Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 10:42
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Vad är vitsen med fria sms i världen?

Om du smsar någon i världen så kommer personen att svara via whatsup eller Viber. Då sms till världen är sjukt dyrt i resten av världen.

Så även om du har fria sms så har inte den du skickar det till. Vilket gör det helt meningslöst även för dig!

För mig är det inte meningslöst!
Citera
2017-09-16, 20:31
  #698
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Finns det något bra alternativ till Hallons mobila bredband 20gig för 149 i månaden?


Hallon plockade plötsligt av mig det mesta av potten samtidigt som internet pajade ihop, antar det var masten, och de verkar ljuga om det mesta, så jag skulle helst slippa ett bolag som jag inte litar på, kommer inte att köpa nån extra surf av dem om det var vad de hade tänkt sig...

Kan du berätta lite mer om vad som hände?
Citera
2017-09-24, 18:54
  #699
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
Kan du berätta lite mer om vad som hände?

Tja, plötsligt en dag gick det bara att komma fram till tre eller hallon, på hallon stod det att jag hade 3,00 gig kvar, dagen innan hade jag haft drygt 20 gig kvar, jag brukar kolla två gånger per dygn och skriva upp det.

Det gick inte heller att koppla upp sig med Wifog (använder tre:s nät) när jag åkte iväg med mobilen några mil bort över dagen funkade den som vanligt via Wifog, när jag kom hem funkade inget annat än tres och Hallons hemsida tror inte Wifog funkade heller.

Hemma har jag en win10 dator med Dongle till hallon, och ethernet till en router med wifi, via wifi brukar brukar två mobiler koppla upp sig. Jag drog sen ur donglen över dagen och när jag anslöt den på kvällen så funkade internet igen.

Visst skulle nån av mina datorer/mobiler kunna ha löpt amok samtidigt som masten pajade ihop, men jag säger som Harry Bosch - hata slumpen...

Så jag tror att det var nåt fel på tres nät och någon/ett datafel resettade mitt konto till 3 gig, enligt hallon gör de aldrig några fel tydligen, men de skrev att de skulle mejla mig senast dagen efter och det gjorde de aldrig, så ljuger har jag bevis på att de gör ibland...

Det verkar vara ganska lång tid mellan när siffran för kvarvarande surf uppdateras jämfört med när jag hade Telia, då märktes det direkt.

Händer sådant här igen så är det ju ganska meningslöst att kunna spara surf, om den ändå plötsligt är borta.

Jag hade helst sett att jag kunde begränsa surf mängden själv till ett visst datum via Hallons sida och sen öka på vid behov.
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2017-09-24 kl. 19:00.
Citera
2017-10-05, 14:45
  #700
Medlem
martinvaxjos avatar
Positiv och negativ kritik av hallon

Har nu avslutat Hallon som visserligen fungerade bra som kontantkort i Sverige och man fick massvis med Gigabytes gratis, men Hallon fungerade inte på min resa genom EU efter jag hade ställt om abonnemanget på deras hemsida, De började istället skicka ut en strid ström av fakturor, De har inte svarat på e-post på flera dagar så nu har jag avslutat abonnemanget och bestridit de felaktiga fakturorna.

Mitt tips:
1. Avsluta så fort du bara kan om du vill använda din mobil utomlands.
2. Försök inte förändra ditt abonnemang! Det kan resultera i en strid ström av fakturor.
3. Bestrid felaktiga fakturor. Hallon skickar en bekräftelse på ditt meddelande till dem. De kan således inte förneka att de fått ditt meddelande. Skriv gärna ut en kopia av ditt meddelande skriv under och skicka in också. Det har jag nu gjort. Då gäller det även rättsligt.

