2013-09-30, 12:09
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notnevs
Jag gillar verkligen detta scenario: Efter att ha bränt inne sina barn tänker GM: Jag måste gömma mig någonstans där det finns mycket folk. Inte i Stockholmstrakten alltså. Där är det ju folktomt. Nej, jag vet. Jag åker till Öland. Där är det skitmycket folk idag, på skördefesten. Sannolikt? Knappast. Mördare söker sig påfallande ofta till platser som de har en stark anknytning till. Det är därför många kan gripas ganska snart efter fullbordad gärning. De är hemma hos en gammal kompis, hos brorsan, hos föräldrarna, hos medlemmar i gänget osv. Inte i en folksamling vilken som helst.

Jag håller med.
Hulterstad är trygghet för honom. En lycklig tid, en mamma eller något liknande. Där det inte var tungt att leva.
Citera
2013-09-30, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Jag håller med.
Hulterstad är trygghet för honom. En lycklig tid, en mamma eller något liknande. Där det inte var tungt att leva.
Barnamördare brukar inte kännetecknas av idyllisk barndom och bra förhållande till mamman...
Citera
2013-09-30, 12:18
Medlem
Citat:
Jag håller med.

Rätt tungt att välja att ta livet av sina ungar med en, för dem, mycket smärtsam metod. Tyder på psykosgenombrott, jmfr mamman i Sigtuna som tvingade ungarna i sjön när de inte kunde simma. Undrar om han hade givit dem sömntabletter innan? En kan ju hoppas.
Citera
2013-09-30, 12:25
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Håller med. I ett annat uttalande var ju husägaren inte hemma under branden. Helt plötsligt vet han att huset var låst med nyckel..Hursomhelt verkar det som om barnen var INLÅSTA.
http://www.barometern.se/nyheter/oland/padrag-pa-oland-efter-mordbrand-i-stockholm(3959834).gm

Låser jag mitt hus kommer inte mina barn ut, de är för små helt enkelt.
Fönstervreden är för tröga de orkar inte vrida om handtagen.

Är det sedan mitt i natten, kolmörkt med en pågående brand när man vaknar kan nog vem som helst få problem.
Citera
2013-09-30, 12:36
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Barnamördare brukar inte kännetecknas av idyllisk barndom och bra förhållande till mamman...

Nej, men jag är inne på att han kanske fick psykiska krigsskador, men jag kanske är ute och cyklar?

För övrigt har jag blivit bjuden på ett glas saft av en vänlig dam i Hulterstad en sommar när vi hyrde i Alby.
Citera
2013-09-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Så är det vettu
de som fick påhälsning av farbor blå mitt i natten är väl O*lsson och gården ligger ju alldeles nära kyrkan
* = h

Det där verkar ju vara spot on.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567049.ab

De har pratat med Bo enligt texten. En sökning på Bo i Hulterstad gav en gårdsägare med en 23 årig son, troligen han som är med på bilden? Kan man få nåt från det här? Bekräftar ju platsen ganska bra iaf.
Citera
2013-09-30, 12:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Var han en Blå Basker?
Är han en FN-soldat som försvarsmakten inte kunnat/velat ge vård för det han fick uppleva i Balkan?
Har han PTSD?
Är det därför han inte kan hantera krissituationer längre?
Jag frågade igår kväll här i tråden men ingen har nappat på att plocka upp tråden.

Jag tycker frågan är relevant på grund av brottet och att fastighetsägaren är Basker Blå.
Hyra ut en stuga varannan helg försvårar ju att andra hyr den. Alltså, han gör det inte för pengar utan för att hjälpa någon som har det svårt?

1. Nu är det ju inte fastslaget att det är fastighetsägaren som är skriven på adressen.
2. Svenskar som var i skarp läge på Balkan är lätträknade och kan med all säkerhet uteslutas
Citera
2013-09-30, 12:49
Medlem
PandorasAsks avatar
Grymt tragiskt. Hur gamla var barnen?
Citera
2013-09-30, 13:06
Bannlyst
Sträcker ut hakan en smula - den är slagtålig...
Jag är rätt säker på att två av barnen var döda när branden började men att han misslyckades med det tredje. Annars hade man inte så snabbt satt rubriceringen mord utan nöjt sig med mordbrand, vilket har samma straffskala.
Citera
2013-09-30, 13:06
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Grymt tragiskt. Hur gamla var barnen?
5-6 år gamla har jag läst i denna tråd.
Citera
2013-09-30, 13:08
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
1. Nu är det ju inte fastslaget att det är fastighetsägaren som är skriven på adressen.
2. Svenskar som var i skarp läge på Balkan är lätträknade och kan med all säkerhet uteslutas

Tack!
Skönt, då släpper jag det.
Citera
2013-09-30, 13:16
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sträcker ut hakan en smula - den är slagtålig...
Jag är rätt säker på att två av barnen var döda när branden började men att han misslyckades med det tredje. Annars hade man inte så snabbt satt rubriceringen mord utan nöjt sig med mordbrand, vilket har samma straffskala.

Stackars överlevande barn! Ha detta på näthinnan. Drogade?
Hm, många barnamord i mellersta Sverige. Vårdnadstvister fungerar helt klart inte alls! Hur i helvete tänker man som utsätter sina barn för sånt här? Hur är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in