2013-09-28, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Precis min tanke. Om det nu är fastställt är det är en sådan tröja, så har jag aldrig hört talas om dom.
Det är klart att du aldrig har hört talas om dom, det är en liten skitgrupp med nazi-ultras från slovakien.
Citat:
Förövrigt så använder väl Chelsea Headhunters också totenkopfen?
Jag skulle gissa mer på att den används för att den är snygg än någon direkt sympati för SS.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia om Chelsea Headhunters
The turning point for the Firm in terms of race relations came in the 1970s when the national front gained prominence.

Since that point there was widespread racism amongst the gang and links to various white supremacist organisations, such as Combat 18 and the National Front, and to Northern Irish loyalist paramilitary organisations, such as the Ulster Defence Association and Ulster Volunteer Force.[1]

Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Eh. Har du ens försökt googla North Brigade.
Jag har. Som jag skrev redan på sidan 60 var det ganska lätt att googla fram vad just den här north brigade-gruppen är för lirare. Det är ju inte någon annans fel att du inte är så bra på google.
Citera
2013-09-28, 04:25
Bannlyst
Han som sparkar .hade jag hittat sen och sparkat med han
Citera
2013-09-28, 13:11
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Det är klart att du aldrig har hört talas om dom, det är en liten skitgrupp med nazi-ultras från slovakien.

Jag har. Som jag skrev redan på sidan 60 var det ganska lätt att googla fram vad just den här north brigade-gruppen är för lirare. Det är ju inte någon annans fel att du inte är så bra på google.
Jag kollade sida upp och sida ner i Google. Jag provade olika kombinationer, tex "north brigade"+nazi. Inte en träff. Möjligt att den finns beskriven på slovakiska, är det vanligt att folk inom Rövfronten har omfattande kunskaper om slovakiska huligangrupper och deras politiska ställningstaganden? Eller var det så att rövfjantarna helt enkelt försöker efterhandskonstruera något?

Grattis att du hittat en huligangrupp som kallar sig för North Brigade. Nu återstår att du bevisar att den är nazistisk.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-09-28 kl. 13:13.
Citera
2013-09-28, 13:16
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ja, vi väntar fortfarande på att någon ska länka. Tills dess får vi se det som trams och efterkonstruktioner från extremvänstern.
Citera
2013-09-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ja, vi väntar fortfarande på att någon ska länka. Tills dess får vi se det som trams och efterkonstruktioner från extremvänstern.
Har du någon sorts förlossningsskada eller vad är problemet? På sidan 60 i denna tråd postar jag 4 länkar, bland annat följande:

http://www.rasizmus.sk/wp-content/uploads/2010/02/ULTRAS2007.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av antirasistisk rapport
ULTRAS 2007
Prehľad aktivít ultrapravicových slovenských ultras v kalendárnom roku 2007
Översatt:
Citat:
Ursprungligen postat av google translate
ULTRAS 2007
Summary of activities of far-right Slovak ultras Calendar 2007

En slovakisk antirasistisk organisation pekar alltså ut North Brigade i sin rapport om högerextremism.

Men självklart så vet några jävla lallare på flashback bättre!
Precis som ni för 10 sidor sen "visste" att det var "en caféarbetare i Lonsdale-tröja" som fått spö...

Inse fakta: Någon nazist ljög ihop en story om att det här var något RF gjorde mot personal som försökte hindra dem från att ta stolar. Det har bevisats bortom alla tvivel att det är just en jävla hittepåhistoria (intressant nog så var det ingen som frågade vart uppgifterna om att han jobbade på cafét m.m. kom ifrån).

Ni gick väl på det för att ni är så kåta på idén att få smälla RF på fingrarna, men nu är det dags att se sanningen i vitöga, ni blev lurade.

...

Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Jag kollade sida upp och sida ner i Google. Jag provade olika kombinationer, tex "north brigade"+nazi.
Vilken jävla dundergoogling! Jag tar tillbaka vad jag sa, du är ju uppenbart en googlingsmästare! Snilleblixten att lägga till "+nazi", WOW det är verkligen sofistikerat!
Citat:
Inte en träff. Möjligt att den finns beskriven på slovakiska, är det vanligt att folk inom Rövfronten har omfattande kunskaper om slovakiska huligangrupper och deras politiska ställningstaganden? Eller var det så att rövfjantarna helt enkelt försöker efterhandskonstruera något?
Nej, RF hade gissningsvis inte en aning om vilken grupp som tröjan stod för.
De såg antagligen bara att det var en totenkopf-symbol och slog honom eftersom totenkopf är en nazist-symbol. Vilket så klart är helt riktigt agerat. Vilket det ju också visat sig nu i efterhand.
Citat:
Grattis att du hittat en huligangrupp som kallar sig för North Brigade. Nu återstår att du bevisar att den är nazistisk.
Dom använder totenkopf som symbol. Det räcker ju egentligen. Är man fotbollshulliganer som inte vill få stryk (!) av antifascister får man använda andra symboler.
Men utöver det så pekas de som sagt ut som högerextremister i rapporter från en slovakisk antirasistisk organisation. Det var ett bevis i tråden redan för 7 sidor sedan.
Citera
2013-09-28, 15:41
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Har du någon sorts förlossningsskada eller vad är problemet? På sidan 60 i denna tråd postar jag 4 länkar, bland annat följande:

Översatt:

En slovakisk antirasistisk organisation pekar alltså ut North Brigade i sin rapport om högerextremism.

Men självklart så vet några jävla lallare på flashback bättre!
Precis som ni för 10 sidor sen "visste" att det var "en caféarbetare i Lonsdale-tröja" som fått spö...

Inse fakta: Någon nazist ljög ihop en story om att det här var något RF gjorde mot personal som försökte hindra dem från att ta stolar. Det har bevisats bortom alla tvivel att det är just en jävla hittepåhistoria (intressant nog så var det ingen som frågade vart uppgifterna om att han jobbade på cafét m.m. kom ifrån).

Ni gick väl på det för att ni är så kåta på idén att få smälla RF på fingrarna, men nu är det dags att se sanningen i vitöga, ni blev lurade.

...

Skrev om ts orimligheter på sidan 5 och efterfrågade källor. Mina inlägg ignorerades totalt och fantasierna fortsatte. Den här tråden är ett lysande exempel på hur flashbackhögern(och nationella rörelsen generellt) hetsar varandra i rena fantasier och lögner. Källkritik, vad är det?

Töntigt, men rätt roande att se nassarna greppa efter halmstrån i en icke-existerande hösäck.
Citera
2013-09-28, 16:27
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:

Jaha? Verkar ju vara en sammanställning av eventuellt högerextrema supportrar, var exakt tydliggörs det att North Brigade är nazister? Återigen så grundas alltihopa på att man har en totenkopf, eller har du något mer att tillägga som undgått min läsförståelse?
Citera
2013-09-28, 17:49
Medlem
AFA = motverka fascism med hjälp av fascism.
Citera
2013-09-28, 18:28
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Skrev om ts orimligheter på sidan 5 och efterfrågade källor. Mina inlägg ignorerades totalt och fantasierna fortsatte. Den här tråden är ett lysande exempel på hur flashbackhögern(och nationella rörelsen generellt) hetsar varandra i rena fantasier och lögner. Källkritik, vad är det?

Töntigt, men rätt roande att se nassarna greppa efter halmstrån i en icke-existerande hösäck.

Precis som alla vänsterextrema och Sverigehatare gick igång efter lögnerna och ickehändelserna t.ex Farsta, Forserum mm? Halmstrån någon?
Citera
2013-09-28, 19:37
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Precis som alla vänsterextrema och Sverigehatare gick igång efter lögnerna och ickehändelserna t.ex Farsta, Forserum mm? Halmstrån någon?

Vet inte riktigt vad du pratar om men i den här tråden diskuterar vi en helt annan händelse.
Citera
2013-09-28, 20:06
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Vet inte riktigt vad du pratar om men i den här tråden diskuterar vi en helt annan händelse.

Du nämnde att "nassar" greppar efter halmstrån och då påpekade jag att vänsterexrema är t.o.m. värre när det gäller just detta med halmstrån.
Citera
2013-09-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jaha? Verkar ju vara en sammanställning av eventuellt högerextrema supportrar, var exakt tydliggörs det att North Brigade är nazister? Återigen så grundas alltihopa på att man har en totenkopf, eller har du något mer att tillägga som undgått min läsförståelse?
Högerextremister, nazister, fascister. Så noggrann är jag faktiskt inte med klassificering när det gäller enskilda klassfiender och det blir knappast ett misstag av RF om de slog någon som inte vill kalla sig nazist utan "bara" är högerextremist.
Nu är det ju dock fortfarande så att totenkopf är en SS-symbol...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in