2013-09-26, 01:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Eh. Har du ens försökt googla North Brigade. Sida upp och sida ner av kommer upp. En stor del har att göra med något skaterelaterat. Och så en del militära saker, tydligen en division in brittiska armén men även Zimbabwes. Sökningen Northern Brigade + nazi ger inga relevanta träffar heller...en av artiklarna som kommer upp är där RF hävdar att det är ett nazistmärke.

Snart kommer någon stackars blatte i Northface-jacka få stryk. Och RF kommer hävda att Northface är ett nazistmärke för SMRs Emil Hagberg bär en sådan jacka. Därefter kommer samtliga av RF's sympatisörer att argumentera med orden "bevisa att det inte är en nazistjacka!".

Vilken epic fail!
Googla på "North brigade slovakia ultras".
Det är en huliganorganisation tydligen. Men att benämna dom som "nazigruppering" är ju bara så fel.
Citera
2013-09-26, 01:50
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Precis min tanke. Om det nu är fastställt är det är en sådan tröja, så har jag aldrig hört talas om dom. Förövrigt så använder väl Chelsea Headhunters också totenkopfen?
Jag skulle gissa mer på att den används för att den är snygg än någon direkt sympati för SS. Precis som att tonåringar ränner runt i Che Gurra-kläder utan att egentligen ägna massmördaren eller ideologin någon större tanke. Eller som att folk bär Ben Sherman-kläder med RAF's logga utan större funderingar.
Så är det. Känns som det är ganska många som får akta sig för tonårspojkarna i Rövfront som hoppar på alla med "fel" plagg.
http://www.supportersboutique.nl/files/images/3001.jpg
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/clayguidatotenkopf.jpg
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/33615533/Slayer++Cult.jpg
Citera
2013-09-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Så är det. Känns som det är ganska många som får akta sig för tonårspojkarna i Rövfront som hoppar på alla med "fel" plagg.
http://www.supportersboutique.nl/files/images/3001.jpg
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/clayguidatotenkopf.jpg
http://userserve-ak.last.fm/serve/_/33615533/Slayer++Cult.jpg

Massor att spöa! Minns ni inte också den gamla A.C.A.B-tröjan som hade en totenkopf och baseballträn? Jag fick snarare associationer till att polisen ses som fascistisk (den svenska består faktiskt av spöknippen (fasces) i sin symbol dessutom! ) av bäraren.

Har också sett en rad andra tröjor som säljs med just totenkopfen på utan att för den delen mena att man måste vara SS-soldat för att köpa.

Så ja, totenkopf-argumentationen känns jävligt långsynt. Så många andra symboler används just för sin estetik utan djupare tankar. Måste vara jobbigt att gå runt och vara knatte-stasi hela dagarna.
Citera
2013-09-26, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Folk har i andra trådar påstått att det rör sig om en så kallad photoshoop, kan någon neutral bedömare säga sitt i ämnet?
Kanske jämnföra med filmen ifall den fortfarande finns kvar på internet?

känns ju lite konstigt att de tog bort filmen ifall det nu var så att nationell.nu hade fel, däremot fullt förståeligt ifall de shoopar lite.

Dock så kan det ju fortfarande vara en jävla slovakisk invandrare som inte har något med SvP att göra, detta bevisar inte på något sätt(även ifall det är riktigt) att Nationell.nu ljugit.

Du tror inte det är sannolikare att google tog bort videon när rapporeringarna började ramla in? RF var ju själva dem som laddade upp den på alternativa siter bara timmar efter att orginalet gick ned.

Och är den där bilden en photoshoppning så är den jävligt bra gjord.
Citera
2013-09-26, 07:18
Medlem
BajsBabians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryyn
Nationell.nu påstår att tröjan mannen bär inte är en nazist tröja utan att det är en lonsdale.
Om du kikar på bilden ser du att dom använder en nazist symbol SS totenkopf döskallen.

Här är motbeviset, vad är de du inte fattar?
Aha, så det är okej att misshandla svartskallar om dom har kläder man inte gillar?

Är det diskussionsunderlaget?
Citera
2013-09-26, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triwan
Går man runt med en jävla totenkopf i nacken så kan det vara så att man åker på stryk eftersom man bär en symbol som användes utav SS, du kanske känner till SS? Självklart förtjänar man att åka på rejält med stryk om man öppet går runt med detta i Stockholm under en SvP-demo och tror att man ska komma undan med det. Om inte för ens sjuka ställningstagande så kanske för att man är extremt dum i huvudet.

Jaja, där orden tar slut där tar nävarna vid (hos den sinnesvaga)!
Citera
2013-09-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Jaja, där orden tar slut där tar nävarna vid (hos den sinnesvaga)!

