2013-09-26, 17:47
Medlem
DenLedes avatar
Väldigt skumt avsnitt?

Kan det inte vara så att turken redan hade polis-span på sig och att tv3 backade då de inte ville förstöra utredningen, eller något sådant?
Citera
2013-09-26, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Väldigt skumt avsnitt?

Kan det inte vara så att turken redan hade polis-span på sig och att tv3 backade då de inte ville förstöra utredningen, eller något sådant?

Visst var det skumt men också ett fullständigt meningslöst program. Hasse, Sanna, "experterna" och
tjejerna poängterade från början till slut sitt missnöje över både hyresvärden och polisen nonchalans.
Ifall man nu inte kunde konfrontera den instabile stalkaren hade man i alla fall kunnat ifrågasätta
varför polisen och hyresvärden både undvek och negligerade tjejerna.

Något fel blev det här, möjligtvis att hyresvärden efter sitt samtal med Hasse på tåget kontaktade socialtjänsten som blandade sig i och därefter drog sig TV 3 ur till viss del i utbyte mot att
tjejerna fick ny lägenhet. Som sagt något skumt var det.

Jag funderar fortfarande jag på vem som fick betala rutorna som Josef krossade med sten,
det blir väl att mejla Hasse innan kvällen är slut för att få svar...... om inte någon annan vet.
Citera
2013-09-26, 20:35
Medlem
730221s avatar
Läste på Josefines blogg att hon är sur över att vi diskuterar henne här och hon är sur på mig som la ut hennes blogg här, men känns väl lite som att varför ställer man upp i tv om man vill vara anonym, självklart kommer folk att diskutera och vara nyfikna efter ett tv program.
http://josefiinesahlin.blogg.se/2013/september/arg.html
Citera
2013-09-26, 20:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Läste på Josefines blogg att hon är sur över att vi diskuterar henne här och hon är sur på mig som la ut hennes blogg här, men känns väl lite som att varför ställer man upp i tv om man vill vara anonym, självklart kommer folk att diskutera och vara nyfikna efter ett tv program.
Det blir ju faktiskt lite som att du stalkar dem genom att leta upp info om dem och publicera här. De kanske är trötta på stalkers nu.
Citera
2013-09-26, 20:45
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det blir ju faktiskt lite som att du stalkar dem genom att leta upp info om dem och publicera här. De kanske är trötta på stalkers nu.
hehe kanske blir min tur nästa vecka, vore trevligt om Hasse kom hit och stalkade mig lite :-)
Citera
2013-09-26, 21:29
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Hyfsat ruttet är det ju att du namnger offren medan förövaren valsar runt i sina adidasbyxor helt fri och icke-namngiven. Jag hade inte gjort det.

Jag ser faktiskt ingen anledning till att lägga ut fullständiga namn på någon av tjejerna överhuvudtaget.
Citera
2013-09-26, 21:42
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
https://www.facebook.com/josefine.sahlin.7
http://josefiinesahlin.blogg.se/
https://www.facebook.com/rebecka.haggstrom.50

fokus ska väl ändå ligga på "stalkern" inte offren
Citera
2013-09-26, 21:47
Medlem
Jag missade avsnittet igår, men jag har satt mig in i det hela sen tidigare. Det är klart det är förjävligt att inget görs åt honom, oavsett om han nu bor i socialens lägenhet eller ej. Det är klart det är synd om tjejerna.

Men, om nu J*sefin (eller hennes blogg) inte ville bli "upptäckt" av FB, då hade hon kunnat skriva sitt långa, första inlägg på sin Facebook, för jag antar det är hennes vänner som undrat. Vi andra har väl bara sett reklam för Stalkers och innan dess varit ovetandes. Så att bli sur för att en helt öppen sida hittas, som dessutom startades först i augusti, det är rätt dumt. Vill man inte alls att något ska läcka ut, då ska man inte skriva alls, för det finns alltid någon som läcker "intressanta saker".
Citera
2013-09-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Precis min tanke fick den känslan hela programmet tjejer i den åldern är inte särskilt tysta av sig om dom lever med festande och massa annat skit för sig och är det lyhört och dom jävlats med han som han ser på saken kan man bli psyk för mindre speciellt om man inte är helt stabil sen innan.

Mhm och barnfamiljer är inte heller särskilt tysta men det är säkerligen ingen härinne som tycker att sådana ska bli stalkade men två unga tjejer som blir stalkade förtjänar det givetvis.
Citera
2013-09-26, 22:11
Medlem
Alltså. Bor de kvar på samma adress ännu? Jag sökte lite och hittade 15 pers på samma adress som J*sefin, om det är samma adress som tidigare så är det väl inte jättesvårt att hitta honom menar jag. Men om han bor i en av soc lägenheter kanske han inte listas?
Citera
2013-09-26, 22:34
Medlem
Namnger offren? Dom har ju namngett sig själva genom att vara med i TV och lagt ut på sina bloggar att dom är med i Stalkers. Hon var knappast sur över att någon lagt ut hennes blogg på flashback, då får hon ju fler besökare. Däremot känns det nog inte så kul att folk skriver att hon skulle förtjäna att bli stalkad det för att dom haft fest och levt om. Det var väl i huvudsakligen det hon blev förbannad på. Sedan kan jag tycka att det är som vanligt, folk lägger fokus på det dåliga. Dom flesta här inne på flashback tycker ju också att killen verkade vara ett psykfall och står på hennes sida så väljer hon ändå att bli upprörd över någon som sticker ut.

På tal om bloggen verkar hon vara med om mycket saker eller vad sägs om idag

"Jag och pillan var ute i tornby förut där sjukaste snubben kom till oss och ville vi skulle följa med han till coop parkeringen bakom ett träd där han skulle strippa för oss!?"

Låter som ett trevligt område.
Senast redigerad av Stavens 2013-09-26 kl. 22:36.
Citera
2013-09-26, 22:37
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Alltså. Bor de kvar på samma adress ännu? Jag sökte lite och hittade 15 pers på samma adress som J*sefin, om det är samma adress som tidigare så är det väl inte jättesvårt att hitta honom menar jag. Men om han bor i en av soc lägenheter kanske han inte listas?

Nej personen som trakassera tjejerna bor på Skattegården, där hyresvärden är Stångåstaden.
Nu har de flyttat till en annan del av Skäggetorp där Willhem är hyresvärd. Riktigt dåligt hanterat av både polisen och Stångåstaden!
Kunde väl erbjudit dom en lägenhet i stan eller liknande? Nu verkar de fått lösa problemet på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in