Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-11, 13:50
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Okej, jag vet att jag är tjatig i den här frågan, men det har blivit lite ändrade planer och behöver snabba tips.

Vilken restaurang ska man gå till där det serveras vanlig husmanskost med kokt potatis och fisk/kött och kostar mellan 150-275 kronor per varmrätt? Vi kommer bara att äta en varmrätt per person.
Citera
2013-05-11, 18:03
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minns Mitt Namn
Okej, jag vet att jag är tjatig i den här frågan, men det har blivit lite ändrade planer och behöver snabba tips.

Vilken restaurang ska man gå till där det serveras vanlig husmanskost med kokt potatis och fisk/kött och kostar mellan 150-275 kronor per varmrätt? Vi kommer bara att äta en varmrätt per person.

Ingen!? Börjar bli hög tid nu, så tar gärna emot vilka tips som helst som stämmer överens med mina kriterier.
Citera
2013-05-11, 20:59
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Citat:
Ingen!? Börjar bli hög tid nu, så tar gärna emot vilka tips som helst som stämmer överens med mina kriterier.

För er som undrar blev det Sjöbaren på Lorensbergsgatan.
Citera
2013-05-12, 09:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Okej, tack så mycket. Skulle du rekommendera Hamnkrogen, Wärdshuset eller Huvudrestaurangen sett till "bäst mat" för pengarna?

För sent svarat, men vem vet du kanske käkar "ute" fler gånger. Hamnkrogen föredrar jag oftast då det maritima temat mer passar mig. Rent objektivt dock Wärdshuset tycker jag.
Citera
2013-05-12, 11:47
Medlem
H.Stiglitzs avatar
Ta inte den persiska restaurangen Shiraz längst ut på kungsgatan iaf. Åt där igår när kompisen blev matförgiftad. Han beställde Entrecote och det var den torraste skosula till "Entrecote" man kan tänka sig. Rödvinssåsen till smakade ren skit. Shiraz höll hyffsad kvalite på den persiska maten för några år sedan men menyn har aldrig ändrats och har de inte bytt ägare till det sämre så är kockarna helt trötta och dit går jag aldrig mer. Skitställe.
Citera
2013-09-27, 18:33
Medlem
Nu är detta en gammal tråd och mycket kan ha förändrats sedan det som står här skrevs. Så drar upp frågan igen: ett bra ställe där det inte behövs bordsbokning relativt centralt ikväll? Är två pers och en budget på 1500 inkl dricka.
Citera
2013-09-27, 18:41
Medlem
CutUups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Nu är detta en gammal tråd och mycket kan ha förändrats sedan det som står här skrevs. Så drar upp frågan igen: ett bra ställe där det inte behövs bordsbokning relativt centralt ikväll? Är två pers och en budget på 1500 inkl dricka.

Hello monkey på magasinsgatan,eller den på linnégatan.Kanske får ta en drink i baren medans du väntar på ett bord.restaurang BON på arkivgatan,eller familjen runt hörnet.
Citera
2013-09-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CutUup
Hello monkey på magasinsgatan,eller den på linnégatan.Kanske får ta en drink i baren medans du väntar på ett bord.restaurang BON på arkivgatan,eller familjen runt hörnet.

Tack för snabbt svar. Hello Monkey hade varit perfekt och ringde till dem för att se om det gick att boka bord, men det verkar hopplöst ikväll så tar sikte på Avenyn och ser vad vi hittar.
Citera
2013-09-27, 19:10
Medlem
CutUups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
Tack för snabbt svar. Hello Monkey hade varit perfekt och ringde till dem för att se om det gick att boka bord, men det verkar hopplöst ikväll så tar sikte på Avenyn och ser vad vi hittar.

Hmm jag brukar sätta mig i baren o käka alt,dra en drink tills det finns bord.Men BON då?
Förresten!!! det har öppnat ett nytt ställe vid skanstorget som verkar tvärnice,jag ska testa det så fort jag är frisk,MEN barbicu på rosenlund!! trevlig inredningoch personal+ok käk.det är samma folk som äger tranquilo.
Citera
2013-09-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CutUup
Hmm jag brukar sätta mig i baren o käka alt,dra en drink tills det finns bord.Men BON då?
Förresten!!! det har öppnat ett nytt ställe vid skanstorget som verkar tvärnice,jag ska testa det så fort jag är frisk,MEN barbicu på rosenlund!! trevlig inredningoch personal+ok käk.det är samma folk som äger tranquilo.

Om vi går åt Avenyhållet står BON på listan. Har kollat Barabicu och det verkar najs. Får se hur vi gör, har inte bestämt oss men går ut nu och ser vad det blir
Citera
2013-10-28, 22:12
Medlem
Familjen kommer på besök i helgen. Vi är ute efter matställen fredagkväll, lördag och söndag.

Kriterier för fredagkväll:

Far och bror gillar standardskräpmat typ, som burgare, revben, pizza, osv. men bror kan också uppskatta en god skaldjursrätt med pasta tex.

Mor vill helst ha lite mer sofistikerad mat. Ryggbiff eller liknande köttbit, en fin fiskrätt eller skaldjursgryta, men snöar också då och då in på pastarätter eller risotto. Vill helst att miljön ska vara fin runt omkring i restaurangen. Sjöbaren uppskattade hon mycket.

Samtliga kan nog också tänka sig kinamat. Jag kan tänka mig att Göteborg Woks upplägg med buffé för 198 SEK på fredag kan falla dem i smaken, men är det bra där? Annan "konstig" asiatisk mat kommer inte att gå hem, som Hello monkey eller Dubbel dubbel, tyvärr.

Restaurang Meet, Texas Longhorn och Sinclairs har jag funderat på, men jag tror att de är aningen för dyra.

Tapas är också populärt hos bror och mor, men finns det några bra i Göteborg? Manana?

Vanligen nöjer vi oss med huvudrätt, max någon efterrätt kan slinka ner också.

Priserna för en huvudrätt bör ligga mellan 150-250 SEK. Maximalt 300 SEK per person, och en varmrätt ska räcka för att bli tillräckligt mätt, helst även för bror som är stor i maten. Och menyn bör ha mycket att erbjuda.

Med en titt på Miss Sophies meny kanske det kan vara ett alternativ, eller hur är det egentligen?

Är det någon som har några rekommendationer?
Citera
2013-10-29, 10:37
Medlem
Köses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Text

Testa Familjen. Där räcker det gott med en huvudrätt =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in