2013-09-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Finns både Lidl och ALDI i Sassnitz, så nog finns det andra alternativ om man vill handla billigt.
Då har man verkligen begränsat sig, där finns i princip bara fulöl och fulsprit.
Finns även Netto där man kan fynda märkessprit om det är på kampanj, bara att kolla veckobladet.

Men då får man spendera fem timmar i land. Med förbeställning i bordershoppen hinner man med vändande färja.
Citera
2013-09-26, 19:53
Medlem
Någon som har koll på ALDI's och Lidl's utbud? Säljer de tysk öl eller finns det även svensk öl i deras sortiment? Pris på en platta välkänd öl där?
Citera
2013-09-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plee
Någon som har koll på ALDI's och Lidl's utbud? Säljer de tysk öl eller finns det även svensk öl i deras sortiment? Pris på en platta välkänd öl där?
Svensk öl? Tror du det finns en enda tysk som skulle vilja köpa svensk öl? ALDI och LIDL är centralstyrda och har samma sortiment i alla butiker, till största delen deras egna märken, och det gäller även öl och sprit. Det är fulöl och fulsprit som gäller där.
Citera
2013-09-27, 20:41
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-K
Svensk öl? Tror du det finns en enda tysk som skulle vilja köpa svensk öl? ALDI och LIDL är centralstyrda och har samma sortiment i alla butiker, till största delen deras egna märken, och det gäller även öl och sprit. Det är fulöl och fulsprit som gäller där.
Att det bara skulle finnas enbart fulöl och fulsprit vet jag inte om jag vill hålla med om.
Däremot att det inte finns någon svensk öl är ju helt riktigt.
Citera
2013-09-28, 06:14
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snufflig
Jag har en bil plus ett släp. Vi kommer att sitta två stycken. Hur mycket pengar på en höft får jag räkna med att handla för om jag vill fylla rubbet? Hur mycket brukar era spritkostnader ligga på?

Ja, det beror väl lite på... Tänker du fylla med Slots grön fulöl eller lådor med 18 årig Chivas?
Citera
2013-10-03, 10:42
Medlem
Tänkte åka ner om ca 1vecka, troligtvis till Sassnitz, någon som vill åka med?
Vi delar kostnad på färjebiljett, sopa från där du går på, och min citronen berlingos 680kg maxlast. PM
Utgår ifrån Stockholm.
Citera
2013-10-03, 23:10
Medlem
Kodijacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrgito
Tänkte åka ner om ca 1vecka, troligtvis till Sassnitz, någon som vill åka med?
Vi delar kostnad på färjebiljett, sopa från där du går på, och min citronen berlingos 680kg maxlast. PM
Utgår ifrån Stockholm.

Skall du åka från Stockholm, bara lasta 340 kg var? Finns ingen logik i det. Sist åkte vi 3 st tog med oss minst 1,5 ton totalt. Ett lock öl väger ca 8 kg.
Citera
2013-10-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodijack
Skall du åka från Stockholm, bara lasta 340 kg var? Finns ingen logik i det. Sist åkte vi 3 st tog med oss minst 1,5 ton totalt. Ett lock öl väger ca 8 kg.

340kg sprit?
Citera
2013-10-05, 00:23
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrgito
340kg sprit?

Exakt! Det blir en god förtjänst!

Och bra val av bil måste jag säga, har den fjädringen jag tänker på så kan man rulla maxlast utan att det syns speciellt mycket alls
Citera
2013-10-09, 18:36
Medlem
Hej panelen!
Jag tänkte prova att åka till Sassnitz, har bara varit i Burg tidigare. Har fått tips om att åka till Aldi i Sassnitz men jag vill inte köpa grisen i säcken så om någon kan kommentera Aldis priser och utbud vore jag tacksam (sökt på aldis hemsida men hittar inte mycket, är inte så vass på tyska heller).

En annan fråga, vi har bara drygt 2 timmar på oss eftersom vi vill åka med nästa färja tillbaka till Trelleborg, hinner man in till Aldi eller är man begränsad till bordershop?

Tack på förhand.
Citera
2013-10-09, 20:04
Medlem
Aldis utbud består till största delen av deras egna varor, deras egna ölmärken, vodka osv. Om du är ute efter no-namevodka (Zarinoff eller något sådant), 5 Euro för 0.7L är det rätta stället. Men ni kan inte räkna med att hitta så mycket märkesvaror.

Om ni är rappa skall ni hinna in till orten Sassnitz en vända, tar ca 10 minuter. Finns även ett Netto där, kolla veckobladet på nätet, men det finns ofta inte så mycket att spara. Man kan köpa bra tysk öl på glasflaska där om man vill ha det och har plats för de tunga backarna. Oftast kan man få en back riktigt bra tysk öl (20*0.5L) för 10 Euro + 3 Euro i pant. Om man vill ha något annat än dansk och svensk öl.

Annars är det väl Bordershop som gäller. Med ett par timmar hade jag nog förbeställt på Bordershopen på nätet och åkt och käkat något i Sassnitz istället. Maten på båten är dyr och inte så kul.
Citera
2013-10-10, 22:20
Medlem
För att första gången så hade jag tänkt ta HH färjorna ner och sedan bron på vägen hem (för att undvika att bli igenkänd i tullen :P )

Finns det några avgifter om man tar bron hem? Hur är tullen där? Antar att man måste betala för att åka över, hur mycket? måste man alltid betala eller bara ibland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in