2013-09-30, 11:04
Medlem
Suertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Håller med. Men bara jävligt konstigt att komma på att dra just till Öland - speciellt om GM nu inte har någon koppling dit.

Tycker också det. Igår var de flesta på väg HEM från skördefesten (satt själv i kö från Öland på bron runt 13), det hade varit en annan sak om det var i fredags eller lördags. Runt 20-21 såg jag polishelikoptern samt en hög med polisbilar och en sån husbilsliknande polisbil. Befann mig då på södra delen av ön, så det kändes som att de redan då visste vad de letade efter och vart de skulle leta.
Citera
2013-09-30, 11:07
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Visst, massor av folk där igår. En annan sak att klockan sex på morgonen gömma sig utomhus på Alvaret.

Det fungerar om man lägger sig ner och tittar upp! Då är man ensammast på hela jorden! Testade det som barn och mina föräldrar kunde inte hitta mig.

Jag tror nog att han varit lycklig med familjen under någon semester, och att han har PTSD som jag skrev tidigare. Kan han vara/varit Blå Basker?
Citera
2013-09-30, 11:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Håller med. Men bara jävligt konstigt att komma på att dra just till Öland - speciellt om GM nu inte har någon koppling dit.
Enligt Ölandsbladet har MGM starka kopplingar till Öland.
Citera
2013-09-30, 11:18
Medlem
Citat:

Kanske har han tillbringat somrarna där tillsammans med familjen innan den gick i kras. Eller så ställer nya tjejen ut på sklrdefesten. Eller så tänkte han hoppa från Ölandsbron... Nä inte troligt, Skurubron och Västerbron mer naturligt val om man är i Sthlmsområdet.
Citera
2013-09-30, 11:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Inte så smart om han inte har någon anknytning där. En ö med en bro. Men jag kan tänka mig att hans hjärna inte funkar så rationellt just nu.
Citera
2013-09-30, 11:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Har nu, via en kontakt på en av lokaltidningarna i Kalmar, fått reda på att Polisen inte kan se att GM har någon "direkt" koppling till Öland. Om det stämmer så skulle det kunna vara så att han sökt sig dit för att försvinna i folkvimlet i anslutning till Skördefesten. Verkar annars konstigt att bara dra från Dalarö till Öland.
Intressant med kontakt på lokaltidningen. Inget namn ännu?
Eller hemmahörande?
Citera
2013-09-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

VA!? Kan inte media samsas? Quarrel, vad vet du om PKs ev koppling till Öland? Om du har mer info än initialerna kan jag kolla om det finns någon koppling bakåt.
Citera
2013-09-30, 11:30
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Kan hans föräldrar bo där?
Citera
2013-09-30, 11:32
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag tror att Ölandsbladet:s påstående att 40 åringen har starka kopplingar till Öland stämmer.
Jag ser det som otroligt att ta sig från Stockholm till Hulterstad utan någon anknytning.
Visst ett perfekt ställe att gömma sig nu när hösten kommer och hela Öland töms på
turister. Om GM istället kör 45 mil norrut så finns det ännu bättre platser att hålla sig undan på.
Citera
2013-09-30, 11:49
Medlem
Suertes avatar
Enligt Östran så bärgades bilen redan vid 02 i morse vid en mosse utanför Hulterstad.

Www.ostran.se

Edit: Kanske han planerat att gå ner sig i vattnet med sina skärsår..
Senast redigerad av Suerte 2013-09-30 kl. 11:52. Anledning: lade till text
Citera
2013-09-30, 11:55
Medlem
TbbWs avatar
Var han en Blå Basker?
Är han en FN-soldat som försvarsmakten inte kunnat/velat ge vård för det han fick uppleva i Balkan?
Har han PTSD?
Är det därför han inte kan hantera krissituationer längre?
Jag frågade igår kväll här i tråden men ingen har nappat på att plocka upp tråden.

Jag tycker frågan är relevant på grund av brottet och att fastighetsägaren är Basker Blå.
Hyra ut en stuga varannan helg försvårar ju att andra hyr den. Alltså, han gör det inte för pengar utan för att hjälpa någon som har det svårt?
Citera
2013-09-30, 12:04
Medlem
Jag gillar verkligen detta scenario: Efter att ha bränt inne sina barn tänker GM: Jag måste gömma mig någonstans där det finns mycket folk. Inte i Stockholmstrakten alltså. Där är det ju folktomt. Nej, jag vet. Jag åker till Öland. Där är det skitmycket folk idag, på skördefesten. Sannolikt? Knappast. Mördare söker sig påfallande ofta till platser som de har en stark anknytning till. Det är därför många kan gripas ganska snart efter fullbordad gärning. De är hemma hos en gammal kompis, hos brorsan, hos föräldrarna, hos medlemmar i gänget osv. Inte i en folksamling vilken som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in