2013-09-28, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Beror väl helt på vem det är och vilken situation det är. Är det någon närstående och det är viktigt kan jag förstås vänta länge (timtals om nödvändigt) I annat fall har jag inte lika stort tålamod (10-15 minuter). Men ringer folk och har en vettig anledning till att de är sena så är det oftast ok.

Jag är själv ganska nitisk med tider men visst händer det att man slarvar ibland eller inte planerar ordentligt och blir sen, då ringer jag självklart dock och ber också om ursäkt.

Klart man vänter om det är en närstående, men är det polare som har mage att skriva "var är du????" 1 timma och 20 min efter avtalad tid...är det inte så man ska skratta eller gråta?
Vad hade du svarat på detta sms?
Citera
2013-09-28, 14:02
Medlem
Haha jag är alltid den som kommer sent och alla vet det och så har det alltid varit. Så de säger en tid och kommer nog alltid 10 min efter utsatt tid asg. Det är ju inte för att jag inte respekterar dem men skall bara göra det och sedan kolla det och sedan glömt ngt =P
Citera
2013-09-28, 14:15
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulhunter
Haha jag är alltid den som kommer sent och alla vet det och så har det alltid varit. Så de säger en tid och kommer nog alltid 10 min efter utsatt tid asg. Det är ju inte för att jag inte respekterar dem men skall bara göra det och sedan kolla det och sedan glömt ngt =P

Lär dig att planera och inte låta folk vänta istället för att säga "Aja, shit the same". Väldigt otrevligt att låta folk vänta bara för att du suger på att komma i tid och aldrig tycks ändra på det.
Citera
2013-09-28, 14:26
Medlem
Rubarth23s avatar
Om det är en vän väntar jag fem min innan jag hör av mig för att kolla läget. Blir det inget svar inom 15 minuter så slutar jag vänta.
Citera
2013-09-28, 14:33
Medlem
Kickexs avatar
Beror helt och hållet på scenariot.
Citera
2013-09-28, 14:36
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Vid fem minuter skulle jag nog börja tappa tålamodet, vid 10 minuter skulle jag troligen sjappa. Beror såklart på scenariot men om det bara gäller något vardagligt så gäller det.
Citera
2013-09-28, 14:40
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Beror helt och hållet på scenariot.
Precis. Är jag bara hemma och väntar på en polare gör det ju inget, annan femma ifall jag sitter i en bil och ska ut till någon affär som nästan stänger och personen är sen.

Ska erkännas att jag är tyvärr lite av en tidsoptimist själv ibland.
Citera
2013-09-28, 15:09
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Hatar människor som medvetet kastar bort min tid! Har man inte vett att sms:a och ringa och tala om att man är sen och när man kommer, så står dom inte högt upp på min lista.

Och det där med den akademiska kvarten är bullshit! Hade en väninna som alltid körde på det, och det irriterade mig något så fruktansvärt att jag började dra redan efter 5 minuter. Sedan fick jag den dryga kommentaren: "Jag var ju där, men inte du?"
Citera
2013-09-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Precis. Är jag bara hemma och väntar på en polare gör det ju inget, annan femma ifall jag sitter i en bil och ska ut till någon affär som nästan stänger och personen är sen.

Jo men om man sitter och huttrar i Fittja på en busshållsplats är det inte lika kul som var fallet för mig. Vedebörande verkar inte så nykter heller. Fick "hjej hring mig" som sms nu.

"negern" svarar inte när man ringer heller!!!!!!!!!
Senast redigerad av 2ganger2 2013-09-28 kl. 17:34.
Citera
2013-09-28, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mboi

Hur gör du om du måste med ett tåg/flyg?
Citera
2013-09-28, 17:40
Medlem
Uroys avatar
Sista gången jag skulle ta med min lata brorsa som saknar körkort var några år sen, vi skulle till en släkting ca 15mil bort enkel resa. Jag förklarade innan att jag åker kl9.00 även om du inte är på plats, att hämta honom är en omväg för mig på ca 4mil. Precis som vanligt är fanskapet inte ute ur porten så jag åker, han ringer säkert 8-10ggr men jag gav fan i att svara. Han har inte åkt en meter i min bil sen dess
Citera
2013-09-28, 18:08
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
Klart man vänter om det är en närstående, men är det polare som har mage att skriva "var är du????" 1 timma och 20 min efter avtalad tid...är det inte så man ska skratta eller gråta?
Vad hade du svarat på detta sms?

Något jävligt drygt. Typ "Skojar du med mig?! Har bättre saker att göra än att stå och vänta på dig i över en timme!"
Jag avskyr människor som inte kan passa tiden, så jävla respektlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in