2013-09-25, 19:14
Medlem
Bruunkens avatar
Blev skapligt glad för några dagar sedan när jag fick Fabregas, Pique, Hummels, Di Maria i packs men nu när jag faktiskt går in och kollar vad dom går för så blev jag måttligt besviken. Inte alls så dyra som jag hade hoppats på. Jag menar Pique för 13k är ju inget i princip, kan man förvänta sig en prishöjning eller är det hans "standard" pris? Marknaden går ju förvisso upp och ner hela tiden.
Citera
2013-09-25, 19:15
Medlem
Har spelat ca 60 FUT-matcher nu och detta är några av problemen som tenderar att återkomma. Vore väldigt tacksam om någon hade förslag/tips på hur man kan lösa dem.

1) Hur försvarar man sig på inlägg (markering + vinna nickduell)?

2) Hur vänder man sig utan att se ut som en oljetanker?

3) Hur får man försvaret att falla när motståndarna tar djupledslöpningar istället för att stå stilla eller lyfta?

4) Hur tar man emot bollen så att den inte studsar på benskydden?

5) Hur undviker man att bli nedsprungen av sina lagkamrater?

6) Hur viker man åt sidan och tar emot en djupledspassning som rullar 1 dm bredvid istället för att jaga den ut över linjen?

Uppskattar naturligtvis även övriga tips & trix.
Citera
2013-09-25, 19:16
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EySanchez
Vilket kemikort kör du på Costa, stör hans H/H WRs mycket eller alls?

Kör Hunter Fattar inte så mycket av dom där korten än. Har Hawk på Lewan och han gör sjukt mycket mål. H/H tycker jag inte stör så mycket faktiskt, inte när han lirar med en strikerkollega iallafall. Men det är ju skitsvårt att få grepp om det här spelet. Är man bra eller dålig lixom, allt känns så jävla random.
Citera
2013-09-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducedo
Har spelat ca 60 FUT-matcher nu och detta är några av problemen som tenderar att återkomma. Vore väldigt tacksam om någon hade förslag/tips på hur man kan lösa dem.

1) Hur försvarar man sig på inlägg (markering + vinna nickduell)?

2) Hur vänder man sig utan att se ut som en oljetanker?

3) Hur får man försvaret att falla när motståndarna tar djupledslöpningar istället för att stå stilla eller lyfta?

4) Hur tar man emot bollen så att den inte studsar på benskydden?

5) Hur undviker man att bli nedsprungen av sina lagkamrater?

6) Hur viker man åt sidan och tar emot en djupledspassning som rullar 1 dm bredvid istället för att jaga den ut över linjen?

Uppskattar naturligtvis även övriga tips & trix.

Låter som att spelet är precis lika kasst som demot...
Citera
2013-09-25, 19:31
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intejjoohhaann9
Låter som att spelet är precis lika kasst som demot...

Det är verkligen skitkasst. Jag är alltid lite skeptisk men om jag ska jämföra med hur jag kände förra året kommer det här inte hålla mer än någon månad.

Föra året blev man lite skeptisk till förstatouchen, men det löste sig efter ett tag då man slutade springa snabbt hela tiden och lärde sig timingen i den touchen. Nu känns den helt CP.

Förra året blev man glatt överraskad av skotten som var så hårda och fina. Nu sitter man och skakar på huvudet när man slänger iväg ett dåligt tajamt finesskott från 50 meter som tar i ribban/blir hörna.

Förra året blev man lite arg när folk spelade i djupled för det var svårt att hinna med, men det löste sig när man lärde sig att springa med den löpande spelaren. Nu, om man lirar en offensiv formation är det omöjligt att följa med i löpningarna. MEN det blir inte jättemycket frilägen för det. Det är nämligen fritt fram att dra av motståndaren tröjan ostraffad i princip.

Föra året kunde man skilla lite, dra en advance rainbow till en fake rabonna till en waka waka. HELT omöjligt i år att göra avancerade skillkombinationer. Mest på grund av att dom tagit bort skillknappen som gjorde att man fick utökad bollkontroll.

Dessutom är spelet sjukt långsamt och när man vänder känns det som man lirar NHL, glider runt typ

EA! Snälla snälla Ni, skit i att försöka göra Fifa så likt vanlig fotboll som möjligt. Det är ett spel, och det viktiga är att det ska vara kul!
Citera
2013-09-25, 19:34
Medlem
Langsdales avatar
Hur aktiverar man msp via datorn? Minns aldrig hur man gör..
Citera
2013-09-25, 19:34
Medlem
Nu behöver jag hjälp....
Fifat kommer imorgon och det här är laget som jag har just nu http://www.futhead.com/14/squads/541849/ det är alltså ett tyskt lag med inslag av Mario Gomez.. Är det värt att satsa på det eller ska jag gå över till typ det här Serie A laget? http://www.futhead.com/14/squads/541809/
Vad tycker ni jag borde göra? Köra vidare eller sälja skiten och bygga nytt?
Citera
2013-09-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kefrens
http://www.futhead.com/14/squads/540315/

Monstruöst jävla bra lag för den pengen. Döm inte Peralta, han är den bästa strikern jag testat i spelet.
Alla dessa spelare är såna som jag verkligen gillade att spela med. Njut!

Ser ju strålande ut! tack så mkt
Citera
2013-09-25, 19:39
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Kör Hunter Fattar inte så mycket av dom där korten än. Har Hawk på Lewan och han gör sjukt mycket mål. H/H tycker jag inte stör så mycket faktiskt, inte när han lirar med en strikerkollega iallafall. Men det är ju skitsvårt att få grepp om det här spelet. Är man bra eller dålig lixom, allt känns så jävla random.
Han är ju inte H/H längre Han är H/M på FUT 14 boiiii <3
Citera
2013-09-25, 19:41
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Han är ju inte H/H längre Han är H/M på FUT 14 boiiii <3

Kanske blir otydligt nu när jag vävde in Lewan i svaret. Men frågan om HH var angående Costa
Citera
2013-09-25, 19:41
Medlem
Bruunkens avatar
Lyckats få Ramires och två Diego Costa hittills i pack, vill verkligen ha en TOTW, helst Aguero, går bra med Isco också.
Citera
2013-09-25, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Lyckats få Ramires och två Diego Costa hittills i pack, vill verkligen ha en TOTW, helst Aguero, går bra med Isco också.
stream?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in