många korksakallar, det kan inte förnekas att de välvilligt pantsätter sina intellek til förmån för riktningen/sekten/religiösa kutymen, så det är korrekt sett fel, att dra alla över en kam, jag har själv träffat trevliga jehovas, liksom jag mött udda märkliga jehovas, de är lite rädda av sig om jag ser det ur mer sociologisk synvinkel... varför, förstår jag inte, då jehovas vittnen inte fått över sig mer våld och arrogans än andra folk genom historien.
Men det sägs att JV är en sekt p.g.a trångsynt bibeltolkning och därmed ett oacceptabelt dömande av människor (vi/dem-komplexet).