Jag får dessutom en dejavu av Vimla och Klarna här. Hallon tycks vara ytterligare ett företag som inte kan kalla sig vid samma namn vid beställning och betalning, med samma taktik att locka in folk med tre månader billigt, dålig kundservice och dålig fakturakontroll.
Citera
2017-10-06, 08:52
  #701
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinvaxjo
Positiv och negativ kritik av hallon

Har nu avslutat Hallon som visserligen fungerade bra som kontantkort i Sverige och man fick massvis med Gigabytes gratis, men Hallon fungerade inte på min resa genom EU efter jag hade ställt om abonnemanget på deras hemsida, De började istället skicka ut en strid ström av fakturor, De har inte svarat på e-post på flera dagar så nu har jag avslutat abonnemanget och bestridit de felaktiga fakturorna.

Mitt tips:
1. Avsluta så fort du bara kan om du vill använda din mobil utomlands.
2. Försök inte förändra ditt abonnemang! Det kan resultera i en strid ström av fakturor.
3. Bestrid felaktiga fakturor. Hallon skickar en bekräftelse på ditt meddelande till dem. De kan således inte förneka att de fått ditt meddelande. Skriv gärna ut en kopia av ditt meddelande skriv under och skicka in också. Det har jag nu gjort. Då gäller det även rättsligt.

Jag får dessutom en dejavu av Vimla och Klarna här. Hallon tycks vara ytterligare ett företag som inte kan kalla sig vid samma namn vid beställning och betalning, med samma taktik att locka in folk med tre månader billigt, dålig kundservice och dålig fakturakontroll.

Hade också problem med Hallon förra månaden under en resa till Polen. Enligt Hallon ska man enbart behöva stänga av kostnadskontrollen några dagar innan resa inom EU, så ska surf och telefoni fungera.

Det tog ett dygn att få det att fungera för mig, och för min sambo fungerade det inte alls. Blev några smärre problem på grund av det. Trist.

Byter till Vimla när min sparade surf är slut.
Citera
2017-10-11, 21:24
  #702
Medlem
Efterbliven kundtjänst med chatt väntetid: 45 min.
Maila dem, fick svar 6 dagar senare.
Idioterna svarade på fel fråga!

Vad är deras nummer?
De kan omöjligt inte ha nr! De vill bara inte folk ska ringa dem
Citera
2017-10-13, 15:16
  #703
Medlem
martinvaxjos avatar
Till er alla som lider av 3Sverige/Hallon kundtjänst, i ren välvilja till er alla:

Kundtjänst på 3Sverige/Hallon hade rekommenderat mig att kontakta deras egen betalda organisation efter jag bett dem att makulera fakturorna ett flertal gånger. Då skrev jag detta e-post-meddelandet till 3Sverige/Hallon som efter mycket tjafs till slut fick dem att aktivera ångerrätten och fyra makulerade fakturor damp då ner i min e-postlåda:
----
Jag väljer heller i så fall att klaga hos konsumentverket eftersom den
andra organisationen [Telekområdgivarna] är skapad av telekomföretagen och därför kan
misstänkas vara jäviga, men det här är större, kanske medvetet
bedrägeri enligt brottsbalken och då är det ekobrottsmyndigheten som
gäller hos polisen.

En kund som handlar på internet eller postorder har fjorton dagars
ångerrätt enligt konsumentverket. Ni respekterar inte detta. Detta är
klandervärt och bedrägligt.

När jag frågar efter vem som är ytterst ansvarig hos er svarar ni inte
på frågan. Det är enligt min uppfattning tecken på era kriminella
intentioner i ett sista desperat försök att undvika åtgärd mot er VD
på 3Sverige/Hallon, den ende som finns angiven som just VD på
Internet.

När er tjänst inte går att aktivera eller ni ev. slår av den för att
ev. undvika att jag ska kunna utnyttja roaming så beskyller ni på
kundtjänst mig för detta missöde som drabbat mig som faktiskt ville
utnyttja den tjänsten.

Det här är skamligt och inte enligt era egna värden. Vet hut och skäms!

På 3 säger 3/Hallon att ni vill vara bäst på det ni gör, ändå har ni
en mycket inkompetent kundtjänst som inte förstår hur man behandlar
kunder. Ni strävar inte efter att bli bättre och skapa därför ett
dåligt rykte för 3/Hallon.

