Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Befolkningsökningen består till över 80 % av invandring, nånstans behöver folk bo - så givetvis är dessa lägenheter fullbelagda (etniska svenskar som får betala priset så att säga). Men det är inte helt lätt att hitta en lägenhet att hyra i Köpenhamn heller för den delen - och vi vet ju alla vad som hände med priserna där...
Det borde vara lite lättare eftersom många väntar på bättre tider på bostadsmarknaden för att sälja och hyr ut sina bostäder tillfälligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
I Holland sjunker priserna trots att det knappast finns nåt enormt utbud av lediga hyreslägenheter.
Ja det kan ju ha med amorteringskraven kanske att göra? Något som inte var särskilt lyckat.
Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
En hel del har faktiskt tillräckligt högt könummer för att få hyreslägenhet i Stockholm, och ja, det finns fortfarande en hel del hyreslägenheter kvar. Alla vill heller inte binda upp sig på lån, du kan heller inte räkna med den här räntan när du köper något så långsiktigt som en bostad - att du skulle få tusentals kronor över för amorteringar efter ränta+avgift+underhåll är bara snickesnack.
Jag om någon vet att det är billigare att bo i bostadsrätt än hyresrätt då jag köpte bostadsrätt redan på 90-talet. Under åren har jag sparat grova pengar på att bo i bostadsrätt och jag avser inte att ändra på det de närmaste åren. Jag står i hyreskön sedan tidigt 80-tal och tänker casha hem vid pensionen.
Att hyra ett helt yrkesverksamt liv är bland det mest idiotiska man kan göra. Det kan vara bra att hyra om man exempelvis vill använda pengar till andra investering såsom ett landställe. Men att bygga ett helt liv på att hyra blir man ingen vinnare på.
Vad är billigast: Att hyra en bil eller äga den själv? Svaret är ganska självklart och samma princip gäller även bostäder.