För i din rosafluffiga värld är den realistiska lösningen att stoppa tåget och droppa sina bästa argument och sedan ge dem en rejäl kram när de direkt inser att de blivit hjärntvättade till att följa en förkastlig och människofientlig ideologi. Eller man ska kanske ignorera dem och vänta tills de är trötta på att knarka, slåss och döda? Låta dem komma till insikt själva och först då genom exit kontakta dem.

Det låter som skitbra idéer ju. För att visa hur bissart sådana resonemang är så kan vi ju tillämpa det på en annan grupp kriminella som kränker och hotar individer med sin blotta existens. Nämligen pedofiler. Det är ju knappast rimligt att förespråka något annat än en extremt hård linje mot pedofilism. Varje minut en sådan individ tillåts gå fritt i vårt samhälle är ju en minut som sådana ormar kan spendera med att kladda på barn. I ett utopiskt samhälle är det klart att polisen ska ta hand om dem. Men i Sverige är polisen ett jävligt trubbigt redskap som bara agerar när skadan redan är skedd och nåns liv är förstört.

Jag är ingen Vigelante. Jag är helt för att polisen ska sköta kriminalitet. Men när det gäller de systematiskt upprepande av kränkningar och skada som peddos gör är det upp till folket att organisera sitt eget försvar. Precis samma sak är det med nynazism och neofascism. De måste bekämpas från rötterna innan de får en chans att gro.
Citera
2013-09-26, 11:03
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Googla på "North brigade slovakia ultras".
Det är en huliganorganisation tydligen. Men att benämna dom som "nazigruppering" är ju bara så fel.

Hehe. Jag vet inte vad som är mest komiskt. Att det sitter tre-fyra vänster-extremister i tråden och gapar om att det visst är en nazist som åker på däng eller att en fotbollshuligan fick stryk i en situation helt orelaterad till fotboll eller ens huliganism.

RF gjorde bort rejält. Som jag tidigare påpekat för alla stackars inavlade vänster-extremister.

Edit: Någon som vet var man kan köpa en Che-tröja med totenkopf?

Mvh
Senast redigerad av HanSomForsvann 2013-09-26 kl. 11:10.
Citera
2013-09-26, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
För i din rosafluffiga värld är den realistiska lösningen att stoppa tåget och droppa sina bästa argument och sedan ge dem en rejäl kram när de direkt inser att de blivit hjärntvättade till att följa en förkastlig och människofientlig ideologi. Eller man ska kanske ignorera dem och vänta tills de är trötta på att knarka, slåss och döda? Låta dem komma till insikt själva och först då genom exit kontakta dem.

Det låter som skitbra idéer ju. För att visa hur bissart sådana resonemang är så kan vi ju tillämpa det på en annan grupp kriminella som kränker och hotar individer med sin blotta existens. Nämligen pedofiler. Det är ju knappast rimligt att förespråka något annat än en extremt hård linje mot pedofilism. Varje minut en sådan individ tillåts gå fritt i vårt samhälle är ju en minut som sådana ormar kan spendera med att kladda på barn. I ett utopiskt samhälle är det klart att polisen ska ta hand om dem. Men i Sverige är polisen ett jävligt trubbigt redskap som bara agerar när skadan redan är skedd och nåns liv är förstört.

Jag är ingen Vigelante. Jag är helt för att polisen ska sköta kriminalitet. Men när det gäller de systematiskt upprepande av kränkningar och skada som peddos gör är det upp till folket att organisera sitt eget försvar. Precis samma sak är det med nynazism och neofascism. De måste bekämpas från rötterna innan de får en chans att gro.

I min samt 99% av resten av befolkningen så är det fritt för alla att uttrycka sina åsikter....
Citera
2013-09-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
I min samt 99% av resten av befolkningen så är det fritt för alla att uttrycka sina åsikter....

Fast nu är det inte tysta åsikter du försvarar utan hatbrott, hot, våld och stöd till folkmord.
Jag skiter i SD, de är populistiska svin men det får man vara.
Fascister och Nynazister däremot? Jag kommer aldrig tolerera att de sprider sitt gift på våra gator.
Citera
2013-09-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Fast nu är det inte tysta åsikter du försvarar utan hatbrott, hot, våld och stöd till folkmord.
Jag skiter i SD, de är populistiska svin men det får man vara.
Fascister och Nynazister däremot? Jag kommer aldrig tolerera att de sprider sitt gift på våra gator.

Du själv försvarar ju hot och våld, hycklare.
Citera
2013-09-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Du själv försvarar ju hot och våld, hycklare.

När sådana som dig utnyttjar samhällets vidsynthet och tolerans för att få fortsätta sprida ert gift, då har jag inga problem med att se mellan fingrarna om att nån nasse får lära sig hur det är att leva i skräck.

Gillar de inte lektionen och inte vill ha mer så får de väl ta avstånd från skiten och ta tag i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in