Såg nyss trailer för det kommande avsnittet, det med tatuerade tjejen. Hon pratar om gränsfall till brott, att skita i allt för att dom planerar till Vegas för att inte återvända, det gör att jag tror att det finns goda förhoppningar till en annorlunda upplösning. Men det troliga är väl ändå att det slutar med att dom säljer ett par skitsaker så är allt löst.
Såg nyss trailer för det kommande avsnittet, det med tatuerade tjejen. Hon pratar om gränsfall till brott, att skita i allt för att dom planerar till Vegas för att inte återvända, det gör att jag tror att det finns goda förhoppningar till en annorlunda upplösning. Men det troliga är väl ändå att det slutar med att dom säljer ett par skitsaker så är allt löst.
Säljer ett par tatueringar kanske
Skulle vara kul om det nån gång gick åt helvete för några extra korkade deltagare!
Veckans par levde lyxliv på kredit och hade planer på att lämna landet och flytta i usa, därav deras beslut att strunta i alla räkningar dock fick de hemlängtan ganska snabbt så de flyttade tillbaka och får ta tag i skulderna i efterhand, inte så smart med andra ord.
Veckans par levde lyxliv på kredit och hade planer på att lämna landet och flytta i usa, därav deras beslut att strunta i alla räkningar dock fick de hemlängtan ganska snabbt så de flyttade tillbaka och får ta tag i skulderna i efterhand, inte så smart med andra ord.
Man tycker att detta avsnittet borde bryta mot 'sälj ett par prylar så är allt bra', tvivlar att det skulle sända något bra moraliskt budskap till alla med vinglig ekonomi om dom ställer upp för ett par som medvetet planerat sina skulder och sedan litar på att Lyxfällan ska ordna upp allt.
Läste artikeln igen, tydligen så blir det samma gamla visa som vanligt
- Det gav oss en annan syn på pengar. Vi fick hjälp med hur vi skulle spara pengar och göra en budget, säger Josh.
- I dag tänker jag efter innan jag köper något och ska betala av allt. Vi tar mer ansvar.
Men skulderna i USA är Josh inte orolig för.
- Min pappa sa för ett par dagar sedan att skulderna där kan skrivas av efter tre år. Men jag är inte helt hundra på det. Annars är det lätt att betala en advokat 1 000 dollar för att få skuldsanering, det har min syster gjort.
__________________
Senast redigerad av pyttefnax 2013-09-26 kl. 09:07.
Ååh, det här måste man ju nästan se. Klara kandidater till årets idiot-priset. Först maxa alla krediter och sen dra till Vegas. Efter två månader får bruden hemlängtan. Två månader!
Väl hemma har de börjat anamma förnekelsetaktiken som innebär att alla räkningar läggs i ett skåp i förhoppningen om att de försvinner.
Trots allt ska dom ha cred för att dom ställer upp i Lyxfällan. Go Josh och Linda!
__________________
Senast redigerad av S.O.Stolp 2013-09-26 kl. 20:03.