2013-09-23, 21:14
Medlem
Jag tänkte gå på deras presentation på onsdag och twittra lite därifrån.
Är det några speciella frågor ni är sugna på att få ställda? Jag tänkte fråga om man tänkt släppa försäljningssiffror på Brothers innan rapport samt om man är intresserade av fler samarbeten med Josef Fares. Vad tänker ni?

@Snaljapen kommer jag twittra ifrån. Kl 18 börjar det.
Citera
2013-09-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Beror på vilken horisont du har, vilka förväntningar. Om aktien dippar under 50 öre kan du ju tanka extra

Så du tycker inte att aktien är värd köp á 50 öre?
Citera
2013-09-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Så du tycker inte att aktien är värd köp á 50 öre?

Jo, på 3-6 månaders sikt är den värd köp på 50 öre.
Citera
2013-09-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Jo, på 3-6 månaders sikt är den värd köp på 50 öre.

Varför? Motivera.
Citera
2013-09-24, 19:49
Medlem
Kommer vi gå ner under 50 imorgon? Slutade på minus idag, not good. Under 50 öre är den inte värd! Skriv till VD och uppmana om nyheter.
Citera
2013-09-24, 20:40
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooler85
Kommer vi gå ner under 50 imorgon? Slutade på minus idag, not good. Under 50 öre är den inte värd! Skriv till VD och uppmana om nyheter.
Varken jag eller VDn tycker nog att det är värt att försöka hålla kursen på en hög nivå på kort sikt genom att spamma haussande PM. Klart att man vill se fina siffror i sin depå, det mår man bra av, men det räcker med PM en gång i kvartalet (i samband med rapport) för att kursen ska nå sitt rätta värde regelbundet under året. Allt mellan kvartalsrapporter är bara spekulation.

Klarar inte dina nerver att hänga kvar i två månader till så är det bara att sälja av och ta vinsten. Annars är det bara att sitta kvar och invänta rapporten om du tror att Starbreeze kommer visa siffror som motiverar en högre kurs än dagens.
Citera
2013-09-24, 21:59
Medlem
När kommer nästa rapport?
Citera
2013-09-24, 22:28
Medlem
metalmademans avatar
Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Är det värt att gå in nu tror ni? Har läst en del som tror över kronan i år.
Citera
2013-09-24, 23:02
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalmademan
Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Är det värt att gå in nu tror ni? Har läst en del som tror över kronan i år.

Kommer väl bli totalsågad nu när jag skriver "negativt" om starbreeze i dess egna tråd. Men jag tror iallafall att den är lite hypad just nu. Säger inte att den är övervärderad men det har varit så mycket nyheter kring aktien senaste tiden vilket pressat upp den till vad jag tror är en tillfällig topp. Min gissning är att många kommer bli otåliga och sälja snart om det inte kommer några mer supernyheter om aktien. Därför blir mitt råd att avvakta för tillfället med starbreeze
Citera
2013-09-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Kommer väl bli totalsågad nu när jag skriver "negativt" om starbreeze i dess egna tråd. Men jag tror iallafall att den är lite hypad just nu. Säger inte att den är övervärderad men det har varit så mycket nyheter kring aktien senaste tiden vilket pressat upp den till vad jag tror är en tillfällig topp. Min gissning är att många kommer bli otåliga och sälja snart om det inte kommer några mer supernyheter om aktien. Därför blir mitt råd att avvakta för tillfället med starbreeze

21 november kommer rapporten.

Det är drygt 7 veckor tills dess. Så visst, ha is i magen den som vågar. När som helst kan PM komma med nyheter om Brothers, DLC's eller något annat och då ryker nog 60 öre av bara farten
Citera
2013-09-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
21 november kommer rapporten.

Det är drygt 7 veckor tills dess. Så visst, ha is i magen den som vågar. När som helst kan PM komma med nyheter om Brothers, DLC's eller något annat och då ryker nog 60 öre av bara farten :yes:
Är väldigt tveksam till att folk blir otåliga för att inga nyheter kommit. Förhoppningsvis, och då hoppas jag VERKLIGEN att folk som överhuvudtaget funderar över att gå in i ett litet bolag som handlas på aktietorget där Gud vet vad försigår med robothandel och allt, läst på om bolaget och har då koll på att PD 2 sålt 1,58 miljoner ex första månaden, inga soffor ligger ute ang brothers försäljning, rapport kommer den 21 november och förhoppningsvis och antagligen kommer aktien passera 70 öres strecket med råge efter den dagen då ett p/e tal på 15 skulle vara motiverat med tanke på att de har STORM, payday 3 samt Project X på gång! Men vi får se! Kursen lär väl pendla mellan 45-55 öre ett bra tag i vänta på november!
Citera
2013-09-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtm25
Är väldigt tveksam till att folk blir otåliga för att inga nyheter kommit. Förhoppningsvis, och då hoppas jag VERKLIGEN att folk som överhuvudtaget funderar över att gå in i ett litet bolag som handlas på aktietorget där Gud vet vad försigår med robothandel och allt, läst på om bolaget och har då koll på att PD 2 sålt 1,58 miljoner ex första månaden, inga soffor ligger ute ang brothers försäljning, rapport kommer den 21 november och förhoppningsvis och antagligen kommer aktien passera 70 öres strecket med råge efter den dagen då ett p/e tal på 15 skulle vara motiverat med tanke på att de har STORM, payday 3 samt Project X på gång! Men vi får se! Kursen lär väl pendla mellan 45-55 öre ett bra tag i vänta på november!

Nu citerade jag fel inlägg! Min mening var att citera inlägget ovan Vingelfittes där någon talade "negativt" (vilket är helt okej och något som absolut behövs för att ge ett annat perspektiv) men på helt lösa grunder utan fakta :/
no offense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in