2013-09-28, 15:43
  #11041
Medlem
Var sin telefon - det var nog 4-5 st per näsa - de skulle ju dra forever
o blåsa alla här
Citera
2013-09-28, 15:47
  #11042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Nu är det inte omöjligt att glömt/förträngt några par, men detta var nog det värsta paret i Lyxfällans historia. Inte ekonomisk kanske, men beteendemässigt.

Ja det är det! De här idioterna slår även legendaren som gråter över att sin playstation 2 blir såld!En äkta freakshow det här avsnittet.
Citera
2013-09-28, 19:25
  #11043
Medlem
godboys avatar
Ja, det var ett av de mer speciella par får man nog säga. Och tack alla FB:are som bidragit med information. Visst, jag vet att man ska ta allt som skrivs här med en nypa salt. Men med tanke på historiken är det väl troligt att det funnits droger inblandat. Kanske också ett skäl att pysa från USA, om de dragit på sig massa skulder där hos div kriminella?

Men vilket namn på ungen!
Citera
2013-09-28, 20:00
  #11044
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavens
På startsidan http://www.whosarrested.com/nevada/clark-county så toppar hon "Today´s most viewed inmates"


Ha Ha helt underbart ...

Brukar sällan se Lyxfällan dock när FB tipsar så .....sist var "massage" Stockholms tjejen som visst hade en hemlig bisyssla...

Gällande Josh och Linda... ja herregud vilket par ,tycker fan det verka rent brottligt att göra som dom gjorde låna ,teckna abonnemang men aldrig ha avsikt att betala det .

Tvivlar starkt på dom kommer att klara detta ,då dom ju enligt Lyxfällans budget/avbetalningsplan inte har någon buffert alls för oförsedda saker ,eller har dom dolt pengar ?
Citera
2013-09-28, 20:07
  #11045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ha Ha helt underbart ...

Brukar sällan se Lyxfällan dock när FB tipsar så .....sist var "massage" Stockholms tjejen som visst hade en hemlig bisyssla...

Gällande Josh och Linda... ja herregud vilket par ,tycker fan det verka rent brottligt att göra som dom gjorde låna ,teckna abonnemang men aldrig ha avsikt att betala det .

Tvivlar starkt på dom kommer att klara detta ,då dom ju enligt Lyxfällans budget/avbetalningsplan inte har någon buffert alls för oförsedda saker ,eller har dom dolt pengar ?

Det räcker med en hastig blick för att inse att de aldrig kommer klara av det här!
Vilket jävla patrask Finns inte en chans att de ens skulle klara av att betala av en skuld på några tusenlappar! Deras huvuden fungerar inte på det sättet misstänker jag.

Man får hoppas socialen kan sno åt sig ungen. Synd att sociala myndigheter antagligen inte kan byta namn på stackaren.
Citera
2013-09-28, 20:09
  #11046
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Ha Ha helt underbart ...

Brukar sällan se Lyxfällan dock när FB tipsar så .....sist var "massage" Stockholms tjejen som visst hade en hemlig bisyssla...

Gällande Josh och Linda... ja herregud vilket par ,tycker fan det verka rent brottligt att göra som dom gjorde låna ,teckna abonnemang men aldrig ha avsikt att betala det .

Tvivlar starkt på dom kommer att klara detta ,då dom ju enligt Lyxfällans budget/avbetalningsplan inte har någon buffert alls för oförsedda saker ,eller har dom dolt pengar ?

Vadå?
Citera
2013-09-28, 20:43
  #11047
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vadå?

Happy endings.
Citera
2013-09-28, 21:45
  #11048
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Happy endings.

Källa på det?
Förövrigt har Linda minst två bloggar som innehåller en del intressant läsning...
Citera
2013-09-29, 00:05
  #11049
Medlem
Jag har kollat på många avsnitt. Jag trodde att botten var nådd förlängesedan, men det där patrasket var lägre än de flesta andra.
Bara barnets namn, drömmen om barnets karriär inom modellbranschen, Lindas önskan att lika något i Kate von D stilen. Inköpet av hund till pojken eftersom han som 9 månader gammal individ ville ha med sig den hem.
Jag har aldrig ens trodd att man kan teckna ett abonnemang på en vara för att sedan sälja av för snabba pengar. Finns det ens någon över 10 år som hade kommit på idén?

Sociala myndigheter bör ha hand om deras ekonomi och placera deras barn.
Citera
2013-09-29, 01:31
  #11050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vadå?


Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Källa på det?

http://www.tv3play.se/play/227459/
https://www.flashback.org/t1155783
Citera
2013-09-29, 13:23
  #11051
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Var sin telefon - det var nog 4-5 st per näsa - de skulle ju dra forever
o blåsa alla här

Hade för mig det var varsin mobil av det dyrare slaget. Men du kan mycket väl ha rätt, hursomhelst gör det inte idiotin mildare

Man har sett par som varit värre i det avseendet att dom legat mera minus per månad. Men hur detta par lyckats misshandla sin ekonomi så fatalt var nästan unikt. Hur lyckas man hamna i en sådan lånfälla att enbart RÄNTAN på lånen kostar en 3700 kr /månaden, vilket sen bara byggs på och byggs på

Hur kan man döpa sin unge till " Cash" förresten?
Citera
2013-09-29, 13:57
  #11052
Medlem
ApolloGrekens avatar
Jag läste här om telefonerna man sålt och hur man tog en massa krediter före utvandringen till USA.

För den som tvivlar: det är inte brottsligt att ta ett lån som man sedan av någon god anledning inte kan betala tillbaka. Däremot är det brottsligt att ta lån som man vet att man inte kan (eller ens tänker göra) betala tillbaka. Likadant är det bedrägeri att ta ut telefoner som man direkt säljer vidare.

Oftast är det inte så lätt att bevisa att någon planerade att inte betala tillbaka lånet, men här satt paret i TV och erkände sitt brott. Spännande att se om någon som blivit blåst följer upp detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in