2013-09-30, 11:01
Medlem
Jag skulle vilja höra mer konkreta exempel på hur ni trogna JW:s försökt stöttar varandra och tidigare medlemmar. För det är väl inte så att ni bara utesluter? Ni försöker väl hjälpa och stötta i första hand? Eller?
Senast redigerad av HerrMikkelson 2013-09-30 kl. 11:04.
Citera
2013-09-30, 11:32
Medlem
Bogomils avatar
Och jag skulle gärna vilja ha klarhet i frågan om följande.

Blir ett kategorisk-totalgeneraliserande-formulerat postulat till en objektiv 'verklighet' i verkligheten, eller är det .... utan belägg .... en subjektiv verklighet som ENDAST är giltig i postulatörens bubbla-verklighet?

Om det sista är fallet vilket argumentations-värde har då ett sånt postulat?

Om det inte har ett argumentationsvärde, varför användas det ändå av JV?

Om det ändå användas av JV, är dessa alltså a/ omedvetet irrationella eller b/medvetet intellektuellt ohederliga.

Om JV är medvetet intellektuellt ohederliga, skulle man ju kunne tänke sig att andra kategoriska-totalgeneraliserande postulat kan formuleras och jämsides med JVs semantik-akrobatik delta i JV-debatten med lika värde.

Jag skulle kunne tänka mig ett sånt möjligt postulat: "Alla JV är idioter" (exemplet är givetvis rent akademisk).

Har detta något debatt-värde ... är det öht legitimt att presentera det?

Jag har i ovenstående följd JVs egna rutiner och debattform så gott jag kan och lämnar det till läsaren att avgöra om:

1/ Jag har lyckats att skapa en bra imitiation av JV.

2/ Om denna imitation sägar något om varför JV är (så) impopulära.
Citera
2013-09-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, jag inte universums cemtrum, men jag är trots allt en del av "alla" (~"alla är syndare").

Det är inte bara nonsens, det är pådyvlande att hävda att jag blir till något jag inte är för att din bok sägar så.

Då kan du ju börja med att på tråden "Bevisa guds existens" bevisa att 'gud' finns .... FÖRE du tvingar mig in i dina absurda doktrin-system.

Tvärtom är det mycket relevant, för det profilerar den pådyvlande arrogans som är med till att göra JV impopuläre.

Precis, så avstå vänligen från framöver att tvångs-enrollera mig i dina doktriner.

Vad i Noodlis namn har evolutionsteorin med din synda-pådyvling att göra?

Ja jag gör dig till viljes och kommer inte att svara på några fler av dina inlägg.
Dessutom tycker jag att du har ett väldigt märkligt sätt att argumentera på, du är ju inte direkt tydlig i ditt sätt att uttrycka dig och du verkar inte heller vara så speciellt intresserad av att få ett svar utan mera ute efter att hitta fel och angripa.
Hoppas du hittar andra att diskutera med!!
Citera
2013-09-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah

Allt enligt Benny Hedning och hans ofärgade samt balanserade syn på detta.

Du kanske skulle ta reda på sanningen om din sekt? Alla mina punkter är ju sådant man kan läsa om i oberoende media som definitivt inte har någon agenda mot just Jv...

Sekter tål inte granskning, det är uppenbart av din respons...
Citera
2013-09-30, 15:29
Medlem
Bogomils avatar
Re Ekasnah:

Det var annars en mycket enkel fråga. Om du anser det legitimt och argumentations-relevant att kategorisera andra med hjälp av (för oss andra) negativa epitet från din världsbilds-bubbla .... är det då inte lika legitimt/relevant om andra motsvarande kategoriserar dig (och andra JV) på samma arbiträra sätt?
Citera
2013-09-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du kanske skulle ta reda på sanningen om din sekt? Alla mina punkter är ju sådant man kan läsa om i oberoende media som definitivt inte har någon agenda mot just Jv...

Sekter tål inte granskning, det är uppenbart av din respons...

Jodå och jag har ju också bemöt dem som du säkert sett.
Däremot så är det ju hur du ser på saken och jag anser den inte vara objektiv.
Citera
2013-09-30, 15:34
Medlem
Citat:
....

Patetiska lögner som redan avlöjats i tråden...
Citera
2013-09-30, 15:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jodå och jag har ju också bemöt dem som du säkert sett.
Däremot så är det ju hur du ser på saken och jag anser den inte vara objektiv.
En fråga av mer praktisk-moralisk karaktär då : hur har JV det med synen på alkohol, JV som part i den upplysta världen, är man åt nykterist-hållet eller har man kanske inte mycket att orda om där vad gäller dem vilka ansluter sig till religionen/sekten? Har man några anspråk? Isf, vilka?

Du får lov att delge en uppdaterad samlad syn, om det finns sådan och om det går... då denna tråd ju försöker fokusera på de faktorer som gjort JV så omtalad, inte minst.

Alltså : JV och alkohol, hur är läget på den fronten?
Citera
2013-09-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Varken jag eller hon är troende så det är det som är problemet. Jag vill ha bevis för saker jag ska tro på. Jag har aldrig lyckats få några bevis för det som står i bibeln helt enkelt. Den enkla sanningen är alltså: varför tro på något när det inte ens kan övertyga mig om att det stämmer?

Angående jul så firar jag det för att det är trevligt, om det stämmer att Jesus föddes då eller ej spelar mindre roll, då det fortfarande är en trevlig högtid för familj och vänner. Att skippa julen bara för att det inte står i bibeln tror jag inte ens Jesus hade velat. Han hade nog tyckt det var trevligt att vänner och familj enades över en kväll. Med Jehovas vittnens punktliga bibeltolkning förstörs liksom allt det som Jesus antagligen egentligen stod för. Jag tror inte han gav mycket för en sketen bok.

Ja desutom fanns inte ens bibeln förrän på 300-talet så det är nog helt uteslutet...
Citera
2013-09-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Kan du döma människor på det här sättet?

Tja Jv har ju dömt alla andra människor till döden...dvs ni säger att er gud ska mörda ca sju miljarder förutom rättrogna Jv! Och sen snackar du om att döma...
Citera
2013-09-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Patetiska lögner som redan avlöjats i tråden...

Jaha så du säger det..
Du gör det inte lite väl enkelt med dina intelligenta inlägg?
Citera
2013-09-30, 15:48
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Alltså : JV och alkohol, hur är läget på den fronten?

Det får drickas, men med måtta.

Dock är min erfarenhet att de är som vanliga Svenssons med den saken. Och med Svenssons i det här fallet så menar jag på tok för mycket.
Det dricks mycket, men inte mer än vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in