Ni säger på 3/Hallon att ni ska vara snabba och göra rätt, men ni är
långsamma och gör helt uppenbart direkta fel och har därför skapat en
fullkomligt onödig byråkrati, istället för att helt sonika göra det
enda rimliga i detta ärende, nämligen aktivera ångerrätten och sluta
kräva mig på tjänster jag inte vill ha och inte kan utnyttja.

Ni säger på 3/Hallon att ni ska vara "kloksnåla", men ett så
utstuderat bedrägeri som ni försöker genomföra mot säkerligen massvis
med människor kommer givetvis få kostsamma konsekvenser för er när
bedrägeriet polisanmäls och lagen får ha sin gång mot 3/Hallon och
pengarna inkl. skadestånd och rättegångskostnader till alla dessa
individer kommer återbetalas.

Ni kommer förlora stora pengar genom badwill på 3/Hallon, ni kommer
krympa när det här väl kommer ut, kanske gå i konkurs, och
förhoppningsvis kommer även du bli arbetsbefrias Adam. Det skulle
naturligtvis vara mycket rimligt med tanke på ditt beteende mot mig.

/Martin Gustavsson
Politisk organisatör för xxxxxxxxxx xxxxx och
xxxxxxxxxxxxxxxx, just nu i xxxxxx på nummer xxxx xxx xxx xxx
eftersom ert kort inte fungerar utomlands.
Citera
2017-11-17, 14:59
  #704
Medlem
elbels avatar
Är priserna efter 30 dagar de som står under extra samtal?
Vad kostar sms isf?

https://www.hallon.se/static/priceli...abonnemang.pdf
__________________
Senast redigerad av elbel 2017-11-17 kl. 15:23.
Citera
2018-01-07, 20:34
  #705
Medlem
Att klaga på operatörer som Vimla och Hallon för dålig kvalitet är som att klaga på att ryanair inte bjuder på bagaget.. Sådana operatörer prioriteras inte av moderbolagen och tanken är inte att respektera kunderna. De bygger ett trick på att mot en missnöjd snål kund bjuda på fakturaavgiften eller nåt nån månad för att snåljoppen ska hålla tyst.
Citera
2018-02-17, 12:42
  #706
Medlem
Bytte till Hallon från Halebop, som Coop medlem fick man 99 kr abb. för 49 kr i 6 månader och 50 Gb i potten. Ännu har de inte stängt ner EU-roaming på detta.
Som barn/student eller 55 plus får man 3 Gb och fria samtal och fria SMS, annars 2 Gb.

Motsvarande på Halebop är 50 samtal, 500 SMS och 1 GB. För att få ihop 50 Gb på Halebop tar det 4 år och 5000 i abb avgift.

Bra att man inte behöver betala för alla idioter som inte kan hantera en telefon och måste ha stöd och support stup i kvarten.

Förvisso har de inte Wi-Fi samtal även om det kommer upp i telefonmenyn, beror nog på att Tre har det och jag har en ”godkänd” telefon. Men det har väl inte Halebop eller Vimla heller på sina billiga abonnemang.
Troligen lär det väl så småningom sippra ner även till billiga abonnemang.
__________________
Senast redigerad av Efterdradd 2018-02-17 kl. 12:50.
Citera
2018-03-10, 17:27
  #707
Medlem
Grankulas avatar
Skaffade det igår , och har alltid haft tele 2 innan. Bra priser, men internet täckningem verkar suga. Går från 4g till 3g rätt ofta. Och då rör jag mig inom stockholm och norr om stockholm. Men man får väl vad man. Betalar för
Citera
2018-03-15, 15:03
  #708
Medlem
Min sambo vill bli kund hos Hallon då hon vill ha abonnemanget liten alltså det som kostar 99:- i mån.
Just nu är det 49:- i 4mån sedan 99:-

Idag har hon comviq 95:- som inte har någon uppsägnings tid och hon vill gärna ta med sitt nr från comviq över till Hallon

Finns det någon försäljare här i tråden som arbetar för Hallon då jag inte hittar några telefon nr.
Kan du isf skicka pm till mig

Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback