2013-09-29, 14:44
  #11053
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Jag läste här om telefonerna man sålt och hur man tog en massa krediter före utvandringen till USA.

För den som tvivlar: det är inte brottsligt att ta ett lån som man sedan av någon god anledning inte kan betala tillbaka. Däremot är det brottsligt att ta lån som man vet att man inte kan (eller ens tänker göra) betala tillbaka. Likadant är det bedrägeri att ta ut telefoner som man direkt säljer vidare.

Oftast är det inte så lätt att bevisa att någon planerade att inte betala tillbaka lånet, men här satt paret i TV och erkände sitt brott. Spännande att se om någon som blivit blåst följer upp detta.

Nu krävs det ju att handlingen inneburit ekonomisk skada för målsägande, den som utsatts för handlingen. Det är väl isf handlaren som dom köpte telefonerna på kredit av?

Det har ju inte skett här utan det var ju dom själva som åkte på den ekonomiska smällen i slutändan.

Det dom i det här fallet gjort är ju att köpa mobiltelefoner på kredit och sen sälja dom för att högst tillfälligt få överskott i kassan. Att dessa krediter sen kostar dom mera i slutändan med alla ränta osv osv , och i slutändan KOMMER att hamna på ett minus är ju något dom aldrig fattat verkar det som.

Försök till bedrägeri kan ju iofs bli aktuellt men det känns tveksamt att man kan styrka ev uppsåt. Men håller med om att det låter jävligt illa och sitta och prata om sånt i TV, om inte annat bara för att det är så jävla korkat.
Citera
2013-09-29, 15:31
  #11054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Var sin telefon - det var nog 4-5 st per näsa - de skulle ju dra forever
o blåsa alla här

Jag fick också känslan av att dem planerade att aldrig betala tillbaka något och stanna i vegas.Sjukt roligt ändå att dem trodde 45 000(om jag minns rätt) skulle räcka långt i vegas

BTW, Säljer dem inte bilarna för otroligt låga priser?? Den dem sålde senast fungerade väl ändå, och den sålde dem för 10 000.
Citera
2013-09-29, 15:58
  #11055
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9gagaddicted
Jag fick också känslan av att dem planerade att aldrig betala tillbaka något och stanna i vegas.Sjukt roligt ändå att dem trodde 45 000(om jag minns rätt) skulle räcka långt i vegas

Var det jag som missade det eller framgick det vad det var tänkt att dom skulle försörja sig på i Las Vegas? Hade dom någon plan eller for dom bara dit på känn?

Jag var på semester i USA förra året, två veckor i kalifornien och det gick på sammanlagt ca 35 000 kr, endast det jag spenderade själv alltså. Det var en trevlig semester men man skall tänka på att jag och min polare körde en budgetvariant, man hade LÄTT kunnat spendera det dubbla om man valt att hitta på mer saker, köpt mer prylar, bott lyxigare osv osv

Så ja, skall man( på två personer dessutom) överleva någon längre tid på 45 000 i Las Vegas( ja i USA öht) så får man nog inte sakna förmågan att tänka innan man spenderar.
__________________
Senast redigerad av iondskanstecken 2013-09-29 kl. 16:02.
Citera
2013-09-29, 16:04
  #11056
Medlem
Ni - missar något - 45 k i las vegas är jättemycket pengar när

man har familj där (=tillgång till bostad o bil osv) usa-medborgare
med rätt att jobba-vilket gäller josh
Citera
2013-09-29, 16:10
  #11057
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Ni - missar något - 45 k i las vegas är jättemycket pengar när

man har familj där (=tillgång till bostad o bil osv) usa-medborgare
med rätt att jobba-vilket gäller josh

Ja just det ja, tjejen snackade ju om att hon skulle få sitt " green card". Någon som vet vad det var tänkt dom skulle jobba med därborta?

Har man boende mm ordnat gratis så blir ju 45 000 genast ganska mkt mer. Bor man på hotell/vandrarhem mm mm så kostar ju det en , i billigaste fallet iaf ett par hundra per dag( förmodligen svårt att komma under tusenlappen). Minns att hotellrum iaf kunde gå på tusenlappen/natt, och då var det inga märkvärdiga boenden vi pratar om.
__________________
Senast redigerad av iondskanstecken 2013-09-29 kl. 16:30.
Citera
2013-09-29, 16:33
  #11058
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Nu mina vänner är det repris på programmet
Ska fan se det igen
Citera
2013-09-29, 16:35
  #11059
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Nu mina vänner är det repris på programmet
Ska fan se det igen

Jag hade också gjort det... om jag hade haft kanal 3 där jag befinner mig fn
Citera
2013-09-29, 16:41
  #11060
Medlem
enfindams avatar
Tatueringar långt upp över öronen och skulder långt upp över öronen. Sedan sticker dom från allt. "Vart tar pengarna vägen? - Dom bara försvinner."
__________________
Senast redigerad av enfindam 2013-09-29 kl. 16:47.
Citera
2013-09-29, 18:30
  #11061
Medlem
Argus-eyeds avatar
När man tittar på:

http://www.metro.se/nyheter/flydde-landet-med-kreditskulder-kom-tillbaka-till-lyxfallan/EVHmiz!AhPuymkiLl4XM/:

Så skäms man över alla kommentatorer som försvarar paret. Det är uppenbart att 'utsatta' eller kriminella människor blir emotionellt engagerade och försöker misstänkliggöra eller idiotförklara alla som kritiserar parets beteende. Sverige är i många avseenden ett pinsamt land. Tolerans är ett modeord som används frekvent av 'avvikande' som i detta fallet. Rätta er i ledet.
Citera
2013-09-30, 13:52
  #11062
Medlem
Underhållande läsning. Synd att ni har så mycket fel! Cash är såklart efter Johnny Cash. . Men outbildade människor förstår nog inte det. Men men! Nu är det nog från er! Ni känner oss inte! Vår son har alltid fått allt!!! Vi har och har alltid haft pengar, vi betalade inte! Så vi går inte back!! Lyxfällan hjälpte oss att fatta hur oansvarliga och omogna vi varit och hjälpte oss med en betalningsplan! Trotts de, att de gav oss en plan på 5 år har vi pressat och vi är skuldfria inom 3 år istället. Vi har redan betalt av 25800:- på tre månader. Jag gaddar och har vänner som gaddar så vad vi gett för tatueringarna hör inte hit. Vad som hänt i las Vegas hör inte heller hit. Gud vad ni dömmer lätt! Jag är en människa som älskar alla och jag blir besviken på mänskligheten att det finns människor som kan spy galla över andra. Varför? Vad får dom ut av det?!?!

kameran va en 60d och vi blev glada över det vi fick. Passaten va en -00 tror jag men vi köpte den själv för 30 och dom sålde den för 10. Blev ledsna då eftersom vi köpte den bilen när cash föddes för det va en säker bil. Men det hjälpte oss att frysa räntan så vi är nöjda.
Hmm vad är de mer ni undrade över.... ja de med räntan, missar vi en betalning så åker vi tillbaka till kronofogden och räntan är tillbaka. Men sen kan väl lyxfällan trolla lite eftersom det är tv. Vi va varken med när de sålde bil och kamera och vi visste inte att de fixat allt med inkassobolagen och kronan.

Men vi har fått en chans och vi kommer ta den.... vi tog ju inte krediter för att leva i usa, vi skulle ju flytta till usa för att hjälpa joshs syster eftersom deras mamma gick bort. Sen gick det som det gick!! Vi tog 45k i krediter. Och nu har vi 300k i skulder. Tycker ni inte det är straff nog? Ni snackar om kriminallitet osv vi gjorde som vi gjorde och nu får vi sona för det. Vi ska visa er att vi klarar detta. För de vet jag redan.

Vi sökte till lyxfällan för att lämna allt dåligt bakom oss och gå vidare mot en ljus framtid och göra rätt för oss!!!
Om ni nu är så sura över att vi fick var med så testa sök dit och lägg fram en story. Så kommer ni också med..

Plus dom vrider och vänder på allt i tv och tidningar. Har ni frågor får ni mer än gärna kontakta mig! Men att säga att soc ska ta vårt barn är jävligt lågt! Vi har kontakt med soc osv redan så jag kan svara på er fråga där! Cash är ett barn som absolut inte på något sätt har det dåligt!

Men fråga på så ni kan sluta dömma och växa upp! Få svar som kommer direkt från den det handlar om!

Måste också säga att jag inte tar åt mig det ni skriver. Att jag ser ut si och så osv. För jag vet hur jag ser ut och jag vet vad jag tyvker och jag vet att alla har olika åsikter och tur är det. Annars hade världwn varit upp och ner.

Men om ni KAN så försök att hålla en normal ton så får ni svar på era frågor på ett bra sätt. Vi har fattat att det vi gjort är fel. Och vi vill göra något åt det. Annars hade vi aldrig sökt till lyxfällan.. dooohh
Puss på er
__________________
Senast redigerad av LindaRomeroo 2013-09-30 kl. 14:05.
Citera
2013-09-30, 14:02
  #11063
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaRomeroo
Underhållande läsning. Synd att ni har så mycket fel! Cash är såklart efter Johnny Cash. . Men outbildade människor förstår nog inte det. Men men! Nu är det nog från er! Ni känner oss inte! Vår son har alltid fått allt!!! Vi har och har alltid haft pengar, vi betalade inte! Så vi går inte back!! Lyxfällan hjälpte oss att fatta hur oansvarliga och omogna vi varit och hjälpte oss med en betalningsplan! Trotts de, att de gav oss en plan på 5 år har vi pressat och vi är skuldfria inom 3 år istället. Vi har redan betalt av 25800:- på tre månader. Jag gaddar och har vänner som gaddar så vad vi gett för tatueringarna hör inte hit. Vad som hänt i las Vegas hör inte heller hit. Gud vad ni dömmer lätt! Jag är en människa som älskar alla och jag blir besviken på mänskligheten att det finns människor som kan spy galla över andra. Varför? Vad får dom ut av det?!?!

Vi sökte till lyxfällan för att lämna allt dåligt bakom oss och gå vidare mot en ljus framtid och göra rätt för oss!!!
Om ni nu är så sura över att vi fick var med så testa sök dit och lägg fram en story. Så kommer ni också med..

Plus dom vrider och vänder på allt i tv och tidningar. Har ni frågor får ni mer än gärna kontakta mig! Men att säga att soc ska ta vårt barn är jävligt lågt! Vi har kontakt med soc osv redan så jag kan svara på er fråga där! Cash är ett barn som absolut inte på något sätt har det dåligt!

Men fråga på så ni kan sluta dömma och växa upp! Få svar som kommer direkt från den det handlar om!

Puss på er


Outbildade människor? Vad har du för gedigen utbildning då?
Mer än normal gymnasiekompetens......
Citera
2013-09-30, 14:06
  #11064
Medlem
Jag är utbildad frisör, vilket jag inte vill fortsätta med så jag är på väg att läsa till förskollärare och sedan kanske läsa vidare till lärare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in