2013-11-17, 17:55
Medlem
Började garva när dem nämnde hans 5 mobilabonnemang, att hans partner också blev förvånad gjorde det ännu roligare . Det var ju inte så att dem nämnt det innan så det var väl "överraskningseffekten" som slog in.

Vad mer kan man säga om senaste avsnittet egentligen? kärleksfullt par ändå, just att tjejen jobbade med healing kanske gör att hon har någons sorts "inre lugn"(hon va väldigt snygg ändå imo). Hennes reaktioner kändes mer omtänksamma än bara aggressivitet om ni förstår vad jag menar.
Bilen- ofc... spara 7 första månaden och sälja bilen för 5 när man har... 3 barn? lite tragiskt ändå att behöva ge upp något sådant för bättre tv. Idk hur länge till dem skulle behöva jobba ihop pengar för att få bort körförbudet men det känns såklart taskigt.

Någon som har koll på var alla pengar kom ifrån? 14 sa dem väl om jag inte minns fel, men man fick ju inte se en loppis lr så. Enda som såldes var bil 5k och xbox/tv 7k. Kanske missat ngt

vad var åldersskillnaden btw? antagit att han var mycket yngre pga beteendet.
Senast redigerad av Gefilte.fish 2013-11-17 kl. 18:03.
Citera
2013-11-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gayatrimantra
Vi hade ingen aning om att det skulle komma folk in i våran lägenhet när vi inte var där, film teamet ( som för övrigt va hur Goa som helst) fick nycklarna medans vi var där och " handlade" , vi tänkte inte mer på det eftersom all deras utrustning låg inne hos oss.. Sen är det väl lite det som är grejen , att man inte får veta allt i förväg om vad som ska hända.
Tycker det är dumt att uttrycka sig så som du gör nu.. Allt man önskade va ju givetvis att få hjälp annars hade man ju aldrig ställt upp i programmet .

Tycker faktiskt ni (främst du) gjorde bra ifrån er, speciellt om man dessutom lägger till allt du skrivit här på FB... Svinigt gjort av TV3 om det nu gått till på det sättet som du säger.

Önskar er alla lycka i framtiden och hoppas ni kommit på fötter igen och kan lägga våldtäkten från TV3 bakom er.
Citera
2013-11-17, 18:53
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Vi hade ingen aning om att det skulle komma folk in i våran lägenhet när vi inte var där, film teamet ( som för övrigt va hur Goa som helst) fick nycklarna medans vi var där och " handlade" , vi tänkte inte mer på det eftersom all deras utrustning låg inne hos oss.. Sen är det väl lite det som är grejen , att man inte får veta allt i förväg om vad som ska hända.
Tycker det är dumt att uttrycka sig så som du gör nu.. Allt man önskade va ju givetvis att få hjälp annars hade man ju aldrig ställt upp i programmet .

Tycker ni klarade det rätt bra trots allt. Intressant att höra hur det går till EGENTLIGEN. Känns som att Lyxfällan i princip ALLTID gör helt galna bilaffärer - åt båda hållen dock. Ibland får folk otroligt mycket för nåt gammalt vrak plus att de får ett annat vrak emellan...

Kul att du valde att berätta er historia här!
Citera
2013-11-17, 18:54
Medlem
Attraktiv tjej den där Zandra. Borås ligger inte långt från Göteborg så får väl åka över dit när förhållandet tar slut. Bara att skicka PM. Mycket bra ekonomi. ;-)
Citera
2013-11-17, 19:43
Medlem
Happymes avatar
Jag förvånas över att en sån omtänksam tjej som Zandra verkar vara står ut men en empatilös snorvalp som Tony...

Citera
2013-11-17, 20:43
Medlem
btw, hur var det mannen hade gjort? snack om ngn faster som tagit lån åt dem, var det i hennes namn då och nu skulle dem betala tillbaka till henne?
Citera
2013-11-17, 22:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
diverse

Jag tycker faktiskt att ni, trots allt, framstod som vettigare och ärligare än de flesta som syns i Lyxfällan.

Ni kom ur det med äran i behåll.

Både du och din kille är snygga, bara han slutar med skräpmaten så återfår han lite fastare kropp!

Att det klipps och trixas för bättre tv fattar nog de flesta.

En fråga dock: Ledde inte er medverkan till ett uppvaknande iaf? Har ni inte bättre koll på ekonomin nu och mår bättre?
Citera
2013-11-17, 23:40
Medlem
Hurt-Åke - fatta detta - 350 k i skulder kräver många långa år av
rannzakning o utan bileri - med bileri kan man nog ca dubbla tiden
till att de blir skuldfria
Citera
2013-11-18, 07:43
Medlem
gayatrimantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tycker faktiskt att ni, trots allt, framstod som vettigare och ärligare än de flesta som syns i Lyxfällan.

Ni kom ur det med äran i behåll.

Både du och din kille är snygga, bara han slutar med skräpmaten så återfår han lite fastare kropp!

Att det klipps och trixas för bättre tv fattar nog de flesta.

En fråga dock: Ledde inte er medverkan till ett uppvaknande iaf? Har ni inte bättre koll på ekonomin nu och mår bättre?

Jo det har blivit bättre.. som jag skrev innan fixade vi ett ihop bak själva en vecka efter dom var här ( inspelningen va för bara ca 2 månader sedan) sen dess har jag fortsatt hålla i ekonomin själv , Tony har vaknat upp en hel del men har en bit kvar.. Efter att vi fick Canal digital avställt eller vad man säger så tog det inte många dagar innan mannen min kom med en Tivo! jag skrattar åt det men känner att jag kan inte el orkar inte bråka med han om det. I det stora hela har jag lyckats spara 20 tusen och håller på att anordna en stor loppis i december ... Så han kan ha sin förbannade Tivo
I sånna tillfällen ångrar jag att vi ens va med , men ändå .. Det HAR hjälpt och ingen bil har han köpt .. Men sanningen är att vi som är en familj med tre kiddos, skiftjobb ,faktiskt Måste ha en bil .. Iaf nu i vinter och eftersom Tony inte kan det där med bilar så ordnade jag en skattad o besiktad Citroën för 3000.. Ā till B thats all we need.
Peace
Citera
2013-11-18, 23:24
Medlem
har 3 barn och köper bilar på kredit, fan va omoget och barnsligt. vad har hänt med att vara man?
jämnför min egen pappa med pappor nu för tiden det är dag och natt skillnad.
Citera
2013-11-19, 11:28
Medlem
"Tony inte kan det där med bilar"

Då skall han fan inte hålla på med långbilsbmw utan köpa nästa nya skoda/smart/Dacia
or whatever eller en mobebil.

(själv har jag lågmilsbilar som är 30 resp 25 år gamla men är jävligt
bra på bilar ink skruvande - kusin köpte ny volvo S80 T6 för 350 k o
sa när han såg min 25 årsbil som jag då köpt när den var 17 år - faan
om jag kunde lika mycket som du om bilar skulle jag aldrig köpt min
nya bil - betalade 80 k för 17-årsbilen).

När blir Ni skuldfria?

Har du aldrig funderat på att byta bort Tony SpenderBalle mot någon
som tillför dig o barnen pengar o ekonomi?

Det som Mvii tycker är mest intressant är ju om jag tänker på mig själv-
om jag vore som Tony skulle jag nog få doppa (snopp) i ett antal damer
men utgångspunkten skulle vara att ingen skulle vilja ha stadigt med mig.

Förklara gärna för oss varför du som är mamz (o ser bra ut . för det gör du
o verkar rimligt trevlig o ansvarstagande) fastnat för Tony som bara verkar
vilja ha kul för sina stålar resp lägga dom på egna särintressen
Citera
2013-11-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
"Tony inte kan det där med bilar"

Då skall han fan inte hålla på med långbilsbmw utan köpa nästa nya skoda/smart/Dacia
or whatever eller en mobebil.

(själv har jag lågmilsbilar som är 30 resp 25 år gamla men är jävligt
bra på bilar ink skruvande - kusin köpte ny volvo S80 T6 för 350 k o
sa när han såg min 25 årsbil som jag då köpt när den var 17 år - faan
om jag kunde lika mycket som du om bilar skulle jag aldrig köpt min
nya bil - betalade 80 k för 17-årsbilen).

När blir Ni skuldfria?

Har du aldrig funderat på att byta bort Tony SpenderBalle mot någon
som tillför dig o barnen pengar o ekonomi?

Det som Mvii tycker är mest intressant är ju om jag tänker på mig själv-
om jag vore som Tony skulle jag nog få doppa (snopp) i ett antal damer
men utgångspunkten skulle vara att ingen skulle vilja ha stadigt med mig.

Förklara gärna för oss varför du som är mamz (o ser bra ut . för det gör du
o verkar rimligt trevlig o ansvarstagande) fastnat för Tony som bara verkar
vilja ha kul för sina stålar resp lägga dom på egna särintressen

förmodligen för att hon har 2 barn med 2 olika män från tidigare förhållanden. och hon tog första bästa torsk som kom i närheten.

nu när jag såg avsnittet så såg man att han dessutom hade 5 mobilabbonemang LOLOLOL, klockrent när killen kallade honom för tönt och barnrumpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in