Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Fick höra några nyheter om G&G som jag inte visste och det kommer en nyhet i vinter som iaf jag tycker ska bli rolig
Jag håller helt med Alister här, har man sagt A får man faktiskt ha den goda smaken att säga B. För övrigt är det ju ett känt faktum att jag är den mest nyfikna personen i det här forumet, så jag behöver min fix.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Lite fredagsgodis i form av en drös bilder på Vass Austerity Brogues i New Gold Museum Calf på U-lästen, som anlände idag:
http://imgur.com/a/1fu5t
De är gjorda av det allra sista som Vass hade kvar av sin första leverans av museum calf från nu konkursade Ilcea. Det är ett helt fantastiskt läder, mycket mjukt och smidigt, och så då med den härligt fläckiga finishen, som man då får genom att badda lädret med fuktiga svampar efter att det legat i anilinbad. Det märks dock att Vass inte hade mycket av det kvar, då siddelarna/quartersen är av märkbart sämre delar av lädret, framför allt ett par av dem. Hade dock räknat med att det kunde bli så, och kan absolut leva med det.
Riktigt vackert, Alister. Jag har alltid tyckt att Vass austerity brogues gör sig som allra bäst på just U-lästen. Gold Museumen gör ju saken bara ännu läckrare!
Men jag tycker ändå att Vass borde kunna ha bjussat på ett prisavdrag eller något, eftersom du så uppenbart tummat på läderkvaliteten. De ska ju trots allt vara så pass ansedda vad gäller den biten. Dina skor hade ju helt klart gått som subbor hos en annan tillverkare i samma "liga", och så tycker jag även Vass borde ha hanterat ditt köp... Ska du inte försöka få lite av dina pengar tillbaka? Om inte annat kan du ju investera det du eventuellt får tillbaka i ett par till nya